Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#159308
Vi har bragt en overbliksartikel omkring Sonys 2012 fladskærme her:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1327660006

Jeg tænker, at vi kan dedikere denne debattråd til at tale om Sonys 2012 fladskærme og dele erfaringer. Jeg lægger også lidt yderligere information, når jeg har noget. Vi er blandt andet ved at oprette et galleri med billeder af skærmene.
Af Karizma
#159316
Synes ikke der er meget waauuww over Sony's 2012 modeller O_O
Af Kickstart
#159319
Det er da heldigvis en smagssag, synes de er fede :) . Jeg har altid haft et godt forhold til sony's produkter og de har aldrig svigtet. Mit næste tv bliver sikkert Sony HX755.
Af reslfj
#159417
Kickstart skrev: ...Jeg har altid haft et godt forhold til sony's produkter og de har aldrig svigtet. Mit næste tv bliver sikkert Sony HX755.
Jeg ville gerne have en C2/T2 model - findes den ikke eller kommer den bare ikke til Danmark?

Hvordan er det med CI+ ?

Hvordan er det med at modtage både S/S2 og T/T2 eller S/S2 og C/C2 og blande satellit og antenne/kabel kanaler i en fælles favoritliste?

Lars :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#159539
reslfj skrev:
Kickstart skrev: ...Jeg har altid haft et godt forhold til sony's produkter og de har aldrig svigtet. Mit næste tv bliver sikkert Sony HX755.
Jeg ville gerne have en C2/T2 model - findes den ikke eller kommer den bare ikke til Danmark?
Det står der mere om i artiklen. Svaret er jo. Det kommer Sony med i 2012. :)
Af Sithlord
#170294
Rasmus Larsen skrev:Nu er galleriet med de nye Sony-skærme oppe:
http://www.flatpanels.dk/gallery.php?di ... 02012%20TV
Hej alle. Nu har jeg læst artiklen om Sony's 2012 program, og jeg står og skal have et nyt tv. Og har forelsket mig i Sony HX923, men den er desværre for dyrt pt. Og så kikkede jeg lidt på Sony HX753 i stedet for og det bliver nok den, som jeg køber hvis det bliver Sony. Og smart funktioner, siger mig ikke noget pt, skal bare have et tv med godt billede og rimelig lyd, hvilken jeg syntes at kunne læse flere steder at sony har med deres nye program. Har de sidste 16 år har Loewe, og jo, ville gerne har den nye J, men den er også for dyr, så indtil videre, bliver det en billig model.

Det som så undre mig er følgende:

1 Alle steder, Sony, Proshop m.m. ligger prisen mellem 10500 og 11000, men bilka sælger den til 7500

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony/ ... Elektronik

Er der tale om den samme model, eller er den som Bilka sælger sidste år model, selv om model nr(KDL-46HX753BAEP) er det samme, når jeg læser på de andre sider.

På forhånd tak.
Af Bent odense
#170305
Ja det er sammen modller.Og hvis du vil nærme dig HX923 så er HX855 et bud.Selvom det er et kant belyst panel.Og HX923 baggrunds belyst.Men HX855 har billedbehandlings motor XR-REALLITY-PRO.Så det kommer tæt på.Hvis du går meget op i billedekvalitetten så kan du også se på panasonic modeller.se på købsanbefalinger/tests.
Af Sithlord
#170310
Bent odense skrev:Ja det er sammen modller.Og hvis du vil nærme dig HX923 så er HX855 et bud.Selvom det er et kant belyst panel.Og HX923 baggrunds belyst.Men HX855 har billedbehandlings motor XR-REALLITY-PRO.Så det kommer tæt på.Hvis du går meget op i billedekvalitetten så kan du også se på panasonic modeller.se på købsanbefalinger/tests.
Takker Bent, for dit svar, syntes bare at det er utroligt at Bilka, kan sælge det samme tv, til 3500 under gadepris, og skal ærlig indrømme, at det er prisen, som er afgørende for mig pt. samt et rimeligt billede og lyd, selv om lyden i de fleste tilfælde vil blive kørt ud i Sorround.

