Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#45168
En af mine venner har gjort mig opmærksom på at man skal være lidt forsigtig eller ihvertfald tænke sig om når det kommer til at forbinde sin Pc med surround recieveren eller forstærkere generelt.

Der skulle være en risiko for at brænde hele l**tet af simpelthen pga. eventuelle spændingsforskelle?

Min plan er at forbinde mine ting således:

PC -> Onkyo TX-SR606 via HDMI kabel (grafikkortet understøtter overførsel af både billede og lyd via DVI->HDMI adapter)

Onkyo TX-SR606 -> LCD tv via HDMI

Vil der være nogen risiko i det? Af praktiske årsager vil pc'en være i en anden stik kontakt end reciever og tv, men hvis det er nødvendigt kan de sættes til samme.
Af Corax
#45202
Kabinettet til PCen og Receiveren vil beskytte elektronikken mod spædningsforskellene. Sørg dog for at de ting du forbinder er sluttet.
Hvis du dog alligvel ikke føler dig tryg så tilslut apperateren til hinanden inden du sætter dem i stikkontakten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45395
Jo tak, både min forstærker og min venstre fronthøjttaler er blevet offer for dette efter problemer med strømmen. Det er først og fremmest vigtigt, at du slukker for enhederne, når du roder med stik, men endnu mere vigtigt er det, at du sørger for at få jordet den PC.
Generelt frarådes det dog. Jeg tog selv lidt let på advarslerne, hvilket jeg fortryder i dag 8)

Mit råd er hvert fald: Køb dig hellere en decideret musikafspiller. En PS3 er faktisk en ganske fornuftig løsning, hvor du så trådløst kan streame alt din musik fra PC'en.