Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#244366
Vasen skrev:Hvilken HDMI setting vil i anbefale? Auto, RGB osv. Tvet er pt et Panasonic plasma (50V20).
Auto burde være fint.

Hvis du vil køre RGB, så skal tv'et også opsættes til at forvente RGB-input på den HDMI-port, som Apple TV er tilsluttet. Men RGB-indstillingen er som udgangspunkt inkluderet i boksen for at gøre det muligt også at tilslutte den til en PC-monitor.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#244368
LarsSørensen skrev:Er der nogen, der har erfaringer med Steelseries Nimbus-controlleren?
Kan I anbefale nogen spil, der understøtter den?
Jeg har den. Det er en fin controller. Ikke på niveau med Xbox og PS DualShock, men stadig ret fin. Batteritiden er god og så oplades den med standard lighting-stik.

Jeg har brugt den til bl.a. Rayman, Lumino City og Calvino Noir.
Af jramskov
#244924
Rasmus Larsen skrev:Jeg forstår stadig ikke spil-strategien på Apple TV...

Netop Super Mario er da sådan en spil, som de skal arbejde med næb og klør for at få på Apple TV samtidig med på iPhone/iPad.
Fuldstændig enig - forstår ikke at Mario ikke også er tilgængelig på ATV, det ville da være oplagt!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#244942
tvOS 10.2 er på vej. Første beta blev frigivet i går.

Det lyder dog ikke som om, at der er de store nyheder:
"About tvOS 10.2 beta

tvOS 10.2 includes includes new features, bug fixes, and improvements in the OS and SDK including:

– Accelerated Scrolling support for UIKit and TVMLKit apps
– Device Enrollment Program support
– Expanded Mobile Device Management support
– Support for the VideoToolbox framework"

Forhåbentlig kommer der mere i senere betaer.

Det lyder som om, at "Accelerated Scrolling" gør det muligt at bruge touch-feltet på fjernbetjeningen til at scrolle hurtigere igennem lange lister.
Af nesager
#245496
Hej.
Jeg ved ikke om det her er den rigtige sted at spørge.
Det ser ud til at alle er glade for ARV 4 ,men jeg har lige et par spørgsmål.
1.Jeg har nogle film liggende på en løs harddisk,som jeg pt. afspiller på Sony Bluray,kan en ATV 4 klare det,og kan den tilsluttes direkte til ATV 4. Filmene er i forskellige formater,men mest MKV filer.
2. Jeg har ikke andet Apple udstyr,så vil få den samme fornøjelse af en ATV4 ,når jeg ikke har hverken Ipad / Iphone.
Mvh.
Ps.Undskyld hvis det her er placeret i en forkert tråd
Af jramskov
#245497
1) Nej, du kan ikke tilslutte en ekstern harddisk direkte til en ATV. Du kan forbinde til en NAS (netværksharddisk) og afspille film den vej via f.eks. Infuse eller MrMC (Kodi, ombygget til ATV).
2) Hvis du har et 4K TV er ATV4 nok ikke den optimale afspiller da den ikke har support for hverken 4K eller HDR. Omvendt har ATV4 måske nok den bedste og mest brugervenlige brugergrænseflade på markedet. Den har kørt stabilt og uden problemer for os i mere end et år nu. De eneste problemer vi har oplevet er stabiliteten/kvaliteten af nogle apps og nok især kvaliteten af live streams fra f.eks. Viaplay.
At du ikke har andre Apple enheder betyder at du ikke kan benytte airplay, hvilket vi benytter nogle gange, men ikke specielt ofte.
Af nesager
#245500
Tak for dit svar.
Jeg har ikke 4K TV,har en 5 år gammel Sony TV,og med hensyn til afspining af filer fra harddisk,kan jeg bare beholde min nuværende løsning.
Jeg bruger en Samsung Tablet til Netflix og Youtube sendt til Chromecast,og jeg synes egentlig det det kører lidt træg en gang i mellem .Har en ide om at købe TV2 Play ,så jeg havde en ide om at købe ATV 4,hvis ellers det er noget der virker 100%.
Skal man have en Apple konto for at anvende ATV 4
Mvh.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 38