Ved godt at 923 og 855 er Sonys topmodeller, men igen den mere pris, der er ved at gå fra 753 og op til 855/923 er for meget for mig pt. Og den bedre billedekvalitet, der evt. er i forskel, vil jeg mene at jeg ikke udnyttet pt. da jeg modtager tv via Yousee, og har ingen HD kanaler/boks, og har ikke planer om at skulle have ekstra kanaler via en boks, bare for at få HD, og har heller ikke planer om at skifte hele min DVD samling ud med BD, så syntes lidt at det måske ville være spildt at gå efter topmodellen, da jeg heller ikke ser meget tv generelt.
Af mowa
#170314
Sithlord skrev:
Bent odense skrev:Ja det er sammen modller.Og hvis du vil nærme dig HX923 så er HX855 et bud.Selvom det er et kant belyst panel.Og HX923 baggrunds belyst.Men HX855 har billedbehandlings motor XR-REALLITY-PRO.Så det kommer tæt på.Hvis du går meget op i billedekvalitetten så kan du også se på panasonic modeller.se på købsanbefalinger/tests.
Takker Bent, for dit svar, syntes bare at det er utroligt at Bilka, kan sælge det samme tv, til 3500 under gadepris, og skal ærlig indrømme, at det er prisen, som er afgørende for mig pt. samt et rimeligt billede og lyd, selv om lyden i de fleste tilfælde vil blive kørt ud i Sorround.

Ved godt at 923 og 855 er Sonys topmodeller, men igen den mere pris, der er ved at gå fra 753 og op til 855/923 er for meget for mig pt. Og den bedre billedekvalitet, der evt. er i forskel, vil jeg mene at jeg ikke udnyttet pt. da jeg modtager tv via Yousee, og har ingen HD kanaler/boks, og har ikke planer om at skulle have ekstra kanaler via en boks, bare for at få HD, og har heller ikke planer om at skifte hele min DVD samling ud med BD, så syntes lidt at det måske ville være spildt at gå efter topmodellen, da jeg heller ikke ser meget tv generelt.
Du vil få fri adgang til en hel del HD-kanaler hos YouSee (også i grundpakken) når du får et fjernsyn med DVB-C-tuner (som f.eks. nævnte Sony).
Af Sithlord
#170319
mowa skrev:
Sithlord skrev:
Bent odense skrev:Ja det er sammen modller.Og hvis du vil nærme dig HX923 så er HX855 et bud.Selvom det er et kant belyst panel.Og HX923 baggrunds belyst.Men HX855 har billedbehandlings motor XR-REALLITY-PRO.Så det kommer tæt på.Hvis du går meget op i billedekvalitetten så kan du også se på panasonic modeller.se på købsanbefalinger/tests.
Takker Bent, for dit svar, syntes bare at det er utroligt at Bilka, kan sælge det samme tv, til 3500 under gadepris, og skal ærlig indrømme, at det er prisen, som er afgørende for mig pt. samt et rimeligt billede og lyd, selv om lyden i de fleste tilfælde vil blive kørt ud i Sorround.

