Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#60498
Jeg har et GeForce 8600 GT med HDMI og DVI udgang.
DVI'en er sat til min PC skærm, mens HDMI'en er ført over til mit TV.

Jeg vil så bruge den til at se film fra PC'en og spille computer spil på mit 50".

Men for dælan da, så finder man ud af at men ikke mere kan klone eller lave dual view pga DRM/copyright.
Der er åbenbart nogen der har fundet ud af at kopiere film på denne måde.´
Man kan kun udvide skirvebordet :(

Filmene kan jeg klare ved som nødløsning at trække vinduet over på den anden skærm som jeg har udvidet til.

Jeg har forsøgt med programmerne "DisplayFusion" og MultiMon, men der er ikke rigtig noget af det der fungerer...

Men hvad gør I andre når I skal spille spil på skærm 2?
Når jeg starter spillene, så vises de på skærm 1. Også selvom jeg har valgt at slærm 2 skal være primær.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60499
Hvis du har windows-bundmenuen på dit TV, så burde spillene da køre på den? Kan du heller ikke blot slukke helt for den ene skærm og kun benytte TVet (altså ikke slukke, som i "på kontakten" men i din driver)?
Brugeravatar
Af Tobster
#60500
Enig - det burde, men gør ikke...

Jeg har forresten Vista...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#60502
Jeg har ikke selv haft de store erfaringer med Vista, så det er muligt at der er lavet noget om i den ift. XP. Dvs. hvis du slår din PC-skærm helt fra, så starter spillet stadig op på den?
Brugeravatar
Af Tobster
#60506
Det har jeg endnu ikke prøvet, men det kan jeg da prøve.

Problemet er at når jeg sidder ved PC'en så kan jeg ikke se så langt som at læse teksten på tv'et.... :(