Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NemliJa
#137105
Ud over de to ting, jeg har spurgt om (og som ikke er besvaret, snøft), kom jeg til at tænke på, om det er muligt, at bladre mellem undersider i tekst-tv, eller om de skifter automatisk?
Af kakilika
#137113
NemliJa skrev:Ud over de to ting, jeg har spurgt om (og som ikke er besvaret, snøft), kom jeg til at tænke på, om det er muligt, at bladre mellem undersider i tekst-tv, eller om de skifter automatisk?
På EX500 er det muligt at skifte mellem undersider, så mon ikke også, at det gælder EX720?

Synes heller ikke, at jeg har fået mange svar på mine spørgsmål på det seneste, måske fordi de fleste omhandler Sony. Tror folk er mere fokuseret på Panasonic og Samsung - sidstnænvte i særdeleshed.
Af Feierskov
#137211
Vedr. PVR
Sony så sig nødsaget til at sende dette TV på markedet med en software der ikke har åbnet for alle muligheder i TV'et. Dette betyder at PVR ikke vil være tilgængelig (ligesom Rasmus nævner det er tilfældet med smartphone kontrol) før næste softwareopdatering i maj.

Tekst TV
jeg kan bekræfte at man bladrer i tekst tv undersider ligesom på tidligere Sony modeller blot ved tryk på piletasterne.

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem så jeg beklager hvis dette er gentagelser.
Af Feierskov
#137212
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?

Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Senest rettet af Feierskov 27. apr 2011, 18:17, rettet i alt 1 gang.
Af Novatic
#137218
Feierskov skrev:
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?

Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX700.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Mellem HX800-EX700 vinder HX.

Mellem HX800-EX720 vil jeg tro EXen er overlegen, grundet den er en generation nyere.
Af Feierskov
#137219
Mellem HX800-EX700 vinder HX.

Mellem HX800-EX720 vil jeg tro EXen er overlegen, grundet den er en generation nyere.
Der skulle naturligvis have stået EX720 begge stedet i min post, det er hermed rettet. Tak fordi du fangede den :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#137221
Feierskov skrev: Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
HX800 har 200 HZ PRO = SCANNING BACKLIGHT
EX720 har ikke Deep Black Panel
Af Feierskov
#137222
Mess skrev:
Feierskov skrev: Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
HX800 har 200 HZ PRO = SCANNING BACKLIGHT
EX720 har ikke Deep Black Panel
Som Rasmus skriver i testen har EX720 ligeledes scanning backlight - men er 100 Hz. (Deraf betegnelsen XR200)
Det du tænker på er måske Dynamisk Edge LED?

Mht. Deep Black Panel lader det til at være en fejl fra min side, det beklager jeg. Jeg mindes at have set et dokument med den information, men der må have været tale om en anden model.

Ikke desto mindre mener jeg stadig EX720 er er bedre køb da kvalitetsforskellen i billedet ikke er væsentlig.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#137225
Er skam godt klar over forskellen :)

Lød bare som om at EX720 er bedre pga Scanning Backlight, men HX800 har altså også Scanning Backlight...

Der hvor billedekvaliteten kan være anderledes er den nye billede motor X-Reality Engine, mod den "gamle" BRAVIA Engine 3 :)
Af Feierskov
#137255
jeg kan godt se min formulering var lidt vag. Min pointe var egentlig at XR200 er bedre end den 100Hz der fandtes i de fleste 2010 modeller og at forskellen mellem den og en 200Hz Pro derfor var formindsket i forhold til tidligere.

Håber ikke jeg har forvirret eventuelle læsere :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#137279
Feierskov skrev:jeg kan godt se min formulering var lidt vag. Min pointe var egentlig at XR200 er bedre end den 100Hz der fandtes i de fleste 2010 modeller og at forskellen mellem den og en 200Hz Pro derfor var formindsket i forhold til tidligere.

Håber ikke jeg har forvirret eventuelle læsere :)
Kommer an på hvilke modeller der er tale om.
Motionflow XR200 er tilsvarende Motionflow 100 Hz PRO.

Så Motionflow XR 200 er bedre end EX5 og EX7 modellerne fra 2010, men tilsvarende NX710 i 2010 :)
Af Feierskov
#137298
Kommer an på hvilke modeller der er tale om.
Deraf formuleringen "i de fleste 2010 modeller" :)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#137310
Feierskov skrev: Deraf formuleringen "i de fleste 2010 modeller" :)
Som så dækker EX500, EX700, EX710 og NX700.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137337
therunemeister skrev:Det kan være der er et parameter jeg ikke forstår, men er det ikke unfair at sige at det er relativt dyb sort for et edge LED tv når målingen er lavere eller ligeså lav som alle plasma tv i testede sidste år inkl. Panasonics top modeller?. Man må også antage at selve panelet ser sortere ud dagtimerne.
Der er sikkert et parameter jeg ikke lige tænker på, men kan ikke lige regne ud hvad det er.
Der er et par faktorer, der skal tænkes ind i sammenligningen. Den dybe sort nås jo først ved relativ lav lysstyrke og hvis man skruer op, så forværres sort også. Grunden til at jeg ikke direkte sidestiller f.eks. EX720 med f.eks. plasma-Tv, der måles til samme dybde, er den ujævn fordeling af lyset på EX720, som jo har betydning for dybden i den sorte farve. Vi tager målingen af sort på midten af skærmen, men hvis det skulle være helt korrekt burde vi jo tage den over en række punkter og angive enten en middelværdi eller et interval.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7