Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139848
MKT skrev:Kommer der forresten ikke N-modeller igen? Kan se pz950 kommer med og uden W bagved.
Der findes W og N i år. W står så vidt jeg husker for, at der er en række yderligere funktioner ud over N - herunder Smart TV. Både W og N-modellerne er dog fuldt nordiske med de nordiske fordele, som gælder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139849
mart198i skrev:Rasmus: Hvor længe havde lavet break-in på skærmen inde du testede? Og hvor lang tid tror du der går fra at retentionen bliver kritisk og nærmere sig burn-in?
Omkring 140-150 timer. Men jeg kunne se, at modellen havde kørt før jeg fik den, så jeg ve dikke hvor lang tid den reelt har stået tændt.

Jeg tror ikke man vil opleve decideret burn-in på PZ950 ved normalt brug. Der skal hvert fald utrolig meget til.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139850
Pape skrev: mht. retention så forsvinder det vel i stor grad når man har brugt fjernsynet en del timer? :)

...

Men har desværre ikke set så gode fjernsyn til at kunne vurdere om de 0,07 point gør en forskel for mit utrænede øje, eller om det bare er Rasmus´ knivskarpe test kalibrerede øjne der kan se sådan en forskel :p

...

Til Rasmus:

Fandt du nogen pixelfejl eller var alt tiptop? :)

MKT <-- et W i enden på serie nummeret betyde at det er den nordiske model, og derfor også den højere pris..
Nej, problemer med retention forsvinder ikke med tiden. Selve retentionen - f.eks. et kanallogo - forsvinder naturligvis efter nogle minutter, men selve problemet som en overordnet størrelse vil blive ved med at være der.

0,07 cd/m2 er klart en synlig forskel. Det er specielt synligt i mørke aftentimer, hvor et sortniveau på 0,09 cd/m2 nærmere fremstår som mørkegrå end sort.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139851
bang skrev:Jeg synes der mangler lidt om den ekstra remote kontrol, og et billede af den måske( evt sammen med den alm.), og hvordan den fornemmes - tænker på responstiden, og om den kan afløse den standard der er med tv´et.. på alm facon !?
Du kan læse lidt mere om Magic Remote i denne tidligere anmeldelse:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1276864194
Synes egentligt der er for lidt i disse test på flatpanels, om hvordan fjernsynene fornemmes ved det almindelige dagligdagsbrug..
Jeg tænker (eventuelle irritationsmomenter eller det modsatte) på respons ved kanalskift, volumerespons og volumedisplay (hvor længe det forbliver på skærm efter +/- vol.regulering) Er tekst-tv navigering ok, er EPG hurtig . og hvad med 3D brillerne? osv. i den dur..

Disse test er efterhånden kedelige at læse.. Jeg mener, det er ok at sammenligne ned i detaljer på div. fænomener omkring god billed-kvalitet, men synes absolut også selv tilfredsheden i det alm. brug er mindst ligeså vigtig.. og burde også være nogle faste punkter i en anmeldelse.

Altså lidt tilbage som med mobilmarked-kampen Nokia/Sony Ericsson, hvad er skønt at betjene i det daglige (menu)funktionsmæssigt.. hvis i er ved at forstå hvor jeg vil hen..

Jeg synes ikke dette tv skuffer fælt.. har da flere punkter hvor dyrere mærker ikke er på niveau.. Og prismæssigt synes jeg bestemt du får mest her!
Vi har altid fokuseret mest på billedvkalitet i vores anmeldelser og det vil vi også gøre i fremtiden. Men hvis der er generel enighed om, at vi skal inddrage lidt omkring kanalskift, oplevelser ved navigering osv. kan jeg godt inddrage det fremover. Jeg prøver eventuelt at oprette en tråd i forummet omkring dette, for at høre stemningen. Her må du også meget gerne byde ind :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139852
Mysen skrev:Jeg er slet ikke enig i, at det er en fail. Der er mange ting, der burde være ændret såsom stikkenes retning og fjernbetjeningen.
Men på billedkvaliteten er det jo kun sortniveauet, der fejler. Her skal man altså også huske, at filteret på skærmen jo stadigvæk tillader en masse lys at slippe ud, og 130cd/m2 kalibreret lysstyrke samt et antireflektivt filter gør den jo fuldt egnet til tv i dagslys. Det var jo nok akilleshælen for 2010-modeller at vise tv i dagslys.
For lige at give min mening her, så synes jeg som sådan heller ikke PZ950 klarer sig decideret dårlig. Sortniveauet og retention er - på billedsiden - de største problemer for mig, men derudover klarer skærmen sig faktisk rigtig pænt - endda bedre end Panasonics plsama-Tv på flere punkter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139853
madass32 skrev:Sort niveau??

