Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af yksa
#19949
ja hos coputercity får jeg en fejl når jeg skal til at gå til kassen
så det bbliver hos tdc.

siger mange tak for hjælpen til nogen super flinke personer som jer (B
Brugeravatar
Af Silent Sniper
#19951
Var fysisk nede i butikken og købe den, så jeg kunne få den med hjem med det samme :D
Af biostud
#19976
Er også glad for min, købte den også hos TDC dog med en sort pixel nederst i venstre hjørne, men den ses kun hvis man sidder og stirrer efter den.
Af UlrikC
#21756
Jeg kan tilslutte mig skaren af tilfredse brugere.
Dette er en rigtig fed skærm. 8)
Af Shadout
#21769
Modtog endeligt min skærm for et par dage siden (12 dages "levering", yeah. Endte med at måtte hente den i stedet).

Umiddelbart også godt tilfreds.
Subjektivt bedre farver pga. glossy-skærmen, som ikke irriterer mig personligt.
Man kan godt se f.eks. gråtoner ikke er perfekte, pga. TN-panellet, men til almen brug er det ikke slemt imo.

Virker ikke til at være inputlag på skærmen (kørte tællerprogrammet i clonemode på w2207 og min gamle crt) (tror dog heller ikke jeg er følsom over for den slags :P)

Betragtningsvinklen nedefra, og til en hvis grad oppefra er ganske forfærdelig, men andet bør man vel heller ikke forvente med en TN-skærm.
Det er ikke noget man ligger mærke til ved film, spil osv, men farveforskelle kan nemt antydes mellem top og bund på ensfarvede baggrunde (kommer også an på hvilke farver) på f.eks. internetsider, selvom man ser på skærmen i normal højde.
For mig er det det mest irriterende ved skærmen, men er som sagt overordnet godt tilfreds indtil videre på trods af dette. Og betragtningsviklen var jo en forventelig svaghed ved skærmen.

Tog nogle billeder af betragtningsvinklerne nedefra, men farvene kameraet opfatter i den vinkel er langt værre end de reelle farver, så det siger ikke meget.

Betragtningsvinklen til sidderne er derimod rimeligt gode, som anmeldelsens billeder viser, og bedre end jeg forventede. Farverne forvrænges selvfølgelig meget hvis man ser skærmen fra siden, men man skal alligevel ud i en rimeligt urealistisk vinkel før det er tydeligt.


Har tilgengæld lagt mærke til, hvis man henter en gråskala frem, og skifter skærmens farveindstilling til sRGB, så bliver gråtonerne virkeligt fucked up (meget skarpe og forkerte spring i skalaen). Kan ikke rigtigt gennemskue hvorfor, den ser fin ud med andre indstillinger (og hvis man sætter den til sRGB, og derefter ændrer andre indstillinger på skærmen, går den væk fra sRGB igen :S)
Ikke et problem som sådan, da det jo er nemt at lade være med at sætte skærmen på sRGB, blot underligt.


Og så virker "Gaming"-forudindstillingen ret forfærdelig, ved ikke hvad det er HP regner med spillere gerne vil have af farver, men det er selvf. også frivilligt at bruge den :)
Text, photo, movie virker rimeligt fornuftige, selvom jeg nu blot kører i custom (som med mine indstillingere er 98% magen til Text)
Senest rettet af Shadout 27. jul 2007, 22:04, rettet i alt 1 gang.
Af canislupus
#21774
Så denne skærm hos TDC i sidste uge på tilbud til 2499,- og det var billigere end på edbpriser.dk. Så jeg ringede til dem for at få fingrene i en... men tilbudet var udløbet :((

Spurgte samtidig til deres pixel politik - de fortalte at der er nul-tolerance - mao. at man får ombyttet hvis der er pixelfejl. Nul-tolerancen skulle gælde alle former for pixelfejl. Så må man jo håbe at reglen også holder i praksis - HP's egen politik er vistnok op til 3 fejl afhængig af typen.
Af Shadout
#21898
Lige et spørgsmål til andres oplevelser af skærmen, håber det er ok det er i denne tråd i stedet for et nyt emne :)
Som jeg allerede har skrevet er jeg positivt overrasket over de horisontale betragningsvinker, absolut intet problem der. Men vil gerne høre hvordan andre oplever de vertikale betragtningsvinkler.

På min skærm virker der til at være en ret tydelig forskel i farver/kontrast melle toppen og bunden af skærmen, selvom jeg sidder og ser normalt ind på den (altså ikke noget med at se nedefra).
Bunden er klart lysere end toppen.
Har ikke rigtigt kunne tage nogle billeder der viser det ordentligt, men et eksempel for folk der skulle have en Hotmail "Beta" account (det nye interface) er den lyse gule farve for nye mails næsten hvid i bunden af skærmen og falder i med resten af baggrunden, mens den er langt mere gul i toppen

Er godt klar over det er en stor svaghed ved TN, men har tjekket en halvgammel TN-skærm for at sammenligne og den har slet ikke samme farveskift fra top til bund (selvom der da stadig er en smule).

Hvis det blot er sådan w2207 nu engang er må jeg jo se om jeg ikke kan vende mig til det, men hvis det ikke er tilfældet hos andre kunne det jo være der var noget galt med den jeg har fået :/

Har prøvet at hæve/sænke/vippe skærmen i alle tænkelige vinkler, og det får selvfølgelig farverne til at ændre sig, men differensen mellem top og bund forbliver der uanset hvad.
Så hvis der er andre indstillinger i selve skærmen der kan være med til at sænke forskellen har det selvf. også interesse. Synes jeg har prøvet dem alle.
Af Shadout
#22048
Ingen meninger om betragtningsvinklerne? :((
Af UlrikC
#22054
Hej

Du har helt ret vedr. de vertikale betragtningsvinkler.
Det er specielt synligt på de farvede skillelinier herinde - dem er adskiller indlæggene.

Man bemærker der ikke på en ensfarvet baggrund.
Af Shadout
#22060
Havde ikke bemærket det på skilllinierne herinde, men du har ret, det er også rimeligt tydeligt.
Synes også det kan ses på nogen ensfarvede baggrunde, det kommer meget an på hvilken farve der er tale om virker det til.
Men meget nemmere at se når der er en anden farve at relatere til.

Men det er åbenbart generelt for skærmen. Undrer mig en oldgammel Fujitsu S17-1 med TN-panel er markant bedre på det område (vel og mærke en mindre skærm, hvilket selvf. giver smallere betragtningsvinkel), mens de horisontale var meget dårligere.
Af callesen
#22581
Jeg kan tilslutte mig beskrivelsen af markant forskel på "farverne" øvert og nederst på skærmen.

_Meget_ tydelig på denne side:

http://www.newzbin.com/browse/cat/p/books/

Men det er også absolut eneste minus ved skærmen - er eller ovenud tilfreds med min - Købt hos TDC.
Brugeravatar
Af latitude
#22824
hvor højt spiller de indbyggde højtaler?
hvordan er betragtningsvikel oppefra og nedefra?