Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekumin
#36892
Hej

Jeg har et SamsungM87 tv koblet til min nye mini PC. Der køres hdmi begge veje, og en opløsning på 1920x1080. Billedet står klart og godt, og fylder hele skærmen.
Problemet er, at skærmbilledet ofte hopper/blinker og det er faktisk pisse irriterende at kigge på i længden. Udover det, så går skærmen helt i sort nogen gange, men kun lige 1-2 sekunder, så kommer det igen.

Nogen der har en løsning på dette problem, eller evt. en forklaring på hvorfor dette sker.

På forhånd tak
Af Hvedstrup
#38083
Har netop bygget et MC til en kammerat, og her er fuldstændig samme problem. Hans tv er et samsung M86 og der er også HDMI hele vejen. Det er et onboard ATI kort det sidder i.

Har du fundet en løsning i mellemtiden?
Af gke
#38090
Uden at have oplevet samme problem, synes jeg at have læst at det KAN have noget at gøre med indstilling af pitch (eller noget i den dur)..

Indstil inputsignalet fra pc'en til tv'ets oprindelige opløsning (native resolution) så kan du indstille frekvens og pitch ihht. manualen til grafikkort eller pc.

Jeg kan desværre ikke huske kilden, men prøv at google emnet. Mener det bliver diskuteret på et af de større engelske fora..