Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#142579
Hej med jer

Stor var glæden i det lille hjem, da endenvæggen blev omdannet til billedskærm, og den gamle trofaste SONY 32 Trinitron røg på genbrugspladsen.

DOG kanalerne fra Sverige SR1, SR2 og Kundskabskanalen, kan ikke indlæses.

Jeg har luftantenne pegende direkte på den danske DTT sender i Landskrona (en såkaldt gapfiller (hjælpesender), der med vandret polarisering indgår i det nordsjællandske SFN netværk (single Frequency Network) med en sendestyrke på 800 Watt på kanal 51).

Fra denne modtager jeg de svenske frikanaler og de frie danske kanaler på min set-top-box, der benyttedes på den gl. Sony, og nu på datterens værelse, men de svenske free-to-air kanaler dukker altså ikke op på SAMSUNG-TV-et. Og da de fortsat vises på datterens TV, via set-top-bocen - JAAA, så ER de der jo!

Hos SAMSUNG sige de "Ring til BOXER - Ik' samsung skyld" og det gentager de i en uendeligehed, selv om jeg slet ikke benytter BOXER, men kun ser frie kanaler.

Andet seteds læste jeg at FIRM-ware-opdateringen kunne hjælpe herpå. Den er nu læst ind - ingen ændringer.

HVAD GØR JEG ??

HELP !! Is there anybody out there ? (Pink Floyd)

Riker.
Af M-Sniper
#142598
hej...

Kan du ikke aflæse på datterens værelse hvilke frekvenser de svenske ligger på,
og derefter taste dem manuelt ind i samsung tv'et

det kan være den springer dem over ved aut søgning. selvom den ikke burthe
Af Riker
#142626
Hej M-Sniper

Nix - der sendes på kanal 51 - har forsøgt uden resultat. Og de svenske kanaeler er fundet uden problemer at de tre set-top-boxe vi har haft fra både Harald Nyborg og EL-giganten.

Mener jeg på nettet fandt et sted at det var noget software problematik.

Hmmm - må nok ringe til SAMSUNG igen. Er der ikke noget med VIP-service hvis skærmen er 46" eller mere ??

mvh

Riker
#142787
Ringede til Samsung i dag, hvor jeg kom hurtigt igennem, de foreslog nul-stilling og genindlæsning af kanaler.

Lykkedes ikke - hvorefter jeg blev kontatktet af tekniker. Hvad der altid kan overraske (gælder og på autoværksteder) er, at teknikeren har fået en helt anden opfattelse af problemet, hvorfor man så må forklare forfra.

Teknikeren kom med forsalg om at nul-stille igen, og herefter vælge land = Sverige, og så installere kanaler igen.

Det hjalp heller ikke - så konklusion er nok at det er sorftware i TV'et. Om det så kan bevæge Samsung til at løse problemet ved jeg ikke, når man alene tager frie luftkanaler.

Så er der andre gode forslag ???