Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#215889
BrianH skrev:Generelt bryder jeg mig ikke om responsive design, men det er nu ikke så tosset. http://www.formula1.com er et eksempel på hvor galt det kan gå!!
Vi overvejede helt i starten om vi i stedet skulle lave en .mobil af FlatpanelsDK, ligesom f.eks. DR og Bold.dk har det. Jeg var heller ikke været fan af responsive sider generelt, men jeg må sige, at jeg er glad for at vi tog den vej. Og nu hvor jeg har brugt det nye FlatpanelsDK bag kulisserne i flere måneder, så tror jeg du vil blive rigtig glad for det i længden.

I sidste ende synes jeg vi har formået at gøre siden rigtig brugbar på alle skærme. Nogen gange ser man jo at sider f.eks. dropper kommentarsektionen på mobil-versionen. Vi har forsøgt at få fuld funktionalitet med, selvom det naturligvis ikke er muligt at vise helt lige så meget info på en mobil-skærm.
Af magnuskahr
#215890
Torben Rasmussen skrev:
magnuskahr skrev:Klar forbedring!

Dog et par ting:
  • Kommentar systemet er for bredt til at vise på iPhone
  • Hvorfor har i en burger-menu når man ser fra sin computer? I har præcis samme genveje i jeres horizontale menu, så fjern burger-knappen
Vores Google-søgefelt sidder i højremenuen på hovedsiden. Google tillader ikke dobbelt-søgefelter, så hvis man skal kunne søge fra både mobil og desktop, så skal den være der. Mon ikke du overlever at der sidder en ekstra menu deroppe ;) ?

Er det Disqus der ikke passer på din iPhone?
Hey, jeg følte det var nemmest at efterlade mit svar som video :)
https://www.youtube.com/watch?v=xyAI-Fs8QY4
#215897
magnuskahr skrev:Hey, jeg følte det var nemmest at efterlade mit svar som video :)
https://www.youtube.com/watch?v=xyAI-Fs8QY4
Tak for videoen, Magnus. Du har en god pointe omkring søgefeltet. Torben og jeg får os lige en snak omkring det.

Mht. forummet, så kan vi dog ikke umiddelbart bruge samme Google-søgefeltet her. Forumkoden er ikke så glad for Google's kode. Det er muligt at der findes en løsning, men vi har bare ikke fundet den endnu. Det er derfor forummet bruger sin egen søgefunktion lige pt. (EDIT: Men derfor kan det jo godt være at man kan få forumsøgefunktionen op op i menuen alligevel)
#215898
Vi prøver os nok lidt frem med forskellige muligheder mht. Google-søgefeltet på den normale side, men hvis den ryger ud af højremenuen, så fjerner vi nok burgeren på den normale side. Jeg tænker umiddelbart, at man kunne prøve at smide søgefeltet i en Bootstrap Modal klasse og så lade den poppe frem. Det burde virke, men jeg ved dog ikke om man kan lukke en Modal med Googles egen søgeknap - vi har samme problem i dag hvor menuen forbliver åben når man søger.
#215924
Vi har nu en løsning klar til det nye søgefelt, som ryger online så snart koden er rettet til. Det bliver en Modal, som kan kaldes frem via en knap på menulinjen.

Rasmus har også fået Google-søgningen til at virke her i forum, så den del klares også.
#215929
magnuskahr skrev:Hey, jeg følte det var nemmest at efterlade mit svar som video :)
https://www.youtube.com/watch?v=xyAI-Fs8QY4
Så er søgefunktionen hevet ud i hovedmenuen, uanset om man læser i forummet eller på redaktionen. Det er nu samme Google-søgefunktion, så man kan søge på hele siden uanset hvor man befinder sig.

"Burger"-menuen vises nu også kun på mobil-bredde :)

Tak for dit input, Magnus. Det er værdsat.
Af Mates
#215931
Efter et par dage med det nye forum har jeg lige et enkelt lille input.

Jeg synes at den plads der bliver brugt, på profilbillede, emne, navn, dato osv. optager for meget plads/tager for meget fokus væk fra selve indlægget.

