Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358541
Hej. Mine forældre, som er i 50'erne, elsker at se TV. På deres "gamle" dage er det, at se TV det eneste de laver i de koldere måneder.

De forstår intet af "nutidens" streaming-jungle. Det gør jeg heller ikke. Har ikke ejet et fjernsyn i 20 år og ved intet om de forskellige streaming tjenester.

Så straight up: Hvad er den bedste streaming tjeneste til folk i deres bedste alder. Det kunne virkelig, virkelig, virkelig være lækkert, hvis der var en tjeneste, der kunne tage så meget Flow TV som overhovedet muligt. Ligesom i gamle dage. I ved hvad jeg mener, jer der er 25+

Det kunne også være godt, hvis tjenesten (eller tjenester; jer der ved meget om det her kan I ikke lave en top 3 over de bedste tjenester?) kunne tage sport, specielt Champions League og herre håndbold. Og det må, please, ikke være for indviklet for dem. Det skal være simpelt og lige til, og helst med en dedikeret søgefunktion. De kan finde ud af Netflix og DR TV. Det er de vant til. Det skal ikke være Apple TV, da min far ikke har en Apple telefon.

Tak skal I have folkens og god aften.
#358545
Man behøver overhovedet ikke at have iPhone for at bruge Apple TV.
#358548
jeg er lam Og 63 år, og styrer Apple tv med min øjenstyret computer. Så dine forældre kan sagtens finde ud af et Apple tv. så meget boomer er vi trods alt ikke :D :D
#358549
men mere seriøst. Hvordan modtager dine forældre deres flow tv i dag, og hvilken evt tv pakke har de?
der findes ikke een samlet streaming tjeneste som viser det du efterlyser.
viaplay total har rettighederne til champions leauge og formel 1 og tysk håndbold, og inkluderer også en masse film og serier. Men koster 499 kroner om måneden. Og hvis dine forældre i forvejen har en tv pakke som inkluderer tv3s kanaler, så kan de se det meste i forvejen.
tv2 har rettighederne til dansk håndbold, og DR viser champions leauge håndbold.

så hvad er det dine forældre efterlyser?
#358565
zkem skrev: 7. maj 2024, 23:08 Hej. Mine forældre, som er i 50'erne, elsker at se TV. På deres "gamle" dage er det, at se TV det eneste de laver i de koldere måneder.
Æh, what? !:(

"Ældre" og "i 50'erne"??

Må vi be' om kammertonen :p :D

Men det kommer an på, hvad de ønsker at se, og kan de finde ud af Netflix, kan de vist finde ud af de fleste tjenester.
#358567
jkn789 skrev: 8. maj 2024, 09:55 men mere seriøst. Hvordan modtager dine forældre deres flow tv i dag, og hvilken evt tv pakke har de?
der findes ikke een samlet streaming tjeneste som viser det du efterlyser.
viaplay total har rettighederne til champions leauge og formel 1 og tysk håndbold, og inkluderer også en masse film og serier. Men koster 499 kroner om måneden. Og hvis dine forældre i forvejen har en tv pakke som inkluderer tv3s kanaler, så kan de se det meste i forvejen.
tv2 har rettighederne til dansk håndbold, og DR viser champions leauge håndbold.

så hvad er det dine forældre efterlyser?
Enig....lyder slet ikke som en streaming tjeneste de skal have. Men måske de ikke længere har mulighed for en tv pakke?
#358575
:D :D :D :D :D :D :D Streaming til "ældre i 50érne"
Det var sgu noget af et statement! <B
#358596
Jeg føler mig også lidt truffet, men åbenbart er det sådan, de "yngre" mennesker opfatter én.
Mange mener jo også at Mike Tyson er tudsegammel, nu hvor han snart skal bokse igen, og vi er født i samme år... :(
#358597
I 50’erne ? Er det nu gammelt? Og du har ikke ejet i tv i 20 år. Så du har aldrig haft tv?

Men tjek disse 3 muligheder.
Yousee
Allente
Norlys
Dem kan de kombinere flow tv med diverse tjenester som Netflix osv.
#358599
... og endnu mere sjældent at mennesker i 50érne ikke kan overskue at betjene apps. :D
Jeg kan med min bedste vilje, ikke komme i tanke om nogen i min omgangskreds/ famile der oplever den mindste udfordring. Vi er vokset op med spillekonsoller og har været vidne til udviklingen af IT i årtier.

Min mor i 80érne har lidt udfordringer en gang imellem, men er stort set selvkørende.

Tror opslaget er lavet for sjov, da trådstarter ikke har været på FP siden opslaget blev lavet? 8-)
#358600
lunddal skrev: 9. maj 2024, 09:20
zkem skrev: 7. maj 2024, 23:08 Hej. Mine forældre, som er i 50'erne, elsker at se TV. På deres "gamle" dage er det, at se TV det eneste de laver i de koldere måneder.
Æh, what? !:(

"Ældre" og "i 50'erne"??

Må vi be' om kammertonen :p :D

Men det kommer an på, hvad de ønsker at se, og kan de finde ud af Netflix, kan de vist finde ud af de fleste tjenester.
Jeg undrede mig også lidt.

Mine forældre er over 80 og streamer næsten dagligt. Har de problemer med noget, er de heldigvis blevet gode til at spørge om hjælp. De er dog ikke glade for deres Apple tv 4. Touch feltet driller dem.
#358602
køb fjernbetjening til det nyeste Apple tv, den er uden touch felt, men med pile taster