Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mvdb3
#138414
Hvordan kombinerer man bedst hardware og Internet muligheder?
TV, surround sound, radio, anlæg, blueray afspiller, PS3, harddisk optager, musik streaming til andre rum i huset, TDC play, Voddler,
Er forvirret over hvordan man bedst kombinerer brug af alle muligheder i et audio-visuelt system.
Er der nogen der kan give et bud på hvordan man gør det bedst?
Af Kratz
#138808
Uha, det er ikke sådan til lige at svare på uden videre uden at vide hvilket udstyr du har.
Generelt er receiveren (hvis det er en surround receiver) systemets hub, hvor mere eller mindre alle enhederne samles. Surround receivere i dag har så utroligt mange forbindelsesmuligheder.
Af Mvdb3
#138892
Jeg har sådan set ikke noget udstyr der skal genbruges, bortset fra PS3.
Mit spørgsmål er meget generelt. Der er masser af information om hvilket fjernsyn er bedst, eller hvilken surround receiver,etc. Jeg leder efter information om det bedste koncept for hvordan man sammensætter et audio-video system som kan gøre brug af alle de muligheder der er og vil komme med internette.
Jeg skal selvfølgelig have et 3D TV.
Der skal være mulighed for at optage TV udsendelser.
Det skal være muligt at se film på TV'et fra online tjenester som Vodler og CDON.
Der skal være mulighed for at afspille 3D film.
Der skal kunne spilles almindelig radio og DAB eller Internet radio.
Der skal kunne afspilles musik, både streaming fra TDC play, som CD/DVD og som MP3 filer fra en media server i huset.


Hvordan gør man nu det smartest?
Skal der bruge en Merdia Center PC?
Skal TV have internet adgang?

Håber det er forståeligt.
Af Kratz
#138977
Jamen du kan gøre næsten alt med det rette udstyr. Spørgsmålet er hvad du vil, og hvor meget det må koste.

3D TV er der jo efterhånden en hel del af, også af den fornuftige slags.
Jeg ville nok fortsat tage en Panasonic eller Samsung plasma, men også Samsungs nye 8000 LCD serie klarer sig faktisk også flot.
Som altid er anmeldelserne her på siden et godt sted at starte.

Mange af de nye TV har også mulighed for at tilslutte en harddisk, så man kan optage fra TV'et. Panasonic's TV kan i hvert fald.
Online tjenester har jeg ikke så godt styr på, men mener Samsung er længst fremme på den front.
For at kunne afspille 3D film skal du bruge en 3D blu ray afspiller. Dem er der også flere af efterhånden. Jeg ville anbefale at kigge på enten Sony eller Panasonic. Mener også nogle af disse er i stand til at streame som du efterlyser.

Og så skal du jo have fat i en receiver. Der er rigtigt mange at vælge imellem, men DAB er desværre ikke så almindeligt. Mener stadig nogle af Denon's topmodeller har både DAB og internet radio. Internet radio er lidt mere almindeligt og fås generelt fra den dyrere mellemklasse og opefter.
Ellers kan du alternativt købe en separat radio og slutte til anlægget, sikker en noget billigere løsning.
Men sørg for at få en receiver med netadgang, så du kan få forbindelse til hjemmenetværket.
Af Supergris
#138978
Manden har en PS3 i forvejen, som han vil beholde, så ikke nødvendigt med Blu-Ray afspiller for at se 3D...
M.h.t. at kunne afspille diverse formater og internettjenester, mener jeg, en decideret media-afspiller kører meget bedre, end de indbyggede der eksisterer på de fleste nyere tv i dag. En Boxee kunne være en mulighed, selv om jeg ikke kender den personligt, men der er masser af muligheder for at afspille alt mellem himmel og jord, også fra internettet...
Af netfors
#138992
Er enig i at en medie afspiller, som f. eks boxee er rigtig god. dog mest til film og billeder. Den kan også sagtens afspiller musik, men jeg synes det er belastende at skulle tænde tv'et, hver gang man vil høre radio :s
Så til lyden vil jeg anbefale enten Logitech Squeexebox, eller sonos? Logitech er det billigste af de to.
Til at opbavare film, musik og billeder er det en god ide med en NAS. Så slippe du for at have en pc tændt hele tiden? Og hvis du køber en med flere diske, kan du samtidig lave raid, og derved have automatisk backup, så du ikke mister alt hvis der ryger en hdd O_O

Med hensyn tiol ydc play og voddler er jeg lidt på bar bund, aner ikke om en madie afspiller eller squeezebox kan afspille det? :s
Af Kratz
#138998
Det er rigtigt. Havde glemt PS3'en, som var til rådighed.
Er i øvrigt enig i Sonos vil være en rigtig god løsning til streaming.
Af Mvdb3
#139303
Tak for gode råd.
Jeg er startet med at købe en LG 47LW550W Cinema (eller passiv) 3D fladskærm hos HiFi Klubben. Smart med passiv 3D, så koster brillerne ikke for meget, kræver ikke batterier, lader mere lys igennem og giver ingen flimmer. Selvfølgelig lavere opløsning i 3D, men det kan jeg ikke se.

Så har jeg købt en LG HLB54S blueray soundbar. Nok ikke det rigtige lydfreaks ville vælge, men fint til mig tror jeg. Dobbelt op med blue-ray, men jeg kunne ikke finde andet uden blueray som stadig havde netværk adgang mm. Fordel at soundbar og fladskærm er af samme mærke.

NAS har jeg i forvejen.
PS3 har jeg i forvejen.
USB SSD harddisk har jeg i forvejen, så den kobles op på fldskærmen.

Jeg tror jeg skal bruge en PC med media center software og fuld internet adgang. Vi bruger nogle smarte små passive PC'ere på kontoret, med helstøbt ribbet aluminium kabinet, SSD harddisk og uden blæser. Sådan en kan jeg nok få fat på billigt og mon ikke jeg så har hvad jeg skal bruge i denne omgang?
Så må jeg se hvad jeg vil gøre i køkkenet og andre rum.