Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#167165
MigSelv skrev: I min verden, er "out of the box" nøjagtighed vigtigere, end hvad man efterfølgende for en omkostning kan rette op på.
det er jeg enig med dig i.

synes ellers det er en ganske fin test.
efter min mening er det nu ikke dagslysperformance der er den største svaghed på panas plasmaer, men flicker, 50hz bug og dfc. de to sidst nævnte skulle være forbedret en del siden 2010 hvor min G20 er fra...

mht. flicker er det noget jeg gradvist er blevet opmærksom på. jeg kan se det ud af øjenkrøgen eller på meget lyse(hvide billeder) og stillbilleder(bla. foto's)
det var iøvrigt også det første jeg spottede da jeg fik øje på vt50 i elmutanten.

jeg har set vt30 side by side med pz950(lg) og her kunne jeg kun se flicker på vt30.
samme oplevelse havde jeg da jeg så st50 som hang over ps51d7005, her var der en ret lys scene hvor jeg også kun kunne se flicker på st50.
i begge tilfælde kørte der samme tv kanal på begge tv.

det er et issue der gør at jeg overvejer at købe et samsung eller eller måske et lg plasma næste gang selvom panas på mange andre punkter er bedre...
Af pipper
#167170
Nu må i ikke græde bare fordi i havde sat forventningerne for højt.

:p
Brugeravatar
Af MigSelv
#167173
edinger skrev:
Kratz skrev:På det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)
Helt uenig.

En skærm må skulle bedømmes på sin performance under optimale omstændigheder – uafhængig af tilfældige out-of-the-box indstillinger.

Men I har TÆNK på jeres side 8)
Det kan begge skærme jo opnå, den ene er bare meget tættere på optimal indstilling out of the box. Og sådan burde alle tv leveres, optimal kalibrering fra fabrikken.
Ville jo også være fedt med en ny bil, der først skulle runde en mekaniker, med henblik på optimal ydelse.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167174
pipper skrev:Nu må i ikke græde bare fordi i havde sat forventningerne for højt.

:p
Intet er sat for højt, testen underbygger blot det brugerne har oplevet. Vi har her til dato, Panasonics bedste tv, og pt. markedets bedste tv.
Brugeravatar
Af edinger
#167176
MigSelv skrev:Det kan begge skærme jo opnå, den ene er bare meget tættere på optimal indstilling out of the box. Og sådan burde alle tv leveres, optimal kalibrering fra fabrikken.

Ville jo også være fedt med en ny bil, der først skulle runde en mekaniker, med henblik på optimal ydelse.
Ja, det ville bestemt være ønskværdigt. Når vi nu alle ved, at det ikke forholder sig sådan, mener jeg dog ikke, at det er særlig meningsfyldt at foretage sammenlignende tests out-of-the-box.

Derfor er bilanalogien også en anelse fjollet, selvom den bestemt er vittig :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#167179
Det må vel alt andet lige, være at foretrække, at et produkt uanset art, er så tæt på en given reference som muligt. I min optik, vil det altid være et ekstra plus, hvis et produkt "out of the box ", nærmest er reference ydende.
Brugeravatar
Af edinger
#167181
MigSelv skrev:Det må vel alt andet lige, være at foretrække, at et produkt uanset art, er så tæt på en given reference som muligt. I min optik, vil det altid være et ekstra plus, hvis et produkt "out of the box ", nærmest er reference ydende.
Stadig enig.
Af lennon
#167182
Alle ville helst have at out of the box var optimal . Nu om dage er man tæt på, men verden så anderledes ud da Pioneer regerede. Mht reference - eller ikke reference - så ville det da være velkomment hvis der dukker et Tv op i årets løb, som performer et bedre billede end PanaVT50 , - meeen jeg tror nu chancen er større for, at Prins Henrik opretter en profil her på forummet . .
Af TechGeekDK
#167189
Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Af Kratz
#167196
edinger skrev:
Kratz skrev:På det punkt er jeg 100% enig. For den almene bruger er out-of-the-box performance essentiel.
Og på denne parameter er der vist ingen tvivl om, at Panasonic med THX indstillingen slår Pioneer med flere længder.

