Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus-
#62911
Hej folkens,

har koblet min computer til PS3 over wifi, se evt. denne guide:

http://playstadium.dk/2009/01/20/guide-ps3-media-server

Genialt program hvilket gør at du kan afspille alt på dit TV som du har liggende på din computer / laptop whatever trådløst..
Dog hakker den nogengange i billedet, og jeg forstår det simpelthen ikke??

Er der nogen der har oplevet samme problem, eller evt. kender til andre succesfulde programmer som virker ligeså?

Alle indlæg er meget velkomne :)
Af tbigum
#62913
Bruger også PMS som media-server og hos mig virker det fint, er det ved alle film den hakker?
Af Klaus-
#62938
Kan du spole frem og tilbage i film uden problemer?

- og hvor hurtig er den med at loade film / musik når du starter det ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62940
Hvis den hakker må det være fordi din PC ikke er kraftig nok til at konvertere de filer der skal konverteres i "real-tid" - altså mens du afspiller den.

Jeg benytter selv TVersity.

Systemet som PS3 bruger hedder i øvrigt DLNA. Det er også indbygget i en del nye Tv, som vi også nævner i vores anmeldelser.
Af tbigum
#62947
KlausHorsager skrev:Kan du spole frem og tilbage i film uden problemer?

- og hvor hurtig er den med at loade film / musik når du starter det ?
Den starter hurtigt op ved mig 2-3 sek., men hvis du streamer trådløst så går det galt når du spoler, det gør det også hos mig, når du spoler, så bruges der mere båndbredde end din trådløse router kan klare, hvis det altså kun er en 54mbit. så skal du have en kabel forbindelse, så kan du lave et gigabit-netværk, så kan du spole ligeså tosset du vil.
Af Klaus-
#62983
Rasmus: Det er helt hundrede det ikke er computeren.. Du siger du bruger TVersity, kan det tage subtitles med også ligesom PMS?

tbigum: Jeg er også ret sikker på at det er routeren som simpelthen ikke er kraftig nok.. Har "desværre" bare en standard netgear router som følger med pakken fra Yousee.. - og har efterfølgende kunne læse mig frem til andre med samme problem, grundet for langsom en router.. Flere mener dog at de har afviklet problemet ved at ændre nogle transcoding settings.. Dog syntes jeg ikke at kunne finde frem til det, og det er desværre ikke beskrevet super godt ;;)
Af tbigum
#62984
KlausHorsager skrev:Rasmus: Det er helt hundrede det ikke er computeren.. Du siger du bruger TVersity, kan det tage subtitles med også ligesom PMS?
Ok, har du fået undertekster til at virke med PMS?? det vidste jeg ikke lige man kunne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#62985
KlausHorsager skrev:Rasmus: Det er helt hundrede det ikke er computeren.. Du siger du bruger TVersity, kan det tage subtitles med også ligesom PMS?

tbigum: Jeg er også ret sikker på at det er routeren som simpelthen ikke er kraftig nok.. Har "desværre" bare en standard netgear router som følger med pakken fra Yousee.. - og har efterfølgende kunne læse mig frem til andre med samme problem, grundet for langsom en router.. Flere mener dog at de har afviklet problemet ved at ændre nogle transcoding settings.. Dog syntes jeg ikke at kunne finde frem til det, og det er desværre ikke beskrevet super godt ;;)
Nej, jeg har ikke fået subtitles til at fungere. Jeg ser dog - så vidt muligt - også helst film uden undertekster. :)

Til gengæld har jeg ingen problemer med at spole i filmene i TVersity. Til gengæld har jeg det problem, at hvis man pauser for længe, så får man fejl, når filmen startes igen. Man ryger så tilbage til menuen, men klikker så blot på filen igen og så starter den der, hvor den slap.
Af FreZno
#62990
Jeg havde samme problem med hak i starten. Det endte med at jeg måtte føre et kabel fra min router over til PS3'en, for problemet var simpelthen båndbredde. Efter kablet er trukket kører det helt perfekt, og jeg kan fint spole i HD-materiale etc.

Kæresten ser en hel del japanske shows etc, så undertekster er et must. Det virker heldigvis fint i PMS :)
Af Klaus-
#63053
Mht. undetekster i PMS, så er det bare at lægge *.srt filen eller hvilket den nu er i, i samme mappe som filmen, og derefter omdøbe filnavnet til det præcis samme som filmen.. Så loader den automatisk underteksten ind :-)