Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 1305akj
#181175
Hej
Jeg er meget glad for mit BV11. Bor i udlandet og har et spørgsmål: Hvor skal man henvende sig for at få tilføjet flere apps? B&O siger de ikke har indflydelse på det...
Jeg mangler en internet radio app, så jeg kan høre f.eks DR direkte uden hjælp fra appleTV og iPhone...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181183
Man får vel ikke tilføjet nye Apps. Udbuddet følger det land du bor i. Der var dog ret få Apps i deres app-store, og generelt ville jeg ikke holde vejret i forventning til den platform.
#184102
God anmeldelse, hvornår kommer der en endelig test?

HDD, kører den hele tiden, eller kun under brug?
Burde det ikke have været en SSD til den tilvalgspris ?

Kan det tilsluttes Belab 1 højtalere (med tænd og sluk impuls)?

Kan det tilsluttes ældre Beolink Linkbox, så det kan styre ældre anlæg (5500)?

Det er noget af et strømforbrug -150w- også standby, især sleep!
Er det noget B&O arbejder på at få ned?

Det undre mig, ingen producenter kan lave et tv med et perfekt billede (end ikke B&O efter din anmeldelse), nu kommer den ny teknologi (OLED. 4K), de har ikke lykkes med at færdigøre/udnytte den gamle teknologi!

Mvh.
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184107
Hvad mener du med "hvornår kommer den endelige test"? Det her er den endelige test.

HDD'en kører altid hvis du har timeshift aktiveres (spole tilbage i live-tv). SSD er ikke velegnet til konstant skriv og slet, hvilket der vil være hvis du aktiverer timeshift. Lyden var ikke et problem i det daglige.

Du kan tilslutte Beolab højttalere, hvis de har Powerlink, hvilket de fleste vel har.
#184108
Du kan sagtens tilslutte ældre B&O anlæg til nye B&O tv også beovision 11. Det kræver blot du sætter bv11 i det der hedder en option 2 opsætning og at dit anlæg kan sættes i option 0. På den måde bliver dit tv Master og anlæg slave af tv'et. Dvs at alle kommandoer bliver modtaget via øjet på tv'et som så giver dit anlæg de kommandoer du har trykket. Du skal så bare have en converter boks imellem anlæg og tv for at de kan tale sammen. Den kan skjules.

Jeg benytter selv et bv8-40 tv som styre mit ældre Beosystem 7000 som er i familie med dit 5500 system og det fungerer fremragende. Dit forhandler kan hjælpe dig på alle dine spørgsmål hvis du vil investerer i et tv og beholde dit Beosystem 5500.
#184172
Torben Rasmussen skrev:
> Hvad mener du med "hvornår kommer den endelige test"? Det her er den endelige test.<br
> sab="443"><br sab="444">HDD'en kører altid hvis du har timeshift aktiveres (spole
> tilbage i live-tv). SSD er ikke velegnet til konstant skriv og slet, hvilket der
> vil være hvis du aktiverer timeshift. Lyden var ikke et problem i det daglige.<br
> sab="445"><br sab="446">Du kan tilslutte Beolab højttalere, hvis de har Powerlink,
> hvilket de fleste vel har.

Der jeg mener, er: din anmeldelse virker på mig lidt overfladisk (vil ikke virke fornærmende) der er nogle flere ting jeg gerne så belyst/besvaret.

1. Hvorfor dette enorme strømforbrug (det er jo hverken et plasma, eller billedrørs TV) og især under sleep! (har læst et sted at B&O udtaler det skal ned, intet sker)
2. Andre producenter (f.eks. Samsung) har lavet optage funktion, som enten USB stik, eller valgfri HDD.
3. Hvorfor denne afsindige langsomme opstartstid, det har vel ikke Microsoft som styresystem (du skriver over ½ minut).
4. Hvorfor har de valgt den spare løsning kant-LED? Måske årsagen til folk skriver om uldne/grå undertekster på film og andet?
5. 3D det er måske noget der skal stille spørgsmål ved, hvem efterspøger enligt dette. Producenter bruger penge og sener forbruger på noget de flest ville fravælg, hvis de kunne.
6. Du skriver ”Inputlag er målt både i Movie og Spil profil. Det kommer ikke under 100-200 ms. Musemarkør der slæber efter bevægelse.” Det gør det vel ubrugeligt til spil/PC?
7. Som jeg lige ser det er ”tilslutninger bagpå” nærmest som en askeskuffe/støvsamler, når den er åben og i brug.
8. Personligt har jeg ikke kunne forstå hvorfor B&O gik bort fra det lille PiP billede Avant TV 32” kunne lave i valgfrit hjørne, trist det ikke er valgfrit i Tv’s menu.
9. Den drejbare fod var da heldigvis med i Avant’s pris dengang!
10. Du skriver intet om de 3D briller følger med, eller også er tilkøb.
11. Prøv bare deres hjemmeside, du kan ikke mere få en ren dansk version!

