Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6171
Tjoh, men nu laver LG.Philips jo deres egne paneler og derfor burde de også have en bedre kvalitetskontrol. Jeg havde ombyttet skærmen og håbet på det bedste med den næste model.
Af SLL
#6180
Hej yakken,

Nu må vi se, jeg har skrevet til ITbutikken, eftersom jeg læste, at de havde noget total garanti på udvalgte skærme, inkl. L2000 skærmen, indenfor 14 dagen efter købsdatoen. Så jeg må lige se i næsten uge, om de vil bytte den uden beregning.

SLL
Af SLL
#6224
Fået svart tilbage vedr. LG's garanti betingelser. Der to pixels der lyder anderledes bytter de den ikke for. Der skal være mindst 4 lyse ell. mørke pixels ialt, før de bytter ved deres standard betingelser som L2000C skærmen er omfattet af, øv.

Men selvfølgelig kan jeg levere skærmen tilbage, og købe den et andet sted, og håbe på det bedste, som du siger yakken.

Jeg må lige se sidst på ugen, om jeg gider at ha' bøvlet med returvaren.

SLL
Af Scandal
#14308
Ved godt det er en gammel tråd at puste liv i, men gør det nu alligevel.

Jeg har nemlig lige købt en L2000C :-)
Jeg købte skærmen ud fra følgende punkter
1) En skærm med "god plads" - det vil sige min 20" i 1680*105 eller 1600*1200
2) En skærm der kan bruges til spil - også FPS
3) Max 3500,-
4) Mulighed for at bytte, ved bare én pixelfejl.

Jeg var inde og kigge på den nye bølge af 22" WS skærme, men hørte for meget dårligt om bl.a. farverne.
Efter lidt research, besluttede jeg at jeg ikke ville have skærm med TN panel.

I forbindelse med spil, blev det klart at jeg ikke kan køre alle spil i native i en af de to opløsninger nævnt i punkt 1 og så faldt valget naturligt på at det skulle være en 20" i 4:3 format, da den jo skalerer fint fra 1600*1200 til 800*600.

Tre kandidater stod jeg med til sidst:
* Dell 2007FP
* Acer 2023
* og så selvfølgelig LG L2000C

Dell'en har jeg tidligere haft på arbejde og jeg synes det er en meget lækker skærm - men tanken om uhyrlige omkoster ved at sende skræmen retur ved evt. pixelfejl, sammen med prisen, udelukkede den.

Acer faldt fra, dels fordi der et eller andet sted i mit hoved står "Discount" på udstyr fra Acer (Undskyld hvis jeg støder nogen) og del fordi jeg aldrig fandt en rigtig test af den.

Så var der LG tilbage.
Sørme om ikke der var en fin test her på flatpanels og sørme om ikke min lokale PC pusher havde en på lager til fornuftig pris.
Jeg har så hentet den i dag, med en ekstra aftale om at jeg har 14 dages returret.

Skærmen har nu afløst min GAMLE Compag P1210, som vist nok er 21" triniton.

Det første der slår én er lyset. Der er meget power på, når man er vant til en gammel CRT :-)

En lyn justering ud fra anbefalingerne i testen har gjort at jeg ikke kniber øjnene sammen, når jeg sidder og kigger på den nu :-)

Jeg har kørt testværktøjet her fra siden.
Jeg er LANGT fra ekspert, men er imponeret over de mørke nuancer - det mener jeg ellers ikke er S-IPS panelernes stærke side... (?)
De lyse gradienter har jeg sæere ved at skælne fra hinanden.

Så har der været meget snak om dithering (staveplade?).
Jeg har p.t. kun kørt over DVI, og jeg synes helt klart der er linier i gradienterne i de mørke farvenuancer.

Når jeg tester bevægelser, synes jeg det er nemt at fremprovokere slør på både forside og bagside af objektet, men det passer vel også meget godt med at S-IPS har nogenlunde lige lang respons på rise og fall.
Jeg har spillet 5 minuter CS 1.5 og har ikke bemærket noget der. (jeg regner med at få spillet lidt mere i weekenden, så vender jeg tilbage med lidt mere)

Udseendet er der ikke meget spræl over. Rammen er af plastic i Alu-look, men det virker ikke billigt.
Foden i sig selv er meget stabil, men samlingen mellem fod og sokkel virker lidt løs.
Den øverste del af foden er i sort plast, som sidder på en metalbund. Den er meget nem at dreje.
Skræmen er ligeledes nem at indstille i højde og "tilt".

