Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142529
torlovin skrev:
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Det burde bestemt være muligt at kalibrere sig ud af. Har du prøvet de indstillinger, som bliver foreslået her i tråden? De bør umiddelbart også fungere til 55-tommer modellen - dog med forbehold for små ændringer i RGB-værdierne.

Hvis du primært oplever det blålige skær på de mørke farver, så prøv at se om du kan korrigere det med RGB offset indstillingerne og hvis det primært er på de lysere farver, så se om det ændrer noget at justere på RGB gain indstillingerne.
Af torlovin
#142568
Rasmus Larsen skrev:
torlovin skrev:
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Det burde bestemt være muligt at kalibrere sig ud af. Har du prøvet de indstillinger, som bliver foreslået her i tråden? De bør umiddelbart også fungere til 55-tommer modellen - dog med forbehold for små ændringer i RGB-værdierne.

Hvis du primært oplever det blålige skær på de mørke farver, så prøv at se om du kan korrigere det med RGB offset indstillingerne og hvis det primært er på de lysere farver, så se om det ændrer noget at justere på RGB gain indstillingerne.
Tusen takk for svar. Prøvde innstillinger som er foreslått på både flatpanelshd.com og et annet forum. Justerte RGB Gain og RGB Bias og kjøpte til og med Monsters HDTV Calibration Wizard DVD til 400 kr uten at jeg fikk det til å hjelpe. Så i går ble TVen tilbakelevert til Elkjøp (Samme som Elgiganten), da jeg kun hadde et par dager igjen av de 30 dagene med fri returett som vi har i Norge
Af Beano
#142639
Er der testet for inputlag på EX720?

Syntes ikke jeg kunne se det i anmeldelsen.


/B
Af Isac T
#143581
Thanks for a great web page!

I read a review on www.hdtvtest.co.uk where they said the input lag on the KDL40EX723 was only 21ms compared to a crt... Do you think their tests are to be trusted, because if so it seems this TV is the one i'm getting.

Sorry for using english, but i thought maybe that would be better than swedish. Please answer in danish if you want :)
Af Beano
#144281
21ms sounds great - hopefully it's correct :)
Af Billy Blaze
#145138
Jeg er også meget interesseret i at vide hvor stor forskellen er på Sony EX 520 og EX 720. Der er ca. 1000krs forskel og umiddelbart kan jeg kun se to forskelle. EX 720 har 3D og så har den Motionflow XR 200, som gør at den har 100Hz, modsat EX 520 som kun har 50Hz.

Er der andre forskelle?

Hvis man ikke skal bruge 3D, er det der Motionflow XR 200 og 100Hz i stedet for 50Hz 1000kr værd?

Jeg tænker bare lidt at det "normalt" passer meget godt at de tager omkring de 1000kr ekstra for 3D, men jeg er blevet lidt i tvivl over det der Motionflow XR 200 og 100Hz. Det er især fordi jeg skal se rigtig meget fodbold og er det netop ikke der at 100Hz kan gøre en forskel?
Af pdsj
#145294
Billy Blaze skrev:Jeg er også meget interesseret i at vide hvor stor forskellen er på Sony EX 520 og EX 720. Der er ca. 1000krs forskel og umiddelbart kan jeg kun se to forskelle. EX 720 har 3D og så har den Motionflow XR 200, som gør at den har 100Hz, modsat EX 520 som kun har 50Hz.

Er der andre forskelle?
Jeg er selv ude i de samme overvejelser. Pt. er der ca. 1K at spare på EX520 i fht. EX720. Yderligere forskelle er dog "Presence Sensor" og "USB PVR" i EX720's favør.
Personligt vil jeg gerne sikre mig, at tv'et ikke bare brænder hele dagen, imens jeg er på arbejde og resten af familien måske laver andre ting rundt om i huset. Så "Presence Sensor"'en er afgørende for mig. PVR kunne vi nok også vænne os til, specielt til ungernes Phineas og Ferb o.lign. Af samme årsag overvejede jeg faktisk også CX520, som godt nok er CCFL, men så til gengæld også ca. 5-600 kr billigere end EX520, samtidig med at det har de to features. CX-modellen får megen ros for billedkvalitet i forhold til prisen (har kun selv set det i Bilka så ikke under "rigtige" forhold) - ulempen er så designet, der er meget plastikagtigt...dog ikke værre end tidligere års modeller.

By the end of the day ender jeg nok alligevel på EX720. Håber så ikke jeg fortryder, for det skal ikke lige skiftes de næste par år ;)
Af T.O.
#145370
Hej jeg har købt et Sony 46EX721 men men...
Internettet er ikke så godt som en PC.! langt fra.!
se under : Emne: Sony KDL 46EX721 til kr.7999.-
Af Hejhenrik
#145545
Hej.
Var igen i Sony center og få fremvist 55ex720 vs. hx900 se emne i forum "prisen værd ex720 vs hx900"
mit valg er nu faldet på ex720.
Jeg fik en glimrende demonstration af de forskellige features og fordele og ulemper de 2 modeller imellem.
det jeg gerne ville se forskelle på er som nedenfor.