virker utroligt mærkeligt, at det skulle være så meget dårligere, vi snakker om over en fordobling af lysstyrke i forhold til PK/PX og så slår de sig stadig med Tru-black filter som en af deres hoved spec´s. kunne man forestille sig det var et defekt filter på test moddelen, den havde jo også et meget Lysstærkt panel eller er det simpelt hen det nye fosfor der ikke er til at styrer.
Filteret fungerede fint nok. jeg tror nærmere det er den nye fosfor, som du nævner. Den kan skabe et væsentligt mere lysstærkt billede, men det er på bekostning af absolut sort.
Af xcardman
#139863
Sortniveauet på 0.09 er alt for højt på en skærm i 2011
grunden er nok LG ikke bruger så mange penge på udvikling af deres plasma tv
en vt30 har 0.02

0.07 i forskel lyder ikke af meget
men det behøver man hverken at være nørd eller ekspert
samt måleudstyr for at se en kæmpe forskel i Sortniveauet

Sortniveauet er alså meget vigtig for at give en ordenligt billedekvalitet
Af allando
#140103
Jeg er super overfølsom overfor buzz og spejlning/refleksion...

Ifølge anmeldelsen er der ingen buzz...

Jeg har set en 60PZ250 i Elgiganten og synes spejlning/refleksion er uacceptabelt.

Hvordan opleves spejlning/refleksion på PZ950W?
Af allando
#140840
...anybody...??? er der slet ingen der har købt "vidunderet"? :(
Af THM
#140846
allando skrev:...anybody...??? er der slet ingen der har købt "vidunderet"? :(
den har en antireflektiv behandling, og et godt kontrastfilter, men der vil stadig være lidt reflektioner, omend ikke så mange som på den du har set på 8)
Af allando
#141418
Ifølge www.hifi-forum.de er der en bruger der har købt den tyske version af LG 60PZ950. Han overvejer, at returnere, fordi at skærmen spejler. Han kan i mørke scener altid se sig selv eller sine møbler. Hvordan oplever anmelder reflektionen fra skærmen? Tyskeren er iøvrigt også ked af sortniveauet.

Det lyder lidt mærkeligt hvis man skal mørklægge rummet før man ser TV!

Håber anmelder har kommentar til dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141441
Det er der kommenteret på i anmeldelsen
LG PZ950W bygger på et design med en plexiglas-front. Det er naturligvis kilde til reflektioner, som LG dog har prøvet at komme til livs med et nyt filter. Filteret håndterer lys, der kommer fra toppen af skærmen såsom loftslamper. Filteret er imidlertid anderledes end det der bruges af Samsung og Panasonic på deres plasma-Tv. Fra toppen bliver PZ950W ikke blot mørkere, billedet bliver også meget udtværet.

Efter min mening fungerer filteret på Panasonic VT30 bedre, men jeg er dog også positivt stemt overfor LGs bestræbelser på PZ950W. Filteret bidrager til at afskærme en del lys fra loftet og filteret fungerer tilmed bedre end på tidligere LG plasma-Tv.
Af allando
#141449
yakken skrev:Det er der kommenteret på i anmeldelsen
LG PZ950W bygger på et design med en plexiglas-front. Det er naturligvis kilde til reflektioner, som LG dog har prøvet at komme til livs med et nyt filter. Filteret håndterer lys, der kommer fra toppen af skærmen såsom loftslamper. Filteret er imidlertid anderledes end det der bruges af Samsung og Panasonic på deres plasma-Tv. Fra toppen bliver PZ950W ikke blot mørkere, billedet bliver også meget udtværet.

Efter min mening fungerer filteret på Panasonic VT30 bedre, men jeg er dog også positivt stemt overfor LGs bestræbelser på PZ950W. Filteret bidrager til at afskærme en del lys fra loftet og filteret fungerer tilmed bedre end på tidligere LG plasma-Tv.
Ved du om der er markant forskel i spejlning på PZ250 versus PZ950?
Det er ikke loftslys der er problemet. Det er spejlrefleks der er problemet (man kan se sig selv på skærmen i mørke scener).
Jeg har set en PZ250 i Elgiganten som spejler uacceptabelt meget (imo).
Eller siger du på en pæn måde at du også synes at spejlningen er uacceptabel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141455
Uacceptabelt er jo individuelt. Der er TV, som klarer sig dårligere og TV der klarer sig bedre. Mange nyere TV har fået en kontrastberigende coating på fronten, som samtidigt gør skærmen meget blank. Til forskel fra disse, så er lysreflektionerne en anelse mere diffuse på PZ950.