Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malke
#101113
Jeg har nu været i hifiklubben ved gl. kongevej på frb og set C7705 og C8705 i 40" og C6005 i 46" - jeg må indrømme at jeg ikke kunne se forskel. Jeg fik set på HD og SD - sælger var også enig i at billedemæssigt ville der ikke være forskel, om ikke andet så marginaler! C8705 er svjh med local dimming?..må indrømme at jeg ikke bemærkede nogen form for clouding på nogle af skærmene, butikken var dog også ret lys.

Er der andre som har været ude og kigge, og sammenlignet disse tre modeller?
Brugeravatar
Af Hajric
#101124
malke skrev:Jeg har nu været i hifiklubben ved gl. kongevej på frb og set C7705 og C8705 i 40" og C6005 i 46" - jeg må indrømme at jeg ikke kunne se forskel. Jeg fik set på HD og SD - sælger var også enig i at billedemæssigt ville der ikke være forskel, om ikke andet så marginaler! C8705 er svjh med local dimming?..må indrømme at jeg ikke bemærkede nogen form for clouding på nogle af skærmene, butikken var dog også ret lys.

Er der andre som har været ude og kigge, og sammenlignet disse tre modeller?
Jeg har en UE40C6005 stående i butikken. Jeg har testet den om aftenen, og man kan godt se clouding på den (Husk det er altid svære at se clouding i lyse rum). Det er ikke svært at se. Jeg har dog ikke set serie 7 og 8.
Af jszpirt
#102946
Kære Rasmus.

Tak for en fin anmeldelse.

Kan du ikke næste gang teste følgende ved Samsungs DLNA-løsning (fx når du tester 8 eller 7-serien):

1. Om de kan afspille mkv-filer med DTS-lyd over DLNA? (virker ikke nu)
2. Om de kan pause, ff/rw HD-filer via DLNA? (virker ikke nu)
3. Om PIP virker i EPG? (virker ikke nu)
4. Hvor lang tid tager det at loade en kodet tv-kanel fx via YouSee's digitale kortlæser (DVB-C)? (Tager 3-4 sekunder nu)
5. Om srt-subtitles virker via DLNA? (virker ikke nu)
6. Hvor lang ventetid der er mellem billeder i fx 10-12 MP over DLNA? (Tager 5-8 sekunder nu)

T.o. kan alle mkv-filer afspilles over Samsungs DLNA hvis man omdøber dem til .m2ts

På forhånd tak og tak for et kanon site :)

Jonathan
Af BUGz
#103417
hvordan får man DLNA på sin stationære PC ?
Af frøen
#103435
Fed test som altid, Rasmus.

Jeg tog chancen og bestilte UE46C6005, selvom jeg godt var opmærksom på, at der kunne være problemer med clouding. Nu har jeg haft skærmen i en uge, og jeg må indrømme, at jeg synes der er meget clouding - så meget, at det virkelig irriterer mig.

Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg få byttet skærmen til en anden af samme model, fordi jeg synes der er for meget clouding?
Af olelaursen
#104527
Hej!
Jeg har selv overvejet at købe UE40C6005, men er blevet lidt bekymret vedrørende omtalen af "clouding".
Vil man som almindelig bruger blive generet af det?
Jeg ved, det ikke er nemt at besvarre, men det er min erfaring, at den der har det som sin store interesse ofte er meget ømfindig over for selv mindre og for andre ubetydelige fejl.
Hvordan kan der være forskel på de enkelte skærme, og hvordan tester jeg det bedst ved forhandleren?

M.v.h.
Ole Laursen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#104528
Enhver vil kunne se clouding, desværre. Det er ikke synligt på alle billeder, men i mørke scener vil du nok generes af clouding hvis det er slemt, men det er ikke en selvfølge at du får et eksemplar magen til vores. Det varierer en hel del.
Af olelaursen
#104533
Tak for et hurtigt svar.

Hvordan tester jeg det bedst hos forhandleren?

M.v.h.
Ole Laursen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#104539
En sort skærm med en hvid firkant i midten, så skærmen ikke kan få lov at skrue ned for kontrasten. Du må nok selv fabrikere et sådant billede og smide det på en USB-stick.

I et oplyst lokale vil det dog være svært at spotte, da reflekterende lys vil skjule fejlen. Man ser det typisk om aftenen derhjemme.
Af olelaursen
#104559
Som afsluttende spørgsmål:

Er der et bedre alternativ, hvis følgende skal opfyldes:

Mindst mulige refleksioner fra indfaldende lys.
Lavt strømforbrug.
Et billede uden generende fejl ved almindelig brug.
Pris ca. som den testede Samsung.
Størrelsen på panelet hellere mindre (37") end større (42").
Tykkelsen på panelet har ingen betydning.

Jeg ønsker ikke et 3D. Har set en demonstration hos en forhandler og det var direkte anstrengende at se på.

Endnu en tak for seriøse svar. Følger jeres site dagligt.
(Er det en fejl at der skal udfyldes overskrift ved et svar?)

M.v.h.
Ole Laursen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#104562
Der skulle helst ikke udfyldes overskfit ved svar - det er kun hvis du opretter et nyt emne.

Sharp LE705s kunne være et bud på en god allround-skærm. Den er også anmeldt her på siden.
Af olelaursen
#105048
Hej!
Jeg har det nu på prøve. I dagtimerne kan jeg ikke se noget til "clouding",
og under udsendelserne heller ikke noget om aftenen. Men hvis jeg, for at teste, går ind på kanalen med "Folketinget", som ikke sender om aftenen, er det tydeligt på den sorte baggrund.
Der forekommer "clouding" over hele fladen.
Er det de samme forhold, der gør sig gældende på en kanal som ikke sender og en som sender?

M.v.h.
Ole Laursen
Af Gaco
#105049
olelaursen skrev:Hej!
Jeg har det nu på prøve. I dagtimerne kan jeg ikke se noget til "clouding",
og under udsendelserne heller ikke noget om aftenen. Men hvis jeg, for at teste, går ind på kanalen med "Folketinget", som ikke sender om aftenen, er det tydeligt på den sorte baggrund.
Der forekommer "clouding" over hele fladen.
Er det de samme forhold, der gør sig gældende på en kanal som ikke sender og en som sender?

M.v.h.
Ole Laursen
Det afgørende er hvad der vises på skærmen. Du vil sikkert også kunne se det i film med mørke og måske halvmørke scener hvis du ser fjernsyn om aftenen.
Af olelaursen
#105600
Hej!
Jeg har udskiftet mit TV med et nyt af samme model. Det er bedre uden dog at være fejlfrit. Derimod har det hjulpet meget at stille en svag lampe bag ved TV'et. Der er nu ingen generende synlig "clouding, og det giver et behageligt lys i stuen uden reflekser på skærmen.
Kan i give mig svar på dette:
Hvilken forskel er der på skarphed og kontrast, og ligeledes mellem backlight og lysstyrke?

M.v.h.
Ole Laursen