Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal det være Samsung eller lg

Samsung 8005 55"
Ingen stemmer
0%
Samsung 8005 65"
1
100%
Lg 960 55"
Ingen stemmer
0%
Af Mbj
#175810
Hej alle

Familien er på udgik efter nyt fjernsyn, 55" eller over. Der er maks. Plads på væggen til et fjernsyn på 155 cm.
Ønsker at bruge mellem 20.000 og 30.000 kroner på det rigtige tv, som kan holde nogen år.
Jeg har kigget på Samsung 55" eller 65" 8005 led model eller lg 55" 960 model.

Har rigtig mange Apple produkter i huset og ønsker at det kan spille sammen, så godt som muligt.

Er også meget i tvivl om man bør vente til næste år når OLED teknologien kommer på markedet, dt må,betyde noget for priserne på LED fjernsyn?

Jeg ønske alle gode råd til at købe det bedste produkt, som også er bedst fremtidssikret.
På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af edinger
#175812
Det bedste råd er at læse testene her på siden.
Af Mbj
#175824
jep - dem har jeg været igennem flere gange - men de peger i mange retninger og der er ikke mange af dem der omhandler denne størrelse af fjernsyn.

Så derfor efterspørger jeg direkte råd og vejledning og håber at der er nogen som kan hjælpe. :)

Mangler måske også at sige at der er meget lys-indfald ind i min stue og på den væg hvor fjernsynet skal hænge. Derfor har jeg valgt at satse på LED i stedet for Plasma - ved ikke om det er rigtig tænkt.
Brugeravatar
Af edinger
#175826
Mbj skrev:jep - dem har jeg været igennem flere gange - men de peger i mange retninger og der er ikke mange af dem der omhandler denne størrelse af fjernsyn.
Øhh, præcis de tre (to) skærme, du omtaler, er testet her på siden. Så jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener (?)
Af klingenberg
#175833
Mbj skrev:jep - dem har jeg været igennem flere gange - men de peger i mange retninger og der er ikke mange af dem der omhandler denne størrelse af fjernsyn.

Så derfor efterspørger jeg direkte råd og vejledning og håber at der er nogen som kan hjælpe. :)

Mangler måske også at sige at der er meget lys-indfald ind i min stue og på den væg hvor fjernsynet skal hænge. Derfor har jeg valgt at satse på LED i stedet for Plasma - ved ikke om det er rigtig tænkt.
Hvis du har mulighed for gardiner, vil de fleste herinde nok anbefale plasma. Specielt når du går op i større størrelser, da plasmas fordele her bare bliver endnu bedre.

Er du hooked på lcd, så undersøg Sharp, da de pt. er den producent der har klart mest erfaring på det område, og samtidig er de eneste med produktionsanlæg der kan producere så store lcd-skærme til mainstream-markedet.
Af J.H.
#175928
De forskellige teknologier der anvendes idag er alle kompromisser og har deres fejl og mangler....der går nok nogle år før der kommer noget rigtig godt.

Jeg købte sidst i 2011 (plasma), med det i mente at det skulle pensioneres efter en 3-4 års tid hvor der (forhåbentlig) var kommet bedre teknologi.

Hvis du kigger på LG kan jeg da lige spare dig for 6500,- ....kig engang i test-sektionen her på siden hvor 960 er at finde...merprisen på 960 i forhold til 760 er svær at retfærdiggøre ifølge den.