Ellers en rigtig fin test som altid :)
Helt uenig.

En skærm må skulle bedømmes på sin performance under optimale omstændigheder – uafhængig af tilfældige out-of-the-box indstillinger.

Men I har TÆNK på jeres side 8)
Hov hov, jeg vil ikke have lagt i munden, at jeg mener TV bør bedømmes ud fra standardindstillingerne (og da slet ikke at jeg er tilhænger af TÆNK metodik!).
Min pointe er, at 90% (hvis ikke 95% eller mere) af alle brugere sætter stikkeene i TV'et, tænder for det, og... ja, det var så det!
Derfor vil jeg holde fast i, at standardindstillingerne er en uhyre vigtig parameter for hovedparten af alle købere.
Det er jo kun den meget lille nørdede del af os, som for alvor forsøger at opnå en skærms ægte potentiale.

Og nej, jeg vil heller ikke sættes i boks med de 'babyfornærmede' ;)
Jeg havde måske håbet det i år var lykkedes at nå Pioneer (og må forbløffes over det ikke er tilfældet). Jeg har stor respekt for Rasmus tests, og har ingen grund til at stille spørgsmålstegn ved resultatet.
Af kanutt1
#167200
Not danish so here we go in English:

The KRP500s Pure mode had the exact same reference in color accuray as the VT50 and better blacks, the weird thing is that without the calibration the LX5090 should have been dethroned and the KRP should be the only one left standing above the VT50 after reading the avsforums review and the hdtv.co.uks review.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167201
TechGeekDK skrev:Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.
Brugeravatar
Af Johnhother
#167206
MigSelv skrev:
TechGeekDK skrev:Wow. Der var da lige et par stykker som blev babyfornærmet over deres vt50'er ikke fik reference prisen.;)

Super fin anmeldelse af tv ellers.
Nej egentlig ikke, men undres blot over, at VT50 på nogle punkter får bedre kritik end 5090. Bedre standardindstillinger, ikke uhomogen belysning af skærm i mørkt lokale, bedre shadowdetail out of the box osv.
Og når der skal findes kritik, så graver man pludselig kritik frem omkring 3D brillen og aktiv3D generelt. Dette har ikke været et problem før, og intet er ændret i forhold til tidligere modeller. Med undtagelse af en lettere brille, og bedre pasform for brillebrugere.
Jeg er såmænd ikke i tvivl om, at Rasmus mener hvad han skriver omkring hans bedømmelse af 50VT50. Det man så kan sige er jo, at VT50 serien er så tæt på Pioneer G9, at de færreste vil kunne se forskel - også i sortniveau. Og det der for mig er så væsentligt i den samlede bedømmelse af VT 50 er, at VT50 jo på alle områder er et væsentlig mere funktionelt og moderne TV end Pioneers G9 serie, som alene kunne vise et billede.

Bedømmelsen af VT50 understreger endnu engang for mig, at man skal tage alverdens anmeldelser med en gran salt, for anmeldere har deres egne fokusområder, og konklusionen er ofte langt hen ad vejen ganske subjektiv. :)
Brugeravatar
Af GPOSCH
#167207
Hej Rasmus!

For det første, jeg forstår slet ikke at Pioneer 5090 stadig kan være referencen. Man kan sagtens finde en masse argumenter i mod dette, når man læser begge dine tests(VT50 og 5090).

Og nu kan jeg ikke lade være med at være efter dig og dit måle udstyr endnu engang. Hvor gammel er din kalibrator? Jeg mener, jeg har læst et sted, at du bruger et i1display2. Du er klar over at et sådan overtid bliver mere og mere upræcis ikke?? Hvis det er den samme måler du har brugt på hhv. 5090 og VT50. Så begynder jeg at blive bekymret.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7