Kan da huske da jeg læste en test af B&O sidste version af Avant TV mod Sony triton TV, hvor B&O af bladet blev betegnet som det bedste TV, oveni købet det TV der havde det bedste billede og lyd overhovedet af noget TV. Guderne må vide hvad der sidenhen er sket med den fabrik. Priserne er der ikke noget i vejen med, det mest bliver produceret i Tjekkiet til 20 kr. i timen.
Håber ikke jeg kom til at lyde for negativ!
#184173
rhino (DK) skrev:Du kan sagtens tilslutte ældre B&O anlæg til nye B&O tv også beovision 11. Det kræver blot du sætter bv11 i det der hedder en option 2 opsætning og at dit anlæg kan sættes i option 0. På den måde bliver dit tv Master og anlæg slave af tv'et. Dvs at alle kommandoer bliver modtaget via øjet på tv'et som så giver dit anlæg de kommandoer du har trykket. Du skal så bare have en converter boks imellem anlæg og tv for at de kan tale sammen. Den kan skjules.

Jeg benytter selv et bv8-40 tv som styre mit ældre Beosystem 7000 som er i familie med dit 5500 system og det fungerer fremragende. Dit forhandler kan hjælpe dig på alle dine spørgsmål hvis du vil investerer i et tv og beholde dit Beosystem 5500.
Tak for svar
Nu har jeg beolab 1-2-6000+ div. så hvis jeg skulle overveje at køb et 11, så skal det kunne spille sammen. Man skal bare være forberedt på en enorm afskrivning, som udviklingen går nu.
#184179
Jeg har selv et sæt Beolab 8000 som front og Beolab 12-2 som baghøjtallere samt en beolab 2 sub

Højtallerne skal tilsluttes i tvet men du skal nu have en adaptor fra Power link til Rj45 stikkene som bruges til nye højtallere og fremadrettet.... det skulle være det eneste. og hvis du så skal have dit gamle 5500 system med også skal der løbe et kabel fra anlægget i converter boksen. Mener stikket hedder Din til Din. derfra skal det så være Master link kabel og op i tvet Master link indgang. så skal du blot ændre tvet og anlægget option opsætninger og du er kørende....

Du har verdens fedeste højtaller. jeg misunder dig dine Beolab 1 de er majestætiske at se på. virkelig en konge højtaller.

Ja en kæmpe afskrivning kommer der helt sikkert. Derfor beholder jeg mit nuværende Beovision 8-40. men det viser også et rigtig flot billede. men jeg kan ikke og vil ikke være med på et værditab som næsten er større end at købe en ny bil i mellemklassen....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184180
Jeg opfatter egentlig dit indlæg som lettere fornærmende. Den her tråd er til for at man kan spørge ind til emner, der måske er over ud over scopet for anmeldelsen. De ting du highlighter er ikke noget vi kigger på i andre anmeldelser, så jeg kan ikke se hvorfor netop denne bliver overfladisk af at de ikke er specielt omtalte. Det er helt fint, at du har ekstra spørgsmål, som du gerne vil have besvaret, men jeg synes ikke din kritik af anmeldelsen er berettiget.

Jeg har svært ved at se spørgsmål i mange af dine kommentarer, men blot dine egne refleksioner? Mener du virkelig, at anmeldelsen er overfladisk fordi jeg ikke beskriver stikpanelet (som i øvrigt er lukket normalt) som en støvsamler?

Inputlag er der eksempelvis kommenteret på mht. spilbarhed:
Inputlag blev målt til 200-230 ms i Film-profilen og 80-100 ms i spilprofilen, hvilket er alt alt for meget hvis TV’et skal bruges til at spille på med en spilkonsol.
Langsomme opstartstider er jo heller ikke uset på TV-enheder. Både Blu-Ray-afspillere, Yousee-bokse, mediestreamere mv. kan tage samme tid om at starte op hvis man slukker dem helt. Både min Blu-Ray-afspiller og min Yousee-boks tager samme tid om at starte op hvis jeg slukker dem helt. Det hele afhænger af hvor meget af softwaren du vil loade på forhånd. Måske starter et Samsung-TV hurtigt op, men prøv at åbne deres Smart-TV platform, så vil du hurtigt ramme 30 sekunders ventetid - det handler bare om hvornår du lader brugeren vente.

Jeg har ikke svarene på hvad motivationen for valg af paneler, HDD teknologi er eller hvilket kredsløb der bruger ekstra strøm og kræver ekstra opstartstid. Jeg kan videresende det til B&O og se om de vil dele det med os.

Når det kommer til panelvalg, så er der dog ikke frit slag i bolledejen. Man må vælge fra de producenter som er på markedet, og her er trenden at man bevæger sig mod færre og færre LED's for at reducere strømforbruget - som du jo i forvejen er utilfreds med. Vælger man flere LED-bånd, så stiger forbruget også. Det er stadig belysningen der er den primære strømsluger i et fladskærmspanel.
#184182
Jeg er helt enig med dig Torben.

De ting "Nightwolf" gerne vil have belyst/besvaret, er ikke noget som normalt hører ind under en test/gennemgang af et tv.

Hvorfor et tv er lavet netop som det er, det kan der jo ikke svares på andre steder end der hvor tv'et er produceret.
Og er vel egentlig også ligegyldig for os forbrugere.

Denne test/gennemgang af BV11 var medvirkende til at jeg købte netop dette TV.
Og jeg vil bestemt ikke kalde anmeldelsen overfladisk, tværtimod er den meget detaljeret.

Mvh
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184213
Jeg har lige prøvet at åbne dit indlæg og blot gemme det uden ændringer - nu står BB-koden korrekt... Puzzling.