Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#118277
Jeg ved faktisk ikke, hvordan man kalibrerer uden måleudstyr, men jeg tror jeg på amatørbasis ved, hvad jeg vil kigge efter, når jeg indstiller mit tv.

Ved at bruge Rasmsus' indstillinger kommer man langt hen ad vejen, men der er bare forskel på panelerne, og derfor kan man aldrig bruge præcis samme indstillinger. Jeg så andre kalibreringsindstillinger på dennisthomsen.dk og han har altså ikke de samme indstillinger for at vise det mest korrekte billede. Man kan købe/ downloade en kalibreringsdvd og få vist forskellige mønstre til forskellige ting. PSxxC7705 har nogle mønstre, og man kan bruge disse til mange indstillinger. F.eks. skal man kunne se alle de mørkegrå nuancer OG alle de lysegrå nuancer selv om de blandes sammen med sort og hvid baggrund. Kombineret med en flydende overgang, så har man den fine gamma på ca. 2.2 Den præcise gamma koster en måling, og ikke engang rasmus' indstillinger kan garantere dette.

Desuden kan man ændre farvemætningen inde på Mønster 2

Herefter kan man indstille hvidbalancen. Mønster 1 skal gerne være hvid uden hverken blå eller rød nuance. Jeg har ikke en bjælde forstand på, hvordan man gør, Men jeg tror det er noget med et par briller, der skal købes hjem.
Ved at prøve mig frem fik jeg dog fjernet den rødlige farve og gjort hvid mere hvid.

Jeg henviser lige til dene side her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196
Brugeravatar
Af MigSelv
#118286
Weissbier skrev:Jeg har lige bestilt en 63" i dag og håber det bedste. Egentlig ville jeg gerne have bestilt det i Hi-Fi Klubbens netbutik, men næh-nej. Det kunne ikke lade sig gøre. De solgte ikke plasmafjernsyn gennem netbutikken længere, fik jeg at vide. Jeg spurgte ikke nærmere til hvorfor, for jeg syntes bare, at det var fjollet. De vil gerne sælge LCD-fjernsyn via netbutikken, men ikke plasma??? Øh okay, den enes død, den andens brød. Jeg bestilte hos Wupti i stedet for. :o
Så undgår man jo også ganske nemt, at modtage "buzzende" plasmaer retur, indenfor de 14 dages returret.
Brugeravatar
Af Weissbier
#118311
MigSelv skrev:
Weissbier skrev:Jeg har lige bestilt en 63" i dag og håber det bedste. Egentlig ville jeg gerne have bestilt det i Hi-Fi Klubbens netbutik, men næh-nej. Det kunne ikke lade sig gøre. De solgte ikke plasmafjernsyn gennem netbutikken længere, fik jeg at vide. Jeg spurgte ikke nærmere til hvorfor, for jeg syntes bare, at det var fjollet. De vil gerne sælge LCD-fjernsyn via netbutikken, men ikke plasma??? Øh okay, den enes død, den andens brød. Jeg bestilte hos Wupti i stedet for. :o
Så undgår man jo også ganske nemt, at modtage "buzzende" plasmaer retur, indenfor de 14 dages returret.
Ah ja, det kunne måske være en forklaring... :o
Af gizmo69
#118365
Går det å bruke kalibreringsinnstillingene på testen på 63-tommeren? Skal kalibrering for 50' og 63' være det samme?
Af Mysen
#118366
Der er en 50" han har testet.
Brugeravatar
Af Weissbier
#118383
gizmo69 skrev:Går det å bruke kalibreringsinnstillingene på testen på 63-tommeren? Skal kalibrering for 50' og 63' være det samme?
Det har jeg gjort. :)
Af gizmo69
#118386
Jeg prøvde legge inn kalibreringstalla nå...men det går ikke å velge HDMI sortniveau low? det står på Normal og går ikke an å forandre? og de 6 siste linjene, R-Offset - B-Gain...hvor finner jeg de? kan ikke se de noe sted?
Brugeravatar
Af Weissbier
#118389
Farveindstillingerne findes under punktet Hvidbalance.
Af Mysen
#118390
Du kan kun stille på HDMI sortniveau, når du har et input fra HDMI f.eks. en PS3. Jeg mener at den som standard står på low første gang du prøver.
Af gizmo69
#118394
Takk. Hvordan får jeg forandret hdmi sortniveau til low? Jeg forandra forresten skarphet til +12. Syns det blir bedre bilde... 0 blir for blasst...
Af Mysen
#118408
Du skal ikke ændre den til low. Den står på normal så længe du bruger tv-signal, og det er bare sådan det er.
Smid en dvd/bluray i en afspiller forbundet med HDMI, og du skal til at indstille denne indgang præcis på samme måde. Til gengæld får du her lov til at sætte HDMI sortniveau til low.
Af don olsen
#118466
Kan nogen fortælle mig om Samsungs iPhone app kan benyttes som remote til C7705'eren?
Af BigAl
#118492
don olsen skrev:Kan nogen fortælle mig om Samsungs iPhone app kan benyttes som remote til C7705'eren?
Det kan du tro den kan., og det funker bare.
Af Insignia
#120334
Jeg har når for 3 uker siden mottatt min PS50C7705.
Den må levers tilbake....store store problemer med midlertidig innbrenning..:////
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13