Er der fx behov for at emnet bliver vist i hvert svar? Det ligner også open sans i str. 17/18 stykker, som er ret stort.

https://www.dropbox.com/s/y224en2xxirtb ... s.png?dl=0

Det kan også være en tilvænningssag. Er glad for at forum spiller på tlf. og tablet :)
#215933
For mig har det været lidt en tilvænningssag. Vi har testet forum i den her stil i 2-3 uger og man skal lige vænne sig til det. De fleste fora har bruger-info i venstre side, så det vil nok føles ret anderledes i almindelighed at bruge vores side.

Vi har også været omkring andre designs, men den anden konkurrent ( BBoots tema) var baseret på en ældre Bootstrap-version og var generelt ikke helt så lækker at arbejde med.
#216003
BrianH skrev:Hvad siger statistikken om det nye design? Er der kommer flere eller færre sidevisninger?
Det er for tidligt til at vi virkelig kan se noget interessant, men det er klart, at der er mange som er gået på opdagelse efter opdateringen, så det alene har affødt en stigning på omkring 15-20% i sidevisninger i denne uge. Sidevisninger er dog ikke den rettesnor vi fokuserer mest på. Vi er mere interesserede i om læserne vender tilbage og hvor længe de bliver på siden/siderne. Det er bedre indikatorer for om læserne finder indholdet interessant. Altså engagements-indikatorer frem for klik-indikatorer.

Trafikken svinger henover året - sommeren er altid sløvere end de andre perioder - men er også i en vis grad event-baseret. Så der hvor vi ofte ser højere trafik - ud over de normale udsving - er i messe-perioder såsom CES og IFA og ved andre store lanceringer. Samt når vi publicerer store artikler/anmeldelser.

Ud fra de foreløbige tal så er der én indikator som jeg lige nu er allermest interesseret i og det er om det øger vores besøg fra mobil og tablet. Det er jo ingen hemmelighed, at det var et af målene med den nye side og at vores gamle side var rimelig elendig på særligt telefoner. De foreløbige tal viser, at der allerede er en stigning i mobil/tabletvisninger, uden at det er gået ud over PC-visninger. Så det indikerer for mig, at folk i "the moment of truth" i en lidt større grad vælger at læse med hos os fra mobilen end andre sider. Og måske at folk besøger os oftere end de normalt gjorde (i hjemmet, på farten, på arbejdet, i haven osv.). Og lige præcis dette tal holder vi øje med i de kommende måneder, særligt op til IFA :)

Der arbejdes også på at få det nye design ud på den engelske FlatpanelsHD og lige præcis der er jeg ekstra spændt på hvad det betyder. På den side konkurrerer vi i større grad mod amerikanske sider og de er meget længere fremme mht. cross-platform optimering end de danske sider er som helhed.
#216130
Jeg synes sku egentligt ret godt om det nye design.
Men der er lige en ting jeg har lagt mærke til jeg mangler nu.
Personligt bruger jeg altid "Seneste emner" -funktionen til at skimme forummets indhold. Men nu kan jeg ikke længere se hvilket emne tråden tilhører. Altså om tråden ligger i "Køb/salg", "TV-skærme" osv. Der er kun trådens titel og hvem og hvornår den er oprettet.
Husker jeg helt forkert eller kunne jeg ikke se emnet på det gamle forum?

[EDIT]
En anden lille ting. Jeg kan se i har fjernet en synelig "post-count". Jeg formoder det er for at komme post-count-ryttere til livs?
Personligt bruger jeg det til at "vægte tyngden" / validiteten af posterens svar - ud fra formodningen om at en poster med mange posts, har været til en del hjælp, og formodentligt ved hvad han/hun skriver om.
[/EDIT]
#216137
Det er ikke bevist at tælleren er væk. Det er templaten, som ikke viser det pr. default. Det står stadig hvis du klikker på profil-billedet, men jeg ved ikke helt hvor det vil være naturligt at proppe det ind i det layout det har nu.