Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af serano
#43614
Hej allesammen
Jeg prøvede at få mit PX80 til at vise billede fra min computer igår, jeg brugte et VGA kabel fra mit gamle Geforce 5500/5200 256 mb. Opstart gik fint og den viste billede, men så snart den var på vej ind i windows desktop forsvandt billedet ??? er der nogen der har en ide om hvad der kunne være galt ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43615
Mit gæt er at du har sat din PC til at køre med en for høj opdateringsfrekvens. Sæt din PC monitor til igen og sæt opdateringsfrekvensen til 60 Hz og forsøg igen.
Brugeravatar
Af Andromedia
#43619
Nogle opløsninger nægter px80 også at vise. Prøv med 1024x768 eller 1280x768
Af serano
#43719
jeg siger mange tak, det virker nu :)
er der egentlig nogen grænse for hvor længe man højst må bruge pc signal, hvis man ikke bruger til at surfe. men ser film hovedsagligt.. Jeg har brugt det to timer nu og har skiftet tilbage til tv et par gange uden nogen problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43724
så længe du ikke ser nogen retention på skærmen så er der ingen fare på fære. Når du, som nævnt, skifter lidt rundt og ikke observerer noget så gør du intet galt.
Af humlen
#47993
Har lige et par spørgsmål, overvejer nemlig samme TV.

Hvordan er billedkvaliteten på PC over VGA på dit PX80?

Mit grafikkort (8800gts) har ingen VGA udgang, men derimod 2x DVI. Er af den opfattelse at PC via DVI->HDMI ikke virker på PX80. Det var resultatet i flatpanels.dk's test.

Kan man her bruge et VGA-DVI konverteringskabel som dette http://av-connection.dk/?ML=835 ?

Eller findes der en bedre løsning med sådan et grafikkort?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47995
Der skulle gerne medfølge en DVI->VGA adapter til dit grafikkort? I dit DVI stik er der ben til at sende VGA signalet og med en adapter (eller det kabel du linker til) så forbindes der kun til disse ben - derfor kan man føre signalet ud i et VGA kabel.

For lige at gøre det klart, så er der ikke tale om en konvertering fra et digitalt signal til et analogt blot fordi du sætter en omformer på. Det er udelukkende et spørgsmål om hvilke ben, der benyttes i selve stikket.
Af tomhan
#50159
Fra 42PX80 anmeldelse:
Jeg kunne ikke få et billede igennem til skærmen via mit DVI-HDMI stik, men på den analoge D-SUB (VGA) indgang, var der ingen problemer. Her fik jeg et fint PC billede.

Er der nogen god forklaring på hvorfor det ikke virker? Hvis jeg har et HDMI stik på min laptop og sætter det direkte til mit kommende 42PX80, vil jeg så få samme resultat?
Af Turbo
#50166
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:51, rettet i alt 1 gang.
Af Dolcevitt
#50542
Jeg vil gerne have sat min computer til mit px80 men løber ind i samme problem med at billedet forsvinder når den er i gang med at starte op.
Nu er jeg møj lidt teknisk, så jeg ved iikke lige hvor man indstiller til 60 hz !

Er der en der vil guide ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50544
Under start-up kører din PC med 60 Hz, så dér burde billedet ikke forsvinde pga. frekvensen - det er først når Windows er startet at frekvensen ændres. I windows ændrer du frekvensen under skæmindstillingernes fane der hedder "Indstillinger". Herinde trykker du på "Avanceret" og derefter på fanen "Monitor".
Af Dolcevitt
#50551
Ja så fik jeg det frem.
Men nu kan jeg så kun se mit skrivebord uden ikoner på fjernsynet ?

Nogen ide om hvad jeg gøre ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50552
Indstil opløsningen til 1024x768.
Af Dolcevitt
#50553
har jeg gjort... hjælper ikke