Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#176536
Problem:- Billedstørrelsen er for stor til skærmen. Det ser ud som om der er zoomet en smule ind. Billedet er således for stort i det vandrette plan (her ses det tydeligt) men sikkert også i det lodrette plan.
Hvordan reguleres billedstørrelsen?

Indstilling: Skærmstørrelsen er sat til 16:9

Det skal nævnes at første gang der kom billede på var det korrekt størrelse, så det må være noget der er sket under justeringerne. Men hvad der er sket kan jeg ikke sige og jeg kan ikke finde en måde at formindske billedet på.

Kan nogen hjælpe?

mvh
Carsten
Af polski12
#176565
Reset din indstilling på tv eller opdater din tv
Af Carsten Fog
#176579
polski12 skrev:Reset din indstilling på tv eller opdater din tv
Kunne du være lidt mere specifik? Hvordan resetter jeg indstillingen på TV?

Der er en "Nulstil" option under Menupunktet "Skærmopsætning" men det ændrer ikke på billedstørrelsen.

En forklaring af hvilket menupunkt man skal bruge ville være til stor hjælp. Håber det er muligt

mvh
Carsten
Af Langmack
#176609
Kunne forestille mig der var en zoom knap på din fjernbetjening der kunne være synderen.

Ellers et hurtigt kig på Samsung's side og deres emanual:
Menu → Billede → Nulstil billede
Nulstiller den aktuelle billedtilstand til
standardindstillingerne.
Af Carsten Fog
#176613
Langmack skrev:Kunne forestille mig der var en zoom knap på din fjernbetjening der kunne være synderen.

Ellers et hurtigt kig på Samsung's side og deres emanual:
Menu → Billede → Nulstil billede
Nulstiller den aktuelle billedtilstand til
standardindstillingerne.
Hej Langmack,
Tak for dit svar men der er ikke nogen zoom knap på fjernbetjeningen og nulstil billede har jeg prøvet uden resultat, så gode råd er stadig meget velkomne

mvh
Carsten
#176648
Tak for tips og råd.

Jeg har fået løst problemet. Digitalboxen havde også en indstilling til billedstørrelse og den stod til 4:3. Da den blev sat til 16:9 lige som TV'et passede billedet som det skulle.

Igen tak for hjælpen
Carsten