Ved godt at 923 og 855 er Sonys topmodeller, men igen den mere pris, der er ved at gå fra 753 og op til 855/923 er for meget for mig pt. Og den bedre billedekvalitet, der evt. er i forskel, vil jeg mene at jeg ikke udnyttet pt. da jeg modtager tv via Yousee, og har ingen HD kanaler/boks, og har ikke planer om at skulle have ekstra kanaler via en boks, bare for at få HD, og har heller ikke planer om at skifte hele min DVD samling ud med BD, så syntes lidt at det måske ville være spildt at gå efter topmodellen, da jeg heller ikke ser meget tv generelt.
Du vil få fri adgang til en hel del HD-kanaler hos YouSee (også i grundpakken) når du får et fjernsyn med DVB-C-tuner (som f.eks. nævnte Sony).
Hej Mowa, takker. Det er korrekt at jeg kun har grundpakken og der er i alt 19 kanaler i mit område, og ud af disse er der 7 HD kanaler og ud af disse 7 er der reelt kun 1-2, som jeg ser/vil komme til at se i hd, da resten enten er tyske eller svenske kanaler og det jeg lige som lidt vil frem til, prøver af forklare, at den mængde tv, som jeg reelt ser, er meget lille, og derfor, syntes jeg at det vil være lidt spildt at købe et tv til 15 K ->, når jeg som skrevet tidligere ikke vil købe HD boks eller skifter mit anlæg m.m. Ser mest film og serier på DVD.
Af Sithlord
#170320
Sithlord skrev:
mowa skrev:
Sithlord skrev: Takker Bent, for dit svar, syntes bare at det er utroligt at Bilka, kan sælge det samme tv, til 3500 under gadepris, og skal ærlig indrømme, at det er prisen, som er afgørende for mig pt. samt et rimeligt billede og lyd, selv om lyden i de fleste tilfælde vil blive kørt ud i Sorround.

Ved godt at 923 og 855 er Sonys topmodeller, men igen den mere pris, der er ved at gå fra 753 og op til 855/923 er for meget for mig pt. Og den bedre billedekvalitet, der evt. er i forskel, vil jeg mene at jeg ikke udnyttet pt. da jeg modtager tv via Yousee, og har ingen HD kanaler/boks, og har ikke planer om at skulle have ekstra kanaler via en boks, bare for at få HD, og har heller ikke planer om at skifte hele min DVD samling ud med BD, så syntes lidt at det måske ville være spildt at gå efter topmodellen, da jeg heller ikke ser meget tv generelt.
Du vil få fri adgang til en hel del HD-kanaler hos YouSee (også i grundpakken) når du får et fjernsyn med DVB-C-tuner (som f.eks. nævnte Sony).
Hej Mowa, takker. Det er korrekt at jeg kun har grundpakken og der er i alt 19 kanaler i mit område, og ud af disse er der 7 HD kanaler og ud af disse 7 er der reelt kun 1-2, som jeg ser/vil komme til at se i hd, da resten enten er tyske eller svenske kanaler og det jeg lige som lidt vil frem til, prøver af forklare, at den mængde tv, som jeg reelt ser, er meget lille, og derfor, syntes jeg at det vil være lidt spildt at købe et tv til 15 K ->, når jeg som skrevet tidligere ikke vil købe HD boks eller skifter mit anlæg m.m. Ser mest film og serier på DVD.
Så det som jeg endeligt, nok prøver at komme frem til, er at få input fra andre, om Sony HX753 er et ok tv, i relation til prisen og det, som jeg bruger et tv til. På forhånd tak.
Af mowa
#170327
Sithlord skrev:
Sithlord skrev:
mowa skrev: Du vil få fri adgang til en hel del HD-kanaler hos YouSee (også i grundpakken) når du får et fjernsyn med DVB-C-tuner (som f.eks. nævnte Sony).
Hej Mowa, takker. Det er korrekt at jeg kun har grundpakken og der er i alt 19 kanaler i mit område, og ud af disse er der 7 HD kanaler og ud af disse 7 er der reelt kun 1-2, som jeg ser/vil komme til at se i hd, da resten enten er tyske eller svenske kanaler og det jeg lige som lidt vil frem til, prøver af forklare, at den mængde tv, som jeg reelt ser, er meget lille, og derfor, syntes jeg at det vil være lidt spildt at købe et tv til 15 K ->, når jeg som skrevet tidligere ikke vil købe HD boks eller skifter mit anlæg m.m. Ser mest film og serier på DVD.
Så det som jeg endeligt, nok prøver at komme frem til, er at få input fra andre, om Sony HX753 er et ok tv, i relation til prisen og det, som jeg bruger et tv til. På forhånd tak.
Til standardprisen er det et absolut fornuftigt fjernsyn - til Bilkaprisen er det suverænt, havde jeg penge og plads, havde jeg fluks købt det inden det stiger igen. :)