Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#177121
nogen der ved hvordan man kan se film i feks mkv format. Det virker som om filmen slet ikke findes i mapperne ?? Når jeg omdøber til mp4 sker der ikke noget. Kan man evt installere vlc afspiller og anvende den på sit fjernsyn.
Af Mysen
#177123
Du er sparsom med oplysninger. Har du oprettet en fildelingsserver på din computer? windows media Player klarer ikke at hoste matroskafiler, men der findes en række andre programmer, der gør.
Du kan ikke installere vlc på dit tv, og når du får det til at virke, så skal du ikke forvente, at den trækker tunge film trådløst uden problemer.
Af ulrik6531
#177127
Ja jeg har delt mapperne på min pc. De filer jeg har som mp4 streamer uden problemer. så mit spørgsmål går på de andre filer, som ikke kan ses og findes på fjernsynet. som sagt har jeg prøvet med en omdøbning af filen så den ender på mp4 uden positivt resultat.
Af Mysen
#177131
Bruger du windows media player eller bruger du et andet program til at dele filerne?
Af ulrik6531
#177132
højreklik på mappen og vælg del. så kan den deles på netværket og samsung allshare finder mappen på pc uden problemer. det er selve filmen/filen den ikke kan finde. som sagt har jeg prøvet at omdøbe uden resultat. det er på fjernsyn jeg gerne vil se film uden at skulle koble pc til med hdmi. det skal foregå via wifi.
Det kan det også med de film der ligger i feks mp4 format, der er ingen problemer overhovedet.
Af Mysen
#177138
Igen, så er det fordi, at du deler den med wmp, som ikke understøtter mkv. At du ændrer navnet, gør jo ikke noget ved selve filen. Du skal hente et fildelingsprogram, og i dette kan du så vælge, hvilke filer, der skal bruges.
Det er længe siden, jeg selv har streamet filer, så jeg er ikke lige up to date, med hvad der er bedst, men Samsungs eget fildelingsprogram burde virke.Det hedder "PC share Manager", og kan downloades på Samsungs hjemmeside. Tjek denne video for guide til download+installation:
http://www.youtube.com/watch?v=LVENnxfW3OQ
Af ulrik6531
#177145
Okay mysen, det vil jeg prøve. Takker for svarene og jeg lader vide herigennem om det lykkedes for mig.
#177149
ulrik6531 skrev:nogen der ved hvordan man kan se film i feks mkv format. Det virker som om filmen slet ikke findes i mapperne ?? Når jeg omdøber til mp4 sker der ikke noget. Kan man evt installere vlc afspiller og anvende den på sit fjernsyn.
Du skal ikke omdøbe til mp4 men til avi.
Af ulrik6531
#177154
Det vil jeg prøve.Takker for forslag

Har iøvrigt prøvet Pc share maneger uden positivt resultat. Jeg har Samsung allshare i forvejen og som sagt er det ingen problem at finde mappen på pc i fjernsynet, men selve filmfilen.
Af ulrik6531
#177155
Hej Budza.

Det var lige præcis det der skulle til, nu virker lortet. Takker for tippet. :D