Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kleinstrup
#9989
Heeey-san ! :)

Jeg har lige bygget mig en HTPC og skal nu have mig en skærm i stuen til at sætte den til på! Har kigget O-O på den 37" fra Samsung(Samsung LE-37R72B), men hvad siger i til det valg ? Den kan ikke købes i DK ud over på nettet....

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610887

http://av.samsung.de/article.asp?artid= ... 41008886DC


Som sagt har jeg MAX 15000kr at skyde af efter det her og vil helst have en pæn størrelse tv så ikke noget 32" eller lign. ;;)

Det der er vigtigt er jo at jeg kan få et flot billede fra min HTPC og op til skærmen, går ud fra bedste løsning er via et DVI kabel, men her skal jeg igen have råd hvis andet er bedre!

På forhånd tak - og super fed side ! :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10038
I forbindelse med en HTPC løsning bør du satse på at benytte D-SUB VGA indgangen, hvis du vil have det man kalder en 1:1 opløsning på Samsung LCD-TV - de understøtter det nemlig ikke over DVI/HDMI.

Et 1:1 billede, er når billedet der sendes til skærmen, har den korrekte opløsning i forhold til skærmens panel. Der findes skærme på markedet, som kan håndtere dettte over en digital indgang, men Samsungs er kendt for at bede om computersignaler over VGA.

Man kan så snakke om hvorvidt 1:1 er et krav, i praksis betyder det jo blot, at du får et computerbillede, som det ses på en computer monitor. Til f.eks. film har det mindsre betydning, så det skal også sammenlignes med dine krav.
Af kleinstrup
#10039
Okay vil det så sige at en anden producent er et bedre valg eller har jeg ikke forstået dig korrekt ?
Af Rolfiboy
#10040
Det du skal have fat i er et LG LB1R enten 37 eller 42 tommer, den sidst nævnte kan du finde til 15kg, det tv kan iværtfald det du vil bruge det til det har 1x1 pixelmapping over HDMI/DVI, og har en fornuftig billedkvalitet, dog er der nogen der har haft lidt problemer med nogle små ting, som vist alle forholdvist nemt kan fixes, dertil kan du tjekke anmeldelsen herinde over tvet ud.
Af kleinstrup
#10048
Okay tak !

Det vil jeg så lige kigger på!
Af kleinstrup
#10049
Er det bare mig eller hvor finder jeg den test af det tv ???

Jeg kan i hvert fald ikke lige finde den herinde på flatpanels