Ved demo med pip og sort omkring de 2 billeder
ex720 backlight bleeding kan anes når man bevæger sig ud til siden, men set midtfor, eller lidt til siden er det faktisk ikke synligt, ihvertfald ikke noget der vil genere mig, (såfremt den jeg får hjem er lige så god som den i butikken)
den backlight bleed der var fra siden, havde en blålig/lilla farve. men tænker at det også var pga. shop indstilling med alt for meget lys på skærmene.

hx900 glorie effekt, anes også, men er til gengæld synligt hele tiden også, når man sidder lige for. til gengæld er områderne et lille stykke væk fra pip billederne helt sorte...men det er faktisk tydeligt at ane zonerne med led pærerne...

3D.
her var jeg ikke så meget i tvivl, der vandt ex720, endda klart, billedet stod klarere også i omgivelserne uden for fokus, effekten var bedre, og der var ikke "grums" ved hurtige bevægelser (er det crosstalk?) hx900 havde nemlig "grums" ved hurtige bevægelser og omgivelserne uden for fokus var mere utydelige.

2D
her vandt hx900 efter min mening, med et lidt klarere billede, omend minimalt, dybde/sort/kontrast var også en anelse bedre på hx900...men det skal siges at hx var placeret bagerst i butikkens mørke afd. og ex 720 hang tæt på facadens vinduer med masser af sidelys.

Fik tilbud på begge modeller.
efter min mening er det ikke værd at smide godt og vel 4000,- kr mere for at få hx900. forskellene var efter min mening minimale på billedet , og knapt synlige for mit utrænede øje...

Glæder mig nu til at få det hjem på væggen... :)
Af Billy Blaze
#146362
Jeg vil lige sige at EX 720 er perfekt hvis man har problemer med refleksioner. Den matte skærm gør virkelig en stor forskel. Desværre fik jeg et eksemplar med ret kraftig backlight bleeding. Jeg var opmærksom på at man nok ikke kan undgå at få et tv med backlight bleeding, og man kan da også se at det eksemplar flatpanels har anmeldt lider af det. Nederst i venstre hjørne er det tydeligt og der er også lidt nederst i højre hjørne. Det er dog til at leve med, men det eksemplar jeg fik havde det i alle hjørnerne(tænk flatpanels venstre hjørne, bare i alle hjørnerne). Jeg målte faktisk at der var flere steder på skærmen med backlight bleeding, end der var sorte områder :D

Så nu prøver jeg at bytte det og håbe at næste eksemplar er lidt bedre, for det var ellers et perfekt tv. Dette er bare også lige en lille husker til de folk som glemmer at tjekke for backlight bleeding. Husk at gøre det flere gange, for det kommer nogle gange først når tvet har været i brug et stykke tid. ;)
Af Hejhenrik
#148522
har nu haft tvét hængende et stykke tid og prøvede først med Rasus´indstillinger fra testen, men billedet har virket glansløst og mat. for nogle dage siden læste jeg om andre med samme mening og en kom med løsningen...nemlig at slå lyssensoren fra, den er ikke en del af billed indstillings menuen, men kan nås igennem, home - system indstillinger...det var som at fjerne et gardin fra skærmen...billedet er nu skarpt og fyldt med liv....great.
:D
Af make
#152821
Hej

Jeg har lige købt et Sony 46" EX720 og har lige et par spørgsmål.

Angående indstillingerne:

Motionflow On.
Man kan vælge Standar, jævn, Fra, Klar plus eller tydelig. Hvilken er skal man vælge?


Film-mode Auto 1/Auto 2.
Hvad betyder det. Skal den stå på Auto 1 eller Auto 2?

Jeg syntes at TV'et støjer lidt på den måde som plasmaskærme kan gøre det. Man kan kalde det buzz. Lyder lidt som baggrundsstøj fra et køleskab når det kører. Er der andre der har lagt mærke til det eller har jeg måske fået et dårligt eksemplar?
Af make
#152836
Støjen er mest udtalt bagpå i øverste højre hjørne ( set forfra tv'et). Er der ikk en venlig sjæl der har et EX720 der vil prøve at lytte på sin og skrive om den er stille eller?
Hvis EX720 generelt er helt stille så må jeg jo ha' fået en dårlig en som jeg kan få byttet.
Af mpabsti
#157115
make skrev:Hej

Jeg har lige købt et Sony 46" EX720 og har lige et par spørgsmål.

Angående indstillingerne:

Motionflow On.
Man kan vælge Standar, jævn, Fra, Klar plus eller tydelig. Hvilken er skal man vælge?


Film-mode Auto 1/Auto 2.
Hvad betyder det. Skal den stå på Auto 1 eller Auto 2?

Jeg syntes at TV'et støjer lidt på den måde som plasmaskærme kan gøre det. Man kan kalde det buzz. Lyder lidt som baggrundsstøj fra et køleskab når det kører. Er der andre der har lagt mærke til det eller har jeg måske fået et dårligt eksemplar?
Har lige samme spørgsmål. Da jeg tit spiller på min
xbox. Har jeg læst på Sony's hjemmeside at der
skulle være billed instillinger der hedder
"Levende/standard/brugerdefineret/foto-levende/foto-standard/foto-original/foto-brugerdefineret/biograf/spil-standard/spil-original/grafik/sport/animation"

Hvor finder jeg dem?
Kan simpelthen ikke regne det ud og brugermanualen hjælper ikke særlig meget ;;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7