Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#148934
Hej..

Mit Samsung UE46C8705 har tidligere haft et optisk kabel forbundet til min Pioneer VSX-920K reciever. Det har fungeret fantastisk, da jeg afspiller film direkte fra Media Play.
Men en af dagene da jeg ville tænde for lyden virkede det så ikke. Jeg har prøvet sådan set alt fra at lave et reset af både tv og reciever, uden at det hjælper. Kan se at det optiske kabel lyser rødt i enden til recieveren, så jeg går ud fra at det virker der?
Jeg har sat input til TV på recieveren til både OPT-1 og OPT-2, da det kunne være at den ene var død.
Højtalerne virker fint fra USB direkte på recieveren.

Ved ikke helt hvor fejlen ligger, så jeg ville høre om I har nogle bud på løsninger/fejl? Ellers vil jeg nok returnere min reciever, siden det optiske kabel stadig lyser rødt (dvs. at der må være signal)
Af Kratz
#148943
Ud fra din beskrivelse lyder det mest som om problemet ligger i TV'et.
Måske den optiske port der er røget fløjten.

Kan du tjekke nogle steder om TV'et fortsat sender lyd over den optiske port?
Af Mandrup
#148945
Jo men den optiske port ville vel ikke lyse rød (optisk) hvis den ikke virkede? Samsung har jo deres 3.5mm jack til toslink adapter på, så jeg kan ikke lige se hvorfor det er der.
Har desværre ingen muligheder for at tjekke om det virker andre steder :(

Forresten så er mit tv begyndt at slukke for sin egen lyd når jeg tænder recieveren og den er på TV/SAT. Dvs. at recieveren ved at der er noget, men den viser stadig analog signal, uden lyd eller noget.
Af Supergris
#148951
Det er sikkert galt med dine indstillinger på din receiver.
Du skal sikre dig, at der er valgt den rigtige digitale indgang, ved den kilde din receiver er indstillet på, når du ser tv...
Af Kratz
#148952
I har selvfølgelig begge ret.
Missede delen med lyset i ledningen.
Så receiver må omstilles.