Faktisk er jeg indtil videre meget tilfreds.
Det eneste der er lidt "træls" er at den skide power diode skal være så pokkers kraftig.
Den meget moderne skarpe blå farve, når den er tændt generer mig en del - men det kan vel klares med et stykke tape ;-)

Jeg vender tilbage, når jeg har brugt den en rum tid.

beklager evt. stavefejl og trykfejl - der er ikke læst korrektur :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#14339
Fin anmeldelse Scandal. :)

Angående dioden. Mange af de nyere LG skærme har en funktion i skærmens menu, som kan slukke dioden. Jeg kan ikke selv huske om L2000C havde det, men har du undersøgt om der er en sådan funktion? Den skal finde sunder setup, hvor du blandt andet ser language. Hvis du "klikker dig ind i menuen" med tasten til højre, kan du tit gå længere ned og finde et par yderligere indstillinger.

Når du rigtig har fået prøvet CS i weekenden, skal du skal næsten også smide denne anmeldelse ind i brugeranmeldelser her i forummet :)
Af Scandal
#14342
Uhh ... det vil jeg se om jeg kan finde når jeg kommer hjem.
Jeg havde ikke så meget tid til at lege med den i går - noget emd en hånboldkamp der trak ud :)

Jeg fletter mine oplevelser med CS (og andre oplevelser) ind i det jeg allerede har skrevet og smider det i bruger anmeldelser.
Brugeravatar
Af spumanti
#14360
Ganske rigtigt, som Rasmus også skriver.

Jeg er også den heldige ejer af en sådan skærm. Meget tilfreds med den. :)

Power dioden kan slukkes med en indstilling inde i OSD menuen.

Hver gang skærmens opløsning ændres (ved skift fra windows til eks. spil) lyser dioden op i nogle sekunder, og slukkes derefter.
Når skærmen er i standby lyser dioden permanent gult.

Jeg var også irriteret over skærmens kraftige blå diode til at starte med, men det problem er nu løst.

8)
Af Cream
#14485
Hvad sker der lige med prisen på denne skærm?

De sidste 2 uger er den steget fra 2150 til 3050 på edbpriser?

Nogen der har noget insight?

Jeg havde fundet den og ville købe et par stykker af dem, men så steg de i pris, og så følte jeg mig godt dum for at vente
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14490
Hvis en forhandler ophører med at føre skærmen, må de næste jo tage over. Hvis de ikke er ligeså billige så ryger prisen i vejret.

Det kan dog også være at skærmen simpelthen er på vej ud, så udbud og efterspørgsel ikke er så høj længere. Hvis der ikke er rift om produktet er der ingen grund til at køre hidsige priskrige på den.
Brugeravatar
Af spumanti
#14493
Cream:
Nogen der har noget insight?
Ifølge forhandlerne en prisfejl.

Jeg var en af dem der bestilte skærmen da den var helt nede i pris.

Der var 2-3 forhandlere der lå nede i den lave ende af prisskalaen (omkring 2200 kr) -men ingen af dem havde den på lager. Resten af forhandlernes priser var på ca 3000 kr.

Jeg bestilte en, og fik at vide at den ville blive leveret inden for 10 dage.
Efter ca. en uges tid blev min ordre annulleret fra forhandlerens side med begrundelse om en prisfejl fra deres leverandørs side.
Kode: Vælg alt
Fra den mail jeg modtog:
Vi kan pga. prisfejl ikke efterkomme deres bestilling med nummer ******.

Der har desværre været en prisfejl hos vores leverandør og den pågældende vare kan
derfor ikke leveres til den opgivne pris i bestillingen.

VI HAR DERFOR VALGT AT SLETTE HELE DERES BESTILLING. 
Bestilte skærmen fra en anden forhandler, og modtog den dagen efter (måtte dog slippe næsten 3k for den).

-men det er en lækker skærm, så jeg fortryder ikke købet 8)
Senest rettet af spumanti 3. feb 2007, 17:56, rettet i alt 2 gange.
Af Cream
#14494
Okay, så er jeg ikke helt så bummed out alligevel.

Hvilken forhandler var det? (jeg havde tænkt mig at bestille fra Getmore)

Er der forresten en generel "anmeldelse" af forhandlere? hvem der brokker sig over at man retunerer indenfor 14 dage og oplyser at det er pga. pixel fejl.. dækker transport udgifter etc etc..?
Brugeravatar
Af spumanti
#14495
Bestilte i første omgang skærmen fra Multimedia World. Det var dem med den bedste pris, men også dem der ikke kunne levere til den pris de havde angivet. !:(
-så fra nu af går jeg altid uden om den forhandler. ::l

Bestilte istedet skærmen fra ComputerMail. Der fik jeg god service, hurtigt svar på spørgsmål og hurtig levering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14496
Nej, vi har ikke en liste over forhandlere, men vi har et forum hvor du kan diskutere forhandlerne:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=8

Hvis du vil have karakterer for hver enkelt forhandler må du lede i prisdatabaserne - vi har ikke hverken lyst eller tid til at have sådan en database.