Selve responstidforøgelsen i praksis (som man oplever den) er ikke særlig stor for de mørke nuancer i forhold til de lyse, så det er ikke sådan, at der er en himmel og jord forskel. I praksis opfører skærmen sig ligesom de fleste andre S-PVA paneler, hvis du har kendskab til disse?
Det jeg synes man primært bemærker for de lidt mørkere nuancer, er overdrive trailingen. Altså denne glorie agtige effekt. Det er ikke slemt, men det kan spottes, hvis man ved, hvad man kigger efter. Jeg forsøgte mig i flere spil under testen, men jeg oplevede det ikke rigtig i andet end teoretiske tests, og derfor vurderer jeg det heller ikke til at være særlig slemt.
Hvis du vil have et praktisk eksempel, så er responstidtesten fra vores monitorTest et godt værktøj. Ikke den hvor boksen kører vandret over skærmen, men den hvor du har mulighed for at trække en boks over gradienter.
Hvis du tænker mere hen i retning af om mørke spil er uspillelige, så er mit klare svar: nej.
Du kan godt se skaleringen for 1920x1200, men i kampens hede, er det altså ikke noget der har virkelig betydning. Nu er det nye Command og Conquer måske ikke det bedste til at afsløre skaleringen, men når man først er midt i spillet, så er det altså ikke særlig stor forskel på 1920x1200 og 2560x1600 på trods af, at sidste opløsning er skærmens native.
Jeg oplevede ingen nævneværdig input lag på 305T. Helt tilfældigt er UT2004 faktisk et af de få spil, som jeg rent faktisk spiller, når jeg ikke tester, og tiden foran 305T blev da også brugt på dette spil. På den måde synes jeg også min kommentar om input lag er ganske kvalificeret, da jeg godt ved, hvordan spillet normalt skal afvikles
I lige præcis UT2004 er dét mange tager fejl af, faktisk blot musens hastighed. Jeg har prøvet det uttalige gange selv. Jeg har normalt en 18 tommer skærm stående konstant og hvis jeg lige har spillet på denne og skifter over til en større, lad os sige f.eks. 20 tommer widescreen eller 24 tommer widescreen, og herefter skifter opløsningen til native, så oplever jeg med det samme, at billedet ikke rigtig følger min bevægelse som normalt (det er en følelse). I bund og grund handler det dog bare om, at musens hastighed skal justeres lidt op i spillet, og når man lige får indstillet den, så er spillet som det plejer.
Det er klart, at dette ikke gør sig gældende for clone view, som de viser i viden på youtube.