Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?
Brugeravatar
Af kabri
#251278 Ja altså nu har jeg af gode grunde ikke set en fuld film i DV men de testklip som findes på demo-uhd3d.com er meget overbevisende.

Jeg går med et håb om at spiludviklere også for øjnene op for DV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#251703 The Fate of the Furious (Fast & the Furious 8) kommer også i Dolby Vison på Blu-ray.

Billede

Se indtil videre 5 titler bekræfter:
- Power Rangers
- Despicable Me 1
- Despicable Me 2
- The Fate of the Furious
- Resident Evil: Vendetta
Brugeravatar
Af Simon R.
KBW skrev:Er der nogen der ved hvor jeg kan købe Dolby Vision version af Despicable Me 1 og 2?

Elgiganten. Jeg går ikke ud fra, at man skal have en speciel DV-version, da HDR ligger som metadata i et ekstra datalag så vidt jeg har forstået. Ville da være gak hvis formatet var lavet sådan, at man skulle til at købe forskellige HDR-versioner... 8-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252573 Det står der ikke direkte, men ligesom Simon har jeg svært ved at forestille mig, at Dolby Vision ikke er med i den version, som Elgiganten sælger: https://www.elgiganten.dk/product/film/ ... ?scid=SEM6

Ellers kan den hentes hjem fra Amazon UK. De sender til Danmark: http://amzn.to/2sJ32fB

Hvis nogen af jer køber, så bekræft meget gerne!
Af KBW
#252578 Fra AVForums kan man se at der skal være et DV mærkat bag på indpakningen. Finder det mystisk at Elgiganten ikke nævner om det er Dolby Vision versionen eller ej.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252595 Jeg har prøvet at gøre status på UHD Blu-ray her 1-1½ år efter lanceringen. Jeg har inkluderet en liste over nordiske filmudgivelser, inklusiv kommende, bekræftede udgivelser. Jeg har markeret hvilke afspillere og film, der er i Dolby Vision.

En status på UHD Blu-ray: Afspillere, film, Hollywood & formater
Brugeravatar
Af Simon R.
#252829 Jeg har modtaget Despicable Me og den er IKKE Dolby Vision i Danmark. Det er utroligt skuffende synes jeg. Der er i hvert fald ikke noget DV logo bagpå og der står ikke noget om Dolby Vision. Forstår bare ikke at det skulle kunne betale sig at lave flere versioner til Europa.
Brugeravatar
Af Simon R.
#252830 OK der tog jeg så fejl. På PAPIR-coveret, er der ikke noget DV-logo - men på selve plastic-coveret, er der. Så går ud fra den så er i DV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252851 Fedt. Tak Simon! :)

Vi må vist også hellere få fat i et eksemplar. Bare ærgerligt, at vi netop har sendt LG E7 tilbage. Der står pt. en Panasonic EZ950 på testbænken, men den er jo uden Dolby Vision.