Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
#94433
Hej,

Jeg har overvejet at købe sådan en mediebandit - WD TV Live fx. har jeg læst godt om?

Primært vil jeg bruge den til at afspille film fra computeren, fremfor at skulle brænde disse ned på DVD.

Jeg vil også bruge den til at spille musik fra Youtube f.eks.

Er det muligt hvis jeg sætter den til vores hjemmenetværk, at afspille film direkte fra min stationære PCs harddisk? Altså den trækker filen direkte over netværket, enten kablet eller gennem en trådløs USB dongle??

Jeg har lidt film i .vob .avi .mp4 .mkv formater, med løse subtitles i .srt - Kan jeg afspille dette over netværket ?

Er det bedre/nemmere at købe en ekstern HDD og slutte til?

Hvordan er kvaliteten hvis man gør dette, fremfor jeg brænder filmene på DVD og afspiller på min DVD afspiller?

Tak :)
Af steadi
#94434
Jeg har selv en WD TV Live, og er godt tilfreds med den.

Jeg har haft nogle problemer med at få forbindelse til min stationære computer, jeg har kunnet læse mig frem til, at der er tale om problemer med Vista/Win 7. Det virker dog fint for mig nu.

Har ingen problemer haft med eksterne harddiske når de er tilsluttet.

Kan ikke streame .mkv i 1080p, men der er ingen problemer i 720p. Nu er forbindelsen imellem min stationære og routeren trådløs og er ret sikker på, at problemet ligger deri. (Det er dog ikke så stort et problem til, at jeg gider trække kabler!)

Hvis dine .srt filer !præcis! det samme som videofilen, så bør der ingen problemer være med at køre disse samtidig. De skal dog også befinde sig i samme mappe som videoen.

Det var lige mine 2 cent, spørg hvis der er mere:)
Af LunD^
#94436
Det lyder fint, tak for det.

Jeg spørger hvis jeg kommer i tanke om andet.
Af LunD^
#94527
Er det på nogen måde muligt at se streamet tv fra nettet gennem den? Fx. ser kæresten NuTV på bærbaren, kan det overføres gennem den til fjernsynet?

Det samme med andet streamet tv, fodbold fx.
Af steadi
#94536
Det kan jeg ikke umiddelbart se er muligt via WD'eren. Problemet ville ligge i, at den kun kan afspille filer, hvorfor du så ville skulle lave det streamede tv til filer, så er det hele lidt ødelagt.

Hvis du vil se streamet tv, så kan du vel i stedet bare overføre billedet fra den bærbare til fjernsynet?
Af LunD^
#94574
Ja det kan jeg da.

Det andet havde bare været smart, tænkte jeg. ;)

Takker.
Af misha1969
#94669
mener en twix har tunerkort i men den ligger også i en anden prisklasse
Af Major Awesome
#109280
Hvordan fungere den ed surround sound?
Og hvor kan man se film i full hd hvis med ekstern harddisk?
Af steadi
#109289
Jeg kan ikke svare på surround, det har jeg ikke selv fået erhvervet mig endnu.

Jeg har ikke haft nogle problemer med at afspille filer i hverken 720p eller 1080p.