Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tjypelyps
#118335
Hej...

Jeg er lige blevet ejer af TXP42G20, og efter at have læst anmeldelsen har jeg lige nogle spørgsmål (håber det er det rigtige sted jeg stiller disse spg's):

1: Rasmus skriver at man kan kopiere de kalibrerings indstillinger man har lavet, til de andre indgange. Hvordan gør man det?

2: på mit fjernsyn er der i toppen af skærmen en linje med henholdsvis sort og hvis streger. De går væk hvis jeg ændre på aspectet til tilpasset 16:9, men hvis jeg skifter kanal kommer de igen, så jeg skal hele tiden ændre aspectet, kan man gøre noget ved det?

3: Der står også noget om at den ene HDMI indgang er 1.4 og det tillader at fjernsynet automatisk skifter til den indgang hvis man f.eks. tænder for sin ps3. Der står det er HDMI indgangen på siden af fjernsynet der er HDMI 1.4, men jeg kan kan ikke få det til at virke med af fjernsynet automatisk skifter, kan nogle hjælpe?

4: For noget tid siden læste jeg noget om man skulle slukke for 100 Hz når man skulle spille ps3. Mener det var noget i den stil der stod. Er der nogle der kan sige om jeg skal gøre noget specielt når jeg skal spille?

På forhånd tak...
Af THM
#118431
1. det gøres neders i profesionel 1 eller 2 og gælder så for den pågældende profil i de andre indgange. man kan vist ikke kopiere indstillinger i de andre profiler.

2. du skal ind i indstillinger-andre indstillinger og så slå 16:9 overscan til.

3. HDMI 1,4 er så vidt jeg husker hdmi indgang 2 på bagsiden.

4. her skal du slå IFC fra, hvilket jeg personligt har gjort på alle mine indgange, da jeg syntes det giver et unatuligt billede og iøvrigt synes det er noget overflødigt gejl, da plasma ikke døjer med et langsomt panel :) det gøres samme sted som 16.9 overscan.

håber disse svar hjælper...
Af Tjypelyps
#118448
Tusinde tak for svarene THM :)
Nu får jeg bare lige lidt flere spørgsmål: :)

1: Hvorfor kan man ikke kopiere i THX, for det er jo THX profilen rasmus foreslår som den bedste kalibrering (og da jeg ikke er så meget inde i det her, stoler jeg meget på når nogle af jer siger noget:))

3: Det er også hvad jeg kan læse mig til (altså at HDMI 1.4 er HDMI indgang 2 på bagsiden), men det virker stadig ikke med min ps3.

5: hvad er 3D-COMB og super opløsning?

og er der nogle der har et bedre forslag til kalibrering en rasmus'.

Mvh
Af THM
#118455
det var så lidt, man skal jo hjælpe hinanden :)

1. ved ik hvorfor man ik kan kopiere den. men prof profilerne tager udgangspunkt i THX så man får vist ca. samme resultat, jeg kan i hvert fald ik se forskel.

2. prøv at trykke på viera link på remoten når ps er tændt og se om den registrere den, hvis ikke kan det være de ik kan arbejde sammen.

3. ved ik med 3d comp. super opløsning er noget "billedforbedring" du bare skal slå fra når du ser digitale kilder.

4. bantam skrev et andet kalibreringsforslag herinde. hvor man i enten prof 1 eller 2 blot hæver gamma til 2,4 istedet for de oprindelige 2,2. denne indstilling forbedrede af en eller anden grund billedkvaliteten i avatar på mit tv, men fungerer ik så godt til andre film, da shadow detail bliver ringere. fodbold er den dog også god til efter min mening.
det passer jo lige der er jo 2 prof profiler ;)
Af Tjypelyps
#118469
Lige netop, og det er jo dejligt med hjælpsomme mennesker :)

1: Det er mega mærkeligt, selvom jeg prøver at kopier mine indstillinger som jeg nu har lavet i professionel 1, så siger fjernsynet at det har kopieret dem, men når jeg så går til en HDMI indgang så står den stadig på mine gamle indstillinger.

2: det virkede ikke men nu, efter jeg har prøvet alle HDMI indgange, har jeg fundet ud af det virker med HDMI 1 :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#118481
Tjypelyps skrev:Lige netop, og det er jo dejligt med hjælpsomme mennesker :)

1: Det er mega mærkeligt, selvom jeg prøver at kopier mine indstillinger som jeg nu har lavet i professionel 1, så siger fjernsynet at det har kopieret dem, men når jeg så går til en HDMI indgang så står den stadig på mine gamle indstillinger.

2: det virkede ikke men nu, efter jeg har prøvet alle HDMI indgange, har jeg fundet ud af det virker med HDMI 1 :)
Hej
De ændringer der foretages i PRO 1 og 2 ( gælder for så vidt alle billedprofiler ), kan kopieres til at gælde alle PRO 1 og 2 valg. Dette skal forstås sådan, at hvis indstillingen er gjort i HDMI 1, skal der for hvert indgangsvalg vælges Pro 1 / 2. Ændringerne for profilen i HDMi 1, vil så også gælde den nye indgang.
Hvis ændringen foretages i andet profilvalg, er fremgangsmåden den samme. En indgang husker sidst valgte profil, ønskes en anden profil, vælges dette for hver enkelt indgang.
Af THM
#118485
ja når en kalibrering er kopieret i prof 1 gælder den prof 1 i de andre indgange også :)
godt du fik det til at virke
Af Tjypelyps
#118497
tusinde tak for svarene...
nu spiller det hele, og er super glad for min skærm :P
Af Tobaben
#134529
Kan man bruge USB HDD optagelse på Panasonic G20 hvis man har parabol?
Af Tjypelyps
#134534
Tobaben skrev:Kan man bruge USB HDD optagelse på Panasonic G20 hvis man har parabol?
Hej...

Det kan man ikke, du kan kun optage digital...
Af stoffer6740
#135572
Jeg overvejer at skifte min panasonic TH-42PX80E ud med en TH-50G20E, da jeg synes 42 er en anelse for småt.

Vil jeg kunne se en forskel i billedet på en G20'er? Opløsningen på PX80 er jo kun 1024x768 imod en G20'ers 1080p. Men ellers hvordan ligger de 2 op mod hinanden?

mvh
Christoffer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135584
G20 performer bedre på alle punkter ift. PX80, men hvor meget du vil få ud af et skift er nok sværere at vurdere. Det er ikke milepæle, men små forskelle du vil opleve. Blandt andet reflektionerne er bedre på G20 og dér vil du nok se forskellen først.
Af stoffer6740
#135587
Ved panoreringer og bevægelse på min px80 bliver billedet rimelig utydeligt. Det er sådan set det der irriterer mig, og det håber jeg g20 kan rette op på :)
#137082
Kære Alle

Efter en fejl på min USB-harddisk, måtte jeg reinstallerer HHD til mit TX-P42G20E. Herefter har jeg dog fået et stort problem.

Jeg kan ikke optage på min HHD. TV'et har fundet den, men TV'et påstår at min 700 store MB store hardisk er fyldt. Det til trods for at den er tom.

Der, hvor jeg så står helt af, er, at TV'et godt kan finde ud af at optage REW, altså Live TV på pause, ergo siger logikken mig, at TV godt kan optage på min HDD, bare ikke når det er via Guiden, dvs. når programmerne skal gemmes.

Er der nogen der har oplevet det samme, og som ved hvordan jeg løser problemet?

På forhånd tak.
Asbjørn
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14