Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klopf
#144733
Jeg har næsten ingen digitale kanaler på TV i modsætte ende af huset ift. der hvor Yousee's stikdåse sidder. Dvs. der hvor signalet kommer ind. Vil derfor kable hele dynen om og gøre det med kvalitetskomponenter. Håber nogen kan hjælpe med konkrete råd.

Huset er det mange vil kalde en klassisk murermestervilla med første sal og kælder. Signalet kommer ind i den ene gavl hvor stuen er. I den anden ende af huset i stueplan er soveværelset og der skal også være TV. På 1. sal er der 2 værelser i hver sin ende og der skal også være TV. Endelig skal der være TV i kælderen umiddelbart under stuen.

Hvad gør jeg med forstærker, fordelere, kabler?
Hvis jeg køber en forstærker med 8 udgange, kan jeg trække mange lange kabler hele vejen igennem huset til de 5 fjernsyn der er behov for. Det virker ikke rigtigt. Kan man køre 1 kabel til de bagerste rum og så splitte der?

Nå, men gode råd er velkomne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#144735
Generelt bør der ikke sidde mere end ét TV på hver udgang fra en forstærker, men du kan jo sætte en forstærker i den ende af huset hvor signalet skal deles ud. Den behøver ikke sidde i starten af kablet, hvis du vel og mærke sørger for at signalet ikke forringes væsentligt på sin vej først. Det er muligt, at du kan slippe afsted med at dele signalet en enkelt gang vha. en passiv adapter, men det er ikke en garanti.