Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#234457
Synes det er interessant at der nævnes 7005 næsten er identisk med 8005.
Er det ud fra specs i siger dette?
De kan undrer mig meget at Samsung har 9000, 8000 og så 7000 som er "Identiske"?
Af Bjur
#234461
Kan ihvert fald godt leve uden twin tuner, da jeg alligevel bruger mediacenter.

Vil de kalibreringsettings så kunne bruges til KS7005 og har i oplevet at man ved at opdatere FW på de senere Samsung versioner mister noget ift. lys/billedindstillinger?
På den gamle D8005 model lavede de om i servicemenuen hvis FW blev opdateret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234463
Modellerne kan ikke være HELT ens, da panelstørrelserne ikke er identiske. KS8005 fås eks. i 65", hvor KS7005 kun går til 60". Hvis de deler paneler, så vil man dog kunne genbruge indstillingerne på tværs af de to serier, men da vi har 65"-modellen stående, så vil de med garanti ikke være 100% retvisende for nogen af de KS7005 du kan få.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#236926
Officielt understøtter TV'et denne type beslag, men den danske afdeling anbefaler stadig, at du køber et beslag som bruger alle 4 huller til at holde TV'et. Personligt synes jeg at hullerne er ret korte og at panelet er lidt for tyndt/fleksibelt på det sted du ville skulle hænge wiren fast.
Af reptilen
#236934
Lige pt er det hængt op med et helt normalt vægophæng. Jeg ville bare gerne have det så tæt på væggen som muligt. Når tv'et officielt understøtter denne type beslag, så burde det vel betyde, at det er testet og den godt kan holde, selvom det virker ustabilt?
Af Ole22
#236969
Jeg har lige købt ue55ks7005 og jeg er mere end tilfreds, dog efter kalibrering.
Der er ET minus, og det er hvis man køber et "slim" vægbeslag så kommer man i problemer med strømudtaget bag på fjernsynet, jeg måtte klodse mit beslag 16mm ud fra væggen for at tv'et det ikke hælder fremover.
Men alt i alt er det det et fantastisk lækkert tv, både lyd, billede,udseende og pris! Mvh Ole:)
Af KimHansenDK
#237035
Pedersen.86 skrev:Ifølge den her side er KS7005 kun et 8 bit panel, kan det virkelig passe, alt hvad jeg har læst fra Samsung siger da det er et 10 bit native panel.

http://www.displayspecifications.com/en/model/5f42432
Det er en fejl på siden. Der sidder et 10-bit VA panel i KS7005'eren. Det er blevet bekræftet flere gange af Samsung selv (inde på AV Forums). Alle SUHD modeller fra 2016 er 10-bit.
Af Pedersen.86
#237036
Ja men spørgsmålet er om det er et native 10 bit panel, eller om det er et 8 bit + FRC, der er stor forskel mellem de to ting, og lidt mærkeligt at det er listet på den side hvis det ikke er tilfældet. Hvis det er et 8 bit panel med FRC så er det sgu falsk markedsføring fra Samsungs side...
Af KimHansenDK
#237037
Pedersen.86 skrev:Ja men spørgsmålet er om det er et native 10 bit panel, eller om det er et 8 bit + FRC, der er stor forskel mellem de to ting, og lidt mærkeligt at det er listet på den side hvis det ikke er tilfældet. Hvis det er et 8 bit panel med FRC så er det sgu falsk markedsføring fra Samsungs side...
Det er 10-bit native. Det er blevet bekræftet. Siden har før taget fejl. Det er også derfor, at billedkvaliteten stort set er identisk på KS8005 og KS7005.
Af Pedersen.86
#237038
Ja giver selvfølgelig god mening i forhold til at KS8000 er listet med 10 bit, mærkeligt hvor de så har deres oplysninger fra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8