Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af N_Djot
#142624
Hej folkens

Jeg går pt. og venter spændt på at mit nye Panasonic GT30 46" TV skal dumpe ind ad døren. Når jeg får det skal det op på væggen at hænge og i den anledning ku jeg godt lige tænke mig at høre om I har erfaringer (gode som dårlige) med et af følgende ophæng:

Cabstone TV Easyfix UltraSlim 17-70"

Cabstone EasyFix UltraSlim TV Wireophæng til 32-55''

Vogels Iris EFW 8305

Jeg læste for nyligt en tråd, hvor ihvertfald to af disse ophæng blev diskuteret, men kan simpelthen ikke finde den igen (blev træt af at søge efter en halv time ;) )

Er der en fordel ved at give ca. det dobbelte for branded Vogel eller er de billigere beslag fra Cabstone gode nok?

På forhånd tak
Martin
Af N_Djot
#142630
Ahhhh kom lige til at se at jeg vidst sq have smidt den i Tilbehørssektionen. Er der måske en admin der kan flytte den?

TAK!!!
#142638
N_Djot skrev:Er der en fordel ved at give ca. det dobbelte for branded Vogel eller er de billigere beslag fra Cabstone gode nok?
Når først tv'et hænger på væggen, er der nok ikke den store forskel på ophængene. Men inden du køber et ultraslim ophæng bør du nok undersøge om tv'et stiller særlige krav til ventilation fra bagsiden. Nogle plasmatv bliver temmelig varme og har brug for luft. Også af hensyn til garantien.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142641
Tråden er flyttet til "Tilbehør"
Af N_Djot
#142648
Hmmm når jeg kigger bag i manualen under sikkerhedsforanstaltninger er der angivet at der ska være 7cm til væggen. Det må da forhåbentlig være en joke! Det er det selvfølgelig ikke men hvad er pointen i at købe et slim tv der så ska hænge tæt på 1/10m ude i rummet? Hvor langt fra væggen hænger jeres plasma tv? Så vidt jeg ku se stod der ikke noget om at garantien brydes ved montage tættere på væggen end 7cm og hvordan ville bevisførelsen også lige være i sådan en sag?

Mvh
Martin
Af Peter Schrøder
#142754
N_Djot skrev:Hmmm når jeg kigger bag i manualen under sikkerhedsforanstaltninger er der angivet at der ska være 7cm til væggen. Det må da forhåbentlig være en joke! Det er det selvfølgelig ikke men hvad er pointen i at købe et slim tv der så ska hænge tæt på 1/10m ude i rummet? Hvor langt fra væggen hænger jeres plasma tv? Så vidt jeg ku se stod der ikke noget om at garantien brydes ved montage tættere på væggen end 7cm og hvordan ville bevisførelsen også lige være i sådan en sag?
Hvis tv'et brænder sammen fordi det ikke har fået luft nok, er det nok svært for teknikeren at bevise, hvis skylden er. Især hvis du har pillet det ned fra væggen og har monteret foden. Det største problem er, for mig at se, at du skal undvære tv'et i en periode samt risikoen for at du futter hele hytten af.