Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonww
#178943
Jeg har et samsung es8005 tv, og vil høre om det er muligt at afspille youtube via en tablet som så vises på tvet?

Tænker os om man kan afspille film klip/se billeder fra en tablet som vises på tvet?

Hvis ja, hvordan gør man?
Af lgowner
#178945
jeg mener at flere nye tablets har HDMI udgang enten via mini/mikro-hdmi eller bare en MHL udgang som giver mulighed for at sætte tablet til tv.
MHL kabel er ekstra udstyr til de fleste tablets og det er ikke alle som håndterer det (HTC/Samsung gør)
Af simonww
#178969
Er det ikke muligt at gøre det trådløst ligesom med eksembelvis apple tv?
Af lgowner
#178970
hvad er det apple tv kan? involverer det ikke 2 bokse altså ipad og en modtager som afspiller? atv?

du kan nok sammenligne det med en wdtv og android som får since youtube video sendt fra en android app via DLNA, så afspiller WDTV det på dit tv.

har dit TV også DLNA support, så kan en app fra android nok også sende direkte til dit TV hvis dette er aktiveret og er på netværket.
Af Grandahl
#178999
lgowner skrev:hvad er det apple tv kan? involverer det ikke 2 bokse altså ipad og en modtager som afspiller? atv?

du kan nok sammenligne det med en wdtv og android som får since youtube video sendt fra en android app via DLNA, så afspiller WDTV det på dit tv.

har dit TV også DLNA support, så kan en app fra android nok også sende direkte til dit TV hvis dette er aktiveret og er på netværket.

Jo, med apple tv kører du trådløs, hvis du har en anden apple devise. Så kan du se dine billeder, køre nogle af dine optagelser fra iphone osv.

I apple tv er der osse en app fra youtube man bare kan bruge. min datter så i formiddag den gamle tegnefilm Valhalla fra 1986 via youtube på tvét.
Af lgowner
#179000
Grandahl skrev:
lgowner skrev:hvad er det apple tv kan? involverer det ikke 2 bokse altså ipad og en modtager som afspiller? atv?

du kan nok sammenligne det med en wdtv og android som får since youtube video sendt fra en android app via DLNA, så afspiller WDTV det på dit tv.

har dit TV også DLNA support, så kan en app fra android nok også sende direkte til dit TV hvis dette er aktiveret og er på netværket.

Jo, med apple tv kører du trådløs, hvis du har en anden apple devise. Så kan du se dine billeder, køre nogle af dine optagelser fra iphone osv.

I apple tv er der osse en app fra youtube man bare kan bruge. min datter så i formiddag den gamle tegnefilm Valhalla fra 1986 via youtube på tvét.
og præcis som jeg skrev, ikke noget nyt i det.
Mellem en WDTV eller et SmartTV kan du også køre trådløst imod boksen(ATV t.ex) og så se det på tv. Apple's løsning har kun et problem som er det er proprietært og ikke udbredt mellem andre produkter.

DLNA kan håndter musik,billeder og film præcis som airplay kan, de bruges på samsung bokse idag til at sende "billed" på skærmen over til anden skærm som et tv. så muligheder er mange.