Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252468
dannisther skrev:Chromecast ultra fungerer af helvede til i den indbyggede udgave i Android 7.0

Det virker som om hardwaren ikke er kraftig nok til at kunne æde 4K....
Det lyder mystisk. Der er jo i princippet ikke nogen forskel på, om du streamer eks. Viaplay i 4K og at se Youtube/Netflix/Amazon/... i 4K. Der skal bare oprettes forbindelse til det link TV'et får fra din cast-enhed og så tager TV'et over.
#252469
Torben Rasmussen skrev:
dannisther skrev:Chromecast ultra fungerer af helvede til i den indbyggede udgave i Android 7.0

Det virker som om hardwaren ikke er kraftig nok til at kunne æde 4K....
Det lyder mystisk. Der er jo i princippet ikke nogen forskel på, om du streamer eks. Viaplay i 4K og at se Youtube/Netflix/Amazon/... i 4K. Der skal bare oprettes forbindelse til det link TV'et får fra din cast-enhed og så tager TV'et over.
Udfra beskrivelsen tror jeg han mener Chromecast i TV'et, hvilket ikke har noget med Chromecast Ultra at gøre.

Derudover kan man vel stadigvæk give den en feed den ikke kan klare, eventuelt high bitrate eller noget.
#252470
tla skrev:
Torben Rasmussen skrev:
dannisther skrev:Chromecast ultra fungerer af helvede til i den indbyggede udgave i Android 7.0

Det virker som om hardwaren ikke er kraftig nok til at kunne æde 4K....
Det lyder mystisk. Der er jo i princippet ikke nogen forskel på, om du streamer eks. Viaplay i 4K og at se Youtube/Netflix/Amazon/... i 4K. Der skal bare oprettes forbindelse til det link TV'et får fra din cast-enhed og så tager TV'et over.
Udfra beskrivelsen tror jeg han mener Chromecast i TV'et, hvilket ikke har noget med Chromecast Ultra at gøre.

Derudover kan man vel stadigvæk give den en feed den ikke kan klare, eventuelt high bitrate eller noget.
Du har selvfølgeligt ret, min Google chromecast ultra virker fint med 4K.
mit nye sony XE94 skulle efter opdatering til 7.0 kunne klare 4K stream som f.eks Viaplays. Men det hakker, det gør det ikke med Google Chromecast ultra.
#252472
Beckham skrev:Er det bekræftet at den skulle kunne klare 4K stream? Synes netop der har været meget usikkerhed om hvorvidt dette skulle være muligt med den interne Chromecast. Erindrer lige for nyligt at der var en tråd om netop dette herinde...
Weeell, det er listet som en feature. Og tænker at den om ikke andet well så ikke bør kunne spise højere kvalitet end tidligere.
Men den kan godt vise 4K , det hakker bare... :S
#252473
Torben Rasmussen skrev:
dannisther skrev:Chromecast ultra fungerer af helvede til i den indbyggede udgave i Android 7.0

Det virker som om hardwaren ikke er kraftig nok til at kunne æde 4K....
Det lyder mystisk. Der er jo i princippet ikke nogen forskel på, om du streamer eks. Viaplay i 4K og at se Youtube/Netflix/Amazon/... i 4K. Der skal bare oprettes forbindelse til det link TV'et får fra din cast-enhed og så tager TV'et over.
Jaae, Jeg er enig i at det burde være sådant.
Prøvede med CHL finalen. det virkede ikke i 7.0s indbyggede caster
men virkede fint hvis jeg kastede til min Chromecast ultra uden hakken eller noget.
#252474
Der er jo noget fnidder med, at de to enheder er forskellige, så det er muligt at built-in ikke magter opgaven. Jeg har også forskellige issues med hhv. CC2 og Built-in, hvor den ene af og til virker når den anden ikke gør. Man bliver sq lidt træt af og til.

Men det kan jo tænkes, at det er streamet den er gal med - jeg oplever i hvert fald forskelle via HBO når jeg caster til hhv. den ene eller den anden enhed.
#252475
Hvis featuren er tilstede bør den selvfølgelig virke. Men når det er sagt kan jeg se der bliver snakket Viaplay og Champions League. Såvidt jeg husker findes Viaplay som app i Android TV? Og i så fald er der vel ingen grund til at caste? Medmindre Android TV appen ikke kan håndtere 4K?
#252476
Beckham skrev:Hvis featuren er tilstede bør den selvfølgelig virke. Men når det er sagt kan jeg se der bliver snakket Viaplay og Champions League. Såvidt jeg husker findes Viaplay som app i Android TV? Og i så fald er der vel ingen grund til at caste? Medmindre Android TV appen ikke kan håndtere 4K?
Du har ret,
Desværre er det i en testfase, så 4K virker kun med stream til Chromecast, hvilket virker fjollet når man nu har en app :D
#252505
Beckham skrev:Er det bekræftet at den skulle kunne klare 4K stream? Synes netop der har været meget usikkerhed om hvorvidt dette skulle være muligt med den interne Chromecast. Erindrer lige for nyligt at der var en tråd om netop dette herinde...
Det er af Sony listet som ny feature i Android 7.0. Bemærk linje 5. Det virker dog ikke som en officiel feature i Android 7.0, men derimod en opdatering af Chromecast Android-app'en, der kører i baggrunden. Nvidia Shield fik også Chromecast 4K for nylig.

Billede
#252507
En ting flere har bekræftet er, at det kun er Android der får nye features. Sonys eget system bagved får ikke de opgraderinger, som vi viser i anmeldelserne, dvs. alt hvad der relaterer til Sonys eget styresystem forbliver det samme. Det er især et problem i indstillingsmenuen, hvor ældre TV (2015) ikke får en option til at slukke for HDR - det er netop på disse modeller at denne feature giver mening fordi de er så elendige til at vise HDR...