Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#238222
En sælger er en sælger og intet andet.

Selv for rigtig mange år siden havde man en bog med procent avance på hvert enkelt produkt - nogle specifikke produkter gav sælgeren en ekstra bonus (Bjørns radio, Fona osv.). Det har de stadig den dag i dag, det foregår bare på deres EDB maskine. Det har sælger ALTID i baghoved og derfor røven (den øverste) går der ud ad (undskyld sproget).
Af fatbass
#238223
Har desværre opdaget en rød pixel fejl på mit 65ks8005, og Power er total ligeglade. Skrev med der kundeservice på chat og de sagde jeg skulle sende billeder på mail af det, gjord jeg med det samme, hørte intet 1 uge efter skrev jeg på deres chat om de havde fundet ud af noget, fik en besked at de havde svaret tilbage med en kopi af mailen, har checket alt og har ik fået den mail, men de ville og kunne ik gøre noget ved pixel fejl, skriver til ham i chatte at det er mega æv på et tv til den pris. og eneste svar fra ham var ja det er surt for dig. ved ik om jeg bare har set mig sure på dem og oplever alt negativt og små provokerende svar.

Jo deres løsing var jeg kunne komme ind med tvet igen da jeg har 14 dages retur ret, også spurgte jeg om jeg kunne få et nyt til samme pris med de 20% og det kunne jeg så heller ik
Af Pedersen.86
#238225
Lidt off topic, men man må efterhånden konstatere at fejlraten på Samsungs 2016 skærme er alt alt for høj! Har selv skulle igennem tre skærme før jeg fik en uden fejl, og spørgsmålet jeg stiller mig selv er hvor lang tid den holder, det kan simpelthen ikke være rigtigt at de ikke kan kvalitetssikre bedre!
Af Hilfiger
#238230
Jeg har selv et 55"KS8005. Det spiller fint....indtil videre. En sælger fortalte mig også at Samsung er meget kendt mht pixelfejl. Han sværgede til Panasonic. Det gør jeg osse. Men da mit kære Panasonic CXC725 blev totalskadet på værkstedet kunne de ikke levere et nyt. Og da Elgiganten har minimal Panasonic modeller til salg så skulle jeg betale meget for et nyt Panasonic tv.

Så nu hænger der et Samsung på væggen istedet. Elgiganten prøvede også at smide et LG i hoved på mig.....men aner det ikke. Jeg er bare ikke til LG.

Men altså seriøst man.....de sælgere aner ikke en dyt om TV'er eller teknikken bag modellerne.......det er bare bla bla bla.....og de bliver nærmest betalt for at sælge LG tv'er til folket. Og når man spørger efter Samsung eller Panasonic...så svarer de "Hvorfor ?"

En anden sælger i Elgiganten anbefalede mig direkte til Forsikringssvindel endda. Jeg spurgte efter en ekstra forsikring som dækkede 100% Pixel fejl. Den findes ikke sagde han. Men hvad ville du dog med den slags ?...sagde han. Han spurgte efter om jeg havde en Indbo som dækkede elektronik i hjemmet. Jo Naturligvis har jeg det...men den dækker heller ikke 100% Pixel fejl. Så siger han....."Jamen hvis dit tv kommer med pixel fejl efter de 2 års fabriksgaranti er udløbet......så ødelæg dit tv". Øhh...hvordan....."Jaaa.....spil fodbold med ungerne i stuen evt"

Så ærlige tv sælgere findes ikke tror jeg....jeg har ihvertfald ikke støt på nogen endnu.

Nu er jeg selv en udlært sælger hos Elektronik butikken Merlin.....Dengang det gik godt for dem. Så når jeg skal købe et styk elektronik så undersøger jeg selv sagen på nettet og går direkte i butikken og betaler. Ikke noget snak med sælgere.

Meeen sjove oplevelser er der naturligvis også.....Var i Bauhaus forleden og spurgte efter et middel eller gift mod Sølvfisk
Han spurgte med det samme om det var fordi , at hoppede ud af mit Akvarium......for det havde de nemlig ikke.
Af jonjak80
#238231
Fandt et 65" Samsung på deres hjemmeside til 8995,-, 1 uger jeg havde modtaget det faldt prisen til 7995,-

Skrev til kundeservice

Flink betjening, de skrev med det samme jeg fik forskellen udbetalt.. Ingen brok kun positiv behandling og overskud :)
Så plus herfra :)
#238233
Jeg kan huske da jeg for mange år siden arbejdede i Electric City, der var der en lille prik på prisskiltet, efter prisen, på de produkter der gav mest avance, og bonus til os sælgere. Så når vi stod ved hylden med f.eks bærbare pc´er, så kunne vi få et hurtigt overblik over hvilke produkter vi skulle pushe på folk.

Noget helt andet... hvorfor vil Samsung finde sig i, at Power åbentlyst sviner deres produkter, og gør alt for ikke at sælge dem. Er det bare fordi Samsung ikke rigtigt er klar over den procedure?
Af reptilen
#240680
Jeg købte et Samsung 60KS7005 ved Power i slutningen af juli. Desværre gik bagpanelet af i hjørnerne, som man hører så meget om. Det blev sendt til rep og da vi fik det tilbage 3 uger efter havde det samme fejl igen.

Vi ønskede derfor at hæve købet, da vi ikke orkede at mangle et tv igen, fordi det skulle til rep. Efter længere tids diskussion med Power med forskellige medarbejdere holdt de fast på at de måtte forsætte med at reparere tv'et.

