Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nanse75
#176793
Hejsa

Har lige anskaffet mig et Samsung 40es6565, som jeg er super glad for, men har lige et par spørgsmål til den.

Jeg bruger tv'et sammen med et Boxer kort.

Jeg har lige installeret en harddisk til tvet, som primært skal bruges til at optage på. MEN kan det lade sig gøre at lave flere partitioner på harddisken(dele harddisken op) så man evt kan optage på den ene partition og have billeder osv på en anden? Kan tv'et finde ud af det?

Er der en nem måde at sortere de digitale kanaler på?? Har hørt om et program til pc'en hvor man kan exportere programlisten til og derefter sortere på pc'en.

Sidst men ikke mindst. Jeg har været van til at se tv igennem en settopboks fra DLG/TDC. Nå man skiftede kanal der kom der en bjelke nederst på skærmen hvor man kunne se info om det program der vises og hvilket program der kom efterflg. Kan man ikke få samsungen til det? Kan ikke finde funktionen.

Håber at der er et par stk der kan hjælpe :-)
Af jng
#176796
nanse75 skrev:Hejsa

Har lige anskaffet mig et Samsung 40es6565, som jeg er super glad for, men har lige et par spørgsmål til den.

Jeg bruger tv'et sammen med et Boxer kort.

Jeg har lige installeret en harddisk til tvet, som primært skal bruges til at optage på. MEN kan det lade sig gøre at lave flere partitioner på harddisken(dele harddisken op) så man evt kan optage på den ene partition og have billeder osv på en anden? Kan tv'et finde ud af det?

Er der en nem måde at sortere de digitale kanaler på?? Har hørt om et program til pc'en hvor man kan exportere programlisten til og derefter sortere på pc'en.

Sidst men ikke mindst. Jeg har været van til at se tv igennem en settopboks fra DLG/TDC. Nå man skiftede kanal der kom der en bjelke nederst på skærmen hvor man kunne se info om det program der vises og hvilket program der kom efterflg. Kan man ikke få samsungen til det? Kan ikke finde funktionen.

Håber at der er et par stk der kan hjælpe :-)
Har du gjort dig besværet at læse i den medfølgende brugervejledning?
Af nanse75
#176799
Det var da et super svar...

Er der andre der kan hjælpe med mine spørgsmål???
Af Mysen
#176801
Du har mange spørgsmål, men jeg kan da hjælpe med et, mens ejere af tv'et eller brugsanvisningen må hjælpe med de andre.;)

Du kan godt opdele din eksterne harddisk i flere partitioner. På Win7 finder du den under kontrolpanel-->system og sikkerhed -->administration-->opret og formater harddiskpartitioner.
Har du vista, findes der programmer på nettet, der kan klare opgaven i stedet. Hvis det er tilfældet, kan jeg godt hjælpe med at google det, for så kan det være, jeg kommer i tanker om, hvilket program, jeg brugte til det i sin tid. Jeg ved ikke, om der findes et program på iOS, ellers må google også kunne hjælpe hér.

Når tv'et får en harddisk med to eller flere partitioner, så bliver det registreret på samme måde som en pc, nemlig at der er flere diske. Man formaterer så bare den ene partition til tv'ets filsystem, og den anden kan bruges til film og billeder osv. Computeren vil efterfølgende betragte optage-partitionen som beskadiget, men den kan man bare skjule, hvis det generer.
Af HJ
#176803
hvor stor er harddisken? jeg har en 500Gb tilsluttet mit tv uden at partitionere.

Jeg har både mp4 film, billeder og pvr optagelser på samme partion - selvfølgelig i forskellige mapper :)

Nu har jeg et Grundig tv og der er det meget enkelt at får info om hvert program man trykker bare på [?] .. mon ikke Samsung har noget lign.?
Af Mysen
#176804
HJ skrev:Jeg har både mp4 film, billeder og pvr optagelser på samme partion - selvfølgelig i forskellige mapper :)
Det kan man ikke på et Samsung TV. Der skal anvendes et specielt filsystem, som TV'et selv formaterer, til PVR, og et andet til mediefiler, eksempelvis NTFS.
Af nanse75
#176848
Mysen skrev:
HJ skrev:Jeg har både mp4 film, billeder og pvr optagelser på samme partion - selvfølgelig i forskellige mapper :)
Det kan man ikke på et Samsung TV. Der skal anvendes et specielt filsystem, som TV'et selv formaterer, til PVR, og et andet til mediefiler, eksempelvis NTFS.
Super må igang med en tester
Af jng
#176861
nanse75 skrev:Det var da et super svar...

Er der andre der kan hjælpe med mine spørgsmål???
Nå ja. Det er jo lettere at få andre til at finde svarene og skive dem til dig.