Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#56835
Hej

Har besluttet at Købe

Panozonic 42PZ85
Playstation 3 som Blue Ray afspiller

Men hvilket Surround sound system skal jeg vælge?

Det skal være uden DVD/HD. Og jeg har to Bang & Olufsens HT'er med indbygget forstærker, som jeg kan bruge som bag HT. Så et system, hvor bag HT'erne ikke følger med er OK.

Nogen ideer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56837
Da du har aktive B&O højttalere, så skal du have fat i en forstærker med pre-out, som kan sende et liniesignal (og helst også et trigger-signal) til højttaleren. Det er temmelig dyrt at indkøbe sådan en forstærker, men NAD har vist et eksemplar til omkring 13.000 kr. der kan klare det:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... grafit.htm

Dertil kommer så udgiften til for/bag-højttalere (afhængigt af hvor du vil have dine B&O) og en subwoofer.

Du kan også vælge at droppe den indbyggede forstærker og blot bruge den alm. højttaler indgang i dine B&O, men så går ideen ligesom af dem.
Af cecil
#56838
Så er det nemmere / billiger at købe et komplet Surround sound system. Ideen var nemlig, at spare lidt penge ved at bruge de to højtalere jeg havde i overskud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56839
Tjek lige indgangen på dine højttalere - er der et sæt alm. højttalerstik ud over powerlink-stikket? Hvis der er, så kan du godt bruge dem, men forstærkeren i dem vil ikke spille uanset hvad.