Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bolt
#145003
Fin lille anmeldelse - og rart at se, at der er en del der har erfaringer med Apple TV herhjemme.

Jeg oplever ofte, at det tager urimeligt lang tid inden mit materiale er klart til at blive afspillet (sidder pt. på en 10 mb-forbindelse) Er det noget I har haft erfaringer med - og har haft held med at gøre noget ved, eller er det blot fordi, jeg ser film fredag/lørdag aften.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145012
Bolt skrev:Fin lille anmeldelse - og rart at se, at der er en del der har erfaringer med Apple TV herhjemme.

Jeg oplever ofte, at det tager urimeligt lang tid inden mit materiale er klart til at blive afspillet (sidder pt. på en 10 mb-forbindelse) Er det noget I har haft erfaringer med - og har haft held med at gøre noget ved, eller er det blot fordi, jeg ser film fredag/lørdag aften.
I mit hjem tager det omkring 5-6 sekunder gennem Netflix. Hvor lang ventetid oplever du?

Jeg sidder på en 25 Mbit/s internetforbindelse.
Af mbm
#145035
Kører p.t. med en lille atombaseret windowsmaskine (står tændt 24/7) til afspilning af musik via itunes til mit anlæg (styres med ipod touch)
Denne kunne jeg godt tænke mig at lukke ned for og gå over til en lille musikafspilningsboks.
Spørgsmålet er om apple TV kan gøre dette istedet?
Problemet er vel at musikken skal ligge et andet sted da apple tv ikke har noget lager.
Jeg har en WD TV som jeg bruger som filmafspiller fra tilsluttet USB disk. Denne er delt over netværket så mine pcére kan afspille filmene også.
Kan apple tv connecte til min WD TV og spille det materiale der ligge på USB disken? Både musik og film
Og vil jeg stadig kunne benytte min Ipod touch som remote og styre min musik med albumarts osv som jeg gør p.t., så jeg slipper for at tænde mit tv?
Brugeravatar
Af edinger
#153827
Jeg overvejer at anskaffe mig en AppleTV-boks alene med det formål at kunne se ishockey fra den nordamerikanske liga, NHL.

Inden jeg fyrer en ordre af, kunne jeg derfor godt tænke mig at høre fra én, som allerede har boksen, om I har mulighed for at vælge app'en "NHL GameCenter Live".

NHL GameCenter LIVE™ er officielt... "available for purchase globally with the exception of Denmark, Finland, Norway and Sweden."

[img]http://assets.ilounge.com/images/featur ... tv44/3.jpg[/img]
Af kofoed
#156196
Kan ikke rigtig finde ud af om man kan bruge viaplay på ens Apple TV?

Og jo, ved godt at Viasat har udsendt et app til iPhone, men du kan ikke se ligeså mange film på iphonen, som du f.eks. kan fra viaplay.dk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#156211
edinger skrev:Jeg overvejer at anskaffe mig en AppleTV-boks alene med det formål at kunne se ishockey fra den nordamerikanske liga, NHL.

Inden jeg fyrer en ordre af, kunne jeg derfor godt tænke mig at høre fra én, som allerede har boksen, om I har mulighed for at vælge app'en "NHL GameCenter Live".
Det kan man. Se eventuelt denne debat: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hlight=nhl
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#156212
kofoed skrev:Kan ikke rigtig finde ud af om man kan bruge viaplay på ens Apple TV?

Og jo, ved godt at Viasat har udsendt et app til iPhone, men du kan ikke se ligeså mange film på iphonen, som du f.eks. kan fra viaplay.dk.
Man kan desværre ikke bruge Viaplay på Apple TV-boksen pt. Visse Apps på iPhone/iPad giver mulighed for AirPlay Mirroring, altså hvor du sender billedet direkte over på Tv'et via Apple TV-boksen, men jeg tror ikke det er indbygget i ViaPlay App'en. Derudover så halter billedkvaliteten ofte lidt, hvis man vælger at benytte en sådan løsning.
Af kofoed
#156228
Rasmus Larsen skrev:
kofoed skrev:Kan ikke rigtig finde ud af om man kan bruge viaplay på ens Apple TV?

Og jo, ved godt at Viasat har udsendt et app til iPhone, men du kan ikke se ligeså mange film på iphonen, som du f.eks. kan fra viaplay.dk.
Man kan desværre ikke bruge Viaplay på Apple TV-boksen pt. Visse Apps på iPhone/iPad giver mulighed for AirPlay Mirroring, altså hvor du sender billedet direkte over på Tv'et via Apple TV-boksen, men jeg tror ikke det er indbygget i ViaPlay App'en. Derudover så halter billedkvaliteten ofte lidt, hvis man vælger at benytte en sådan løsning.
Godt nok en skam, synes ellers at med viaplay får masser for pengene. Må da håbe det kommer snart så.
Af jln
#159160
Tak for en glimrende anmeldelse af Apple TV2 og gode svar her i forumet.
Jeg har en Apple TV1 gamle model, som jeg har brugt til at streame fra min iMac de sidste tre år.
Kan jeg via min Apple TV1 sidde med min iPad og se dens indhold på mit Samsung TV, som man kan via AirPlay med Apple TV2?
Eller er jeg nødt til at skaffe mig den nye lille boks?
Kan Jeg i det tilfælde stadig have nytte af Apple TV1, som også har en mindre HD på 160 GB?
Mvh
Jørgen
Af hclouv
#159162
Har fået adgang til Viaplay med hjælp fra svigerfar der ikke brugte sit log on. To ting.

- Her virker det uden problemer med AirPlay til min atv2.

- Men når det så er sagt, så halter billedkvaliteten stadigvæk. Mest på deres egne ting, filmene er til at holde ud at se på.

Christian
Af Fixfinn
#161963
Kan man via A Tv streame musik fra Ipad/Iphone ud til sit stereo-anlæg?
Uden at tænde fjensynet?

Der er jo Optisk/Aux udgang boksen så den burde vel kunne afspille musik og styres via Ipad?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#161965
Fixfinn skrev:Kan man via A Tv streame musik fra Ipad/Iphone ud til sit stereo-anlæg?
Uden at tænde fjensynet?

Der er jo Optisk/Aux udgang boksen så den burde vel kunne afspille musik og styres via Ipad?
Det kan du godt. Apple TV er altid tændt og står ellers i stand-by. I så fald skal du naturligvis bare tilslutte et anlæg med f.eks. optisk.

En anden løsning - hvis der er for langt mellem enheder - er at sætte en AirPort Express op henne ved dit anlæg. Dermed får du to enheder på hjemmenetværket som du kan streame til via AirPlay.
Af Fixfinn
#161996
Hej Rasmus

Tak for svaret.

Jeg har tænkt på express'en. Men er det ikke noget med at den bruger rimeligt meget strøm?

Jeg ved at A-TV "bare" er en ekstra enhed på dit trådløse netværk, men mht. express'en er jeg tvivl om den kan bruges som extender eller forstærker til dit trådløse netværk?

Så kunne den være interressant på trods af mere forbrug