Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#58129
Jeg har 2 Toslink signal-kilder og kun 1 Toslink indgang på mit surroundanlæg,derfor skal jeg have samlet de 2 signaler på 1 Toslink kabel.
Jeg har fundet denne side med nogle splittere på.
http://www.avxperten.dk/omskifteresplit ... litter.asp

Er der nogen der ved om de er noget værd....jeg tænker både på kvaliteten og om der er noget signaltab i dem.
På forhånd tak for hjælpen :)
Af Corax
#58134
Slettet.
Senest rettet af Corax 24. mar 2009, 12:45, rettet i alt 1 gang.
Af red_martians
#58149
Hvis den virker som der er skrevet, deler den signalet i to, og derefter vil det være med halv styrke. Det vil give større sandsynlighed for jitter, og dermed fejl på lydsporet. I dette tilfælde vil det næsten være 100% sikkert at der er jitter, hvis ikke der er forstærker i dimsen, og det tror jeg ikke der er udfra det der står og hvis man sammenholder prisen. Jeg vil ikke turde købe den
Af Trans4M
#58155
Hvis jeg ikke kan være sikker på at der ikke er signaltab på dem vil jeg ikke købe en.Det er ikke fordi at prisen afskrækker mig (skulle nok overleve de 50-100 kr) .Venter lige og ser om der er andre herinde der ved noget om dem,før jeg dropper tanken helt :)
Af Corax
#58374
Red_martians har vist ret i det han siger med jitter.

Men da du skal samle toslink og ikke splitte det så kig evt. på en switch eller en toslink til koaxial konverter hvis du har en ekstra af de indgange.
Af Trans4M
#58540
Jeg SKAL SAMLE to signalkilder i en forstærker.Jeg vil ikke ud og investere i en halvdyr løsning,når jeg højest sandsynligt skal have nyt surroundanlæg inden for det næste ½ år.
Jeg tror bare jeg prøver den billige løsning og ser om det fungerer.
Gør den det ikke tilfredsstillende kyler jeg den bare ad hækkenfeldt til.
Det er jo som sagt "kun" en 100-lap vi taler om,det overlever jeg nok.
Men tak for inputtene O_O