Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CHHH
#60555
Hej,

Jeg har lige købt en LCD skærm fra Sony KDL-37W5500.

Er ret glad for billedet, men lyden er ude af Sync.
Jeg har googlet nettet tyndt. Og fundet nogen med samme problem, men uden held til en løsning.

Mit udstyr er: Asus striker extreme. CPU: Dual-core 2.6Ghz OC@ 3.2 Ghz. 2GB dominater RAM(Fast). 2x 10000RPM raptor disks i Raid0, Nvidia 8800Gts.
skærme: Samsung 226bw og Sony37w5500.

Jeg kører dualscreen, så hver skærm har sine egne settings.

Når jeg sætter min Sonyskærm til at kører 1080p er der ingen problemmer. Lyden er perfekt, men der er jo en hel del jidder (hakken) når jeg afspiller 1080pfilm.

Så jeg vil meget gerne ha min skærm til at køre 1080p24, men så kommer problemet.

Lyden er er ca 1/4 - 1/2 sekund bagefter og det irritere mig grænseløst. _Jeg valgte den dyre skærm nettop pga 24p true cinema.

Jeg har googlet på nettet, men alle der kommer med et løsningsforslag anbefalder Quadcore CPU, og jeg var meget tæt på at opgradere, men så fandt jeg ud af noget interessant.
Når jeg kører med 1080p/24 på skærmen er der soundlag, om jeg afspiller en film eller ej. Dvs Windows fejlmeddelsser og lign har samme lag på lyden, selvom den kun viser en blank desktop, og når jeg ikke afspiller film bruger cpuen 0-3%. Så jeg har svært ved at tro at en quadcore skulle hjælpe mig med mit problem.
Det skal siges at jeg kører med Nvidias nyeste drivere og har sat custom resolution til 23.976 frames.
Og kører jeg 1080p 50 og 60 hz, er der ingen lag overhovedet.
Afspiller jeg en film i 1080p på 24hz, bruger min cpu 33-70% igen en indikation på at der er nok cpukraft at tage af.

Mit bedste kvalificerede gæt er at Nvidia gfxkort simpelthen ikke er lavet til at kører dual srceen med to forskellige settings.

Nogen der kan hjælpe mig?

Mvh
CHHH
Af CHHH
#60556
mit lydkort er et Sound blaster X-fi Xtreme
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60558
Hvad sker der hvis du deaktiverer din 226BW og kun kører med TVet?
Af CHHH
#60559
gode ide, det vil jeg lige teste! vender tilbage.
Af CHHH
#60561
Nu kører det smooth. Lyd og billedet er i Sync..
Men mon der er en løsning til at få begge skærme igang samtidig?

Prøvede også at kører min sony som primary og det ser også ud til at kører ok. Skal dog lige teste noget mere, for syntes måske át kunne se lidt lag..

Tak for det hurtige svar? Vil et ATI gfx kort måske være bedre?

Mvh

CHHH
Af CHHH
#60563
hmm, nu har jeg skiftet tilbage til min oprindelige indstilling, altså med min Samsung226bw som primær, og problemmet ser tilsyneladende stadig ud til at være løst..
Der er ikke noget lag mere, så tak for hjælpen.

Det undre mig bare at det virker nu, da jeg har kæmpet med det i flere uger nu. Hvad mon der har ændret sig, ved at kører med sonyén som primær?
Af Abuu
#60566
Hej CHHH,

Lidt offtopic..

Jeg er selv lige ved at købe 37W5500.
Har lige et par spørgsmål..

37" er jo i alle tilfælde parallel importeret..
Virker DVB tunerne efter hensigten med Mpeg4?

Er du tilfreds med sortniveauet og har du oplevet form for bleeding / inhomogen baggrundsbelysning?

På forhånd tak..

//Bo
Af CHHH
#60569
Hej Bo,

Jeg bruger kun skærmen til min computer, så kan ikke svare dig på det første spørgsmål.

Ang. Backlightbleeding, så må jeg siger at div anmeldelser overdriver det kraftigt.

Det skal dog også sige at med skærmens standard indstillinger, ja så har den lidt. Men det kan ikke engang her ses særligt tydeligt.

Vælger jeg at sætte min desktopbaggrund til sort, så kan det godt ses. Det er en smugle tydligere i højere side end i venstre, og synes også der bliver mindre af det med tiden.
Men efter jeg har fået tweaket tvét er det nu så svagt, at det ikke betyder noget (for mig)
Tror bare man skal erkende at LCD skærme bare ikke er så gode til at vise sort.

Har aldrig lagt mærke til noget under afspilning af film, og kan kun sige at billedet er fantastisk!!
Har haft et samsung 8-serie, og det kan på ingen måde måle sig med w5500.

5 stars herfra..

CHHH
Af guld80
#60572
Jeg har lige fået mit Panasonic 50PZ800 hjem, og jeg præcis samme problem!!!

Jeg har også et NVIDIA grafikkort, helt præcis et 8800GTS 320MB med 182.08 driveren.

Når jeg kører 1080P60 er der ingen problemer, udover at jeg kan se judder på 24Hz materiale.

Når jeg kører 1080P24 er der ikke judder, men tilgengæld er der er forsinkelse på billedet i forhold til lyden på ca. 0,1-0,2 sek.

Efter at have skiftet primær monitor frem og tilbage 2-3 gange, tror jeg at problemet er blevet mindsket, men er efterhånden så rundtosset af stirre på de samme klip igen og igen, at jeg simpelthen ikke længere ved hvad jeg skal mene...

Jeg er dog lidt træt af så langsom opdatering til alt andet end 24Hz materiale, så håber producenterne får fingeren ud og begynder at understøtte 1080P48, 1080P72 og 1080P96 i fremtiden.
Af guld80
#60579
Efter at have set en film på 1080p24, er jeg nu 100% sikker på at problemet forsat er der :(

Så det ender nok med at jeg dropper 1080p24 foreløbig, her er et link til en tråd om problemet:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=41185
Af CHHH
#60664
@ guldbo

Har du prøvet kun at kører med din 50PZ800? Det løste jo somsagt mit problem med audio out of sync.

Jeg kan enda uden at, være istand til at forklare hvorfor, kører med begge min skærme nu.

Hvad er din computerhardware?

/chhh
Af guld80
#60684
Min computer er godtnok 23 måneder gammel, men tror faktisk ikke det er den der er problemet.

Hardware:
Asus P5K Deluxe (P35).
3GHZ Core Duo.
4GB DDR2 Ram.
Nvidia 8800GTS 320MB.

Software:
Windows XP SP3
CCCP som codecs pakke.
Herunder AC3Filter med SPDIF,
som tages ud via optisk udgang på bundkortet.

Jeg mister ikke frames pga. CPU belastning, og har som sagt også fint sync når jeg kører 60Hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60696
Det samme oplevede CHHH jo, så du burde måske give det en chance hvor du KUN har PZ800 tilsluttet.