Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af curzey
Hey drenge og piger!

Nu er det sådan at jeg skal til at have udskiftet mit gamle lorte TV... Jeg starter lige op med nogle krav og noget budget...

Krav
100Hz mindst
Full HD
32"-40"
Max 3500kr (som det ser ud, men i er velkomne til at sende nogle links der er lidt over, da jeg eventuelt kan overtales)

Overvejelser
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Samsu ... Elektronik <--- Der står godt nok 100Hz CMR... Jeg har ikke helt forstået andet end at den så deler det op med 50Hz til skærmen og 50Hz til noget backlight scanning? Gør det den store forskel i kvaliteten? Ser det stadig ikke super ud??

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2710284/ ... ign-Priser <--- 100Hz Clear LCD, det har jeg også læst mig frem til at skulle være 50Hz billede 50Hz Backlightscanning - Er det rigtigt at dette er bedre en bare 100Hz billede??

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2717663/ ... ign-Priser <--- Ved denne står der bare 100Hz?

- Hvad er forskellen på PMR, CMR og Clear LCD (hvad ang. Hz) ? Og hvad skal jeg gå efter?

Vil meget gerne bede om jeres vurderinger på disse 3 skærme, og i må meget gerne linke til noget andet med kravene ovenfor

Tusind tak på forhånd :)
Af DavidHimself
100Hz er ikke en kvalitet i sig selv, og derfor ikke noget du absolut skal gå efter. Funktionen fortæller om intet om billedkvaliteten på skærmen.

Af dem du linker - ville jeg vælge Samsungen. Umiddelbart den med den bedste kvalitet!
Af curzey
Kender du noget til TVet ? jeg vil ikke ud og købe noget nyt og så det ikke er ordenlig billedekvalitet :)
Af theman7979
jeg har den samsung du linker til i 46 tommer.

Rigtig meget skærm for pengene, vær dog opmærksom på at betragtningsvinkler ikke er for gode + lidt ujævn belysning som er typisk for skærme med LED belysning.

Hvis du spørger mig skal du glemme alt om Hz. Personligt synes jeg ikke de forskellige systemer fører noget positivt med sig, og derfor slår jeg dem altid fra.
Af DavidHimself
(EDIT - jeg var lidt langsomt ;) )
Kender og kender - jeg ved at der er flere herinde der er glade for tv'et! :)

Selv ville jeg spare op lidt længere og købe noget større og bedre! Panasonics TX-P50U30E, eksempelvis :)
Af curzey
Vil ikke ud og give meget mere end de 3000 da det bare er til mit lille værelse :) Ville være noget andet hvis det var til stuen

Men jeg kan høre at det er samsungen der er bedst :) ?
Af jones31
Ue32d5005 2999 i elgiganten.
Af curzey
Jones 31 det er jo det samme som bilka alligevel
Af FynboM
Først of fremmest undskyld at jeg hopper ind i tråden.

Kunne godt bruge noget hjælp.

Jeg leder selv efter et nyt fjernsyn. Dog er mine krav at det skal være en monitor omkring de 40 tommer. Ingen højtalere og ingen tuner af nogen slags. Fjernsynet skal skal have 24p hvis det kan lade sig gøre og det skal være HD. Og prisen skal ikke være det samme som en ny familiebil.

Mvh.

Morten