Efter jeg skrev en anmeldelse med en stjerne på Trustpilot skete der dog endelig noget. De byttede vores 60KS7005 til et 65KS8005 og gav os et gavekort på 2000 kr som undskyldning for hele forløbet.

Ærgerligt at man skal helt ud i at skrive anmeldelse før der sker noget. Men til sidst endte det hele som sagt godt. Kompensationen med gavekortet på 2.000 kr. svarer til vi reelt kun har givet 10.000 kr for et 65 8-serie, så ganske god pris. Power har derfor ikke mistet os som kunde, men det er vigtigt at sætte sig ind i købeloven og holde fast på sin ret.

Kundeservicechefen virkede oprigtig ked af det på vores vegne, over hvad der var sket, og jeg har et indtryk af, at kritikken oprigtigt er taget til efterretning. Så det er helt klart positivt.
Brugeravatar
Af KimKaos
#240696
janbau skrev:Jeg har handlet der 1 gang over nettet var en af de heldige som fik en email med denne besked

ÅRSDAG

I dag er det præcist 1 år siden vi to fandt sammen og nøøøøj, hvor har det været et skønt år! Som årsdagsgave vil vi gerne tilbyde dig 10% på dit næste køb i POWER.

Vil du bruge det i et POWERHOUSE, skal du blot fremvise denne mail til sælgeren. Hvis du hellere vil handle på power.dk, skal du bruge denne kode i din indkøbskurv:

xxxxxxxx Bare eks på kode
Vi glæder os til mange flere lykkelige år sammen.

Kærligst din POWER

Tilbuddet gælder til og med d. 22.08.2016 og kan ikke bruges sammen med andre kampagner. Rabatten gælder ikke mobiltelefoner og Apple produkter.

En skam jeg ikke havde fået besked om det da jeg lige havde købt et nyt fladskærm i Hi-klubben for ca 2 mdr. siden. Men den fik jeg dog til en rigtig god pris på

Jeg prøvede koden på mange ting og den virkede på stort set alt kunne som eks. få SAMSUNG UE55KS7005UXXE 55" LED TV /
https://www.power.dk/x/p-255464/
Pris 8444 kr. Med 10 % blev prisen 7600 kr.

Jeg kunne lægge mange ordrer ind i systemet og fik 10 % på det hele.

Jeg endte med at købe et nyt grafikkort til 2600 kr. med rabat blev prisen så 2339 kr. Prisen på dette grafikkort har samme pris på 2600 kr. ved alle andre net butikker så rabat en er reel nok. Så det var Danmarks billigste pris.

PS er der andre som har fået en sådan kode i deres Mailboks ? Det skabte en del røre da jeg lavede et indlæg i tilbudsjagten her på site.
Jeg fik også en rabatkode - den virkede ikke - de lovede at sende en ny.......siden har jeg intet hørt.

Deres hjemmeside er rodet og det er hundesvært at lave en begrænset søgning dertil kommer at de kun medtager meget få spec´s.

I sidste uge var jeg ude at se på nye tv - og her blev jeg mødt at en meget påtrængende sælger dertil gengæld havde en meget begrænset viden og meget stor lyst til at sælge mig et LG.

Jeg tror ikke at Power bliver det sted jeg handler fremover medmindre jeg får en kæmperabat i forhold til alle den andre steder
Af radapo
#252287
Jeg var i dag i Power, og kunne tydeligt mærke at sælgeren ville dreje mig over på LG.
Jeg havde på forhånd regnet med, at købe deres tilbud på lguh950 55, på bud til 7777, men da jeg var i butikken spurgte jeg ind til Samsung ks7000, som er samme pris. Han sagde med det samme, at LG'en var langt bedre, fordi den havde IPS og Samsung havde VA, Så jeg spurgte om det ikke bare betyder, at LG har bedre betragtningsvinkel, og Samsung bedre kontraster og sortniveauer, og han sagde jo, men du kunne ikke se forskellen på kontraster alligevel og LG'et var meget bedre fordi det er en 9-serie og Samsung er en 7-serie (for ja, det er åbenbart sådan han synes man skal sammenligne mærker), der grinte jeg inde i mig selv og besluttede han ikke skulle have noget provision på mig. Jeg spurgte endda indtil Sony xe850 (mener jeg, det er 2017-modellen), som også var på tilbud til 7777. Han kunne ikke lige umiddelbart huske sony-fjernsynet, og uden overhovedet at tænke over det sagde han bare "Men uanset hvad det er, er LG's bedre".
Jeg endte med at gå derfra uden TV. Jeg var kommet for 55uh950 lg, og selvom det var det tv han talte op, blev jeg så stresset og irriteret af ham, at jeg ikke gad at købe noget overhovedet.
Senest rettet af radapo 4. jun 2017, 02:23, rettet i alt 1 gang.
Af radapo
#252288
Jeg er generelt stoppet med at have tillid til sælgere. Man kan ikke bruge dem til noget, når de har så mange skjulte intentioner. Min ven blev også tvunget til at købe deres kalibrering til 1000, fordi ellers kunne han ikke få den rabat sælgeren tilbød. Og da jeg var dernede i dag overhørte jeg også en anden sælger til nogle kunder "Jeg har desværre kun kalibreret på lager, så det er i nødt til at betale for". Jeg ved at El Giganten også gør det, og jeg synes det er bondefangeri.
Af Beckham
#252295
Egentlig ret skræmmende......"hifi entuiaster" har jo ikke noget problem med at gennemskue dem, men tænker at der godt nok må være mange andre "hr. og fru Danmark" som bliver taget godt og grundigt ved næsen når de handler disse steder.