4. sep 2011, 00:54
#146668
SAMSUNG UE55D8005 slukker hvert 3. minut – Softwarefejl!
Jeg har nu ejet mit Samsung UE55D8005 LED-fjernsyn i knapt 3 uger og det er på alle måder en nydelse i billede, design, filmoplevelser, etc. - - MEN:
Jeg har lokaliseret en graverende software fejl som gør luksus-oplevelsen af dette fjernsyn noget begrænset: Hvis fjernsynet står tændt efter midnat, slukker skærmen efter 3 minutter. Herefter kan jeg tænde skærmen umiddelbart med det samme, se fjernsyn/film/whatever - - men skærmen slukker igen efter ca. 3 minutter. Fejlen går IKKE væk igen, heller ikke næste morgen, hvor der igen slukkes efter ca 3 minutter. Samsung Hotline anbefalede at jeg opdaterede firmware (ok...godtså!) nulstillede hele fjernsynet, og så virker alt perfekt igen!? Men så glemmes alle billedindstillinger, timere, etc jo også - - meget irriterende på et spritnyt fjernsyn til 18K+ kroner!!
Først troede jeg at det var strømforsyningen i fjernsynet der lavede en periodisk fejl, men nu har jeg lokaliseret fejlen ved at prøve mig frem igennem indstillings-menuerne via fjernbetjeningen:
(1) Vælges standard SAMSUNG som Kanal-guide, opstår fejlen IKKE og fjernsynet virker som normalt.
(2) Vælger jeg at bruge ROVI-ON-SCREEN som Kanal-guide - opstår fejlen!
Fejlen gøres endnu mere besværlig af at når først man har valgt ROVIO, kan man ikke liiiige slå tilbage til Samsung imens ROVIO applikationen ”opdaterer” og prøver at genstarte hvor den kom til!
Jeg har en fornemmelse af, at Kanal-guiden ”opdaterer” sine kanalinformationer fra YouSee hver dag omkring midnat – og at denne proces tager for lang tid for ROVIO at gennemføre og at denne applikation derfor laver en software fejl – og slukker fjernsynet! Som sagt har standard SAMSUNG-indstillingen ikke dette problem. Det er surt ikke at kunne bruge ROVIO som kanalguide – den er jo flottere og bedre…
Er der andre der har erfaring med dette problem? Evt på andre modeller/størrelser/serier fra Samsung?
Jeg har nu ejet mit Samsung UE55D8005 LED-fjernsyn i knapt 3 uger og det er på alle måder en nydelse i billede, design, filmoplevelser, etc. - - MEN:
Jeg har lokaliseret en graverende software fejl som gør luksus-oplevelsen af dette fjernsyn noget begrænset: Hvis fjernsynet står tændt efter midnat, slukker skærmen efter 3 minutter. Herefter kan jeg tænde skærmen umiddelbart med det samme, se fjernsyn/film/whatever - - men skærmen slukker igen efter ca. 3 minutter. Fejlen går IKKE væk igen, heller ikke næste morgen, hvor der igen slukkes efter ca 3 minutter. Samsung Hotline anbefalede at jeg opdaterede firmware (ok...godtså!) nulstillede hele fjernsynet, og så virker alt perfekt igen!? Men så glemmes alle billedindstillinger, timere, etc jo også - - meget irriterende på et spritnyt fjernsyn til 18K+ kroner!!
Først troede jeg at det var strømforsyningen i fjernsynet der lavede en periodisk fejl, men nu har jeg lokaliseret fejlen ved at prøve mig frem igennem indstillings-menuerne via fjernbetjeningen:
(1) Vælges standard SAMSUNG som Kanal-guide, opstår fejlen IKKE og fjernsynet virker som normalt.
(2) Vælger jeg at bruge ROVI-ON-SCREEN som Kanal-guide - opstår fejlen!
Fejlen gøres endnu mere besværlig af at når først man har valgt ROVIO, kan man ikke liiiige slå tilbage til Samsung imens ROVIO applikationen ”opdaterer” og prøver at genstarte hvor den kom til!
Jeg har en fornemmelse af, at Kanal-guiden ”opdaterer” sine kanalinformationer fra YouSee hver dag omkring midnat – og at denne proces tager for lang tid for ROVIO at gennemføre og at denne applikation derfor laver en software fejl – og slukker fjernsynet! Som sagt har standard SAMSUNG-indstillingen ikke dette problem. Det er surt ikke at kunne bruge ROVIO som kanalguide – den er jo flottere og bedre…
Er der andre der har erfaring med dette problem? Evt på andre modeller/størrelser/serier fra Samsung?
Senest rettet af MortenTKKristensen 12. sep 2011, 22:47, rettet i alt 3 gange.