Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af netfors
#175645
Hej.
Jeg har leget lidt med netflix på de forskellige platforme (dem jeg har) blandt andet Nintendo Wii og en tablet. Det kører fint på beggte disse. Dog irriterede det mig lidt, at det ikke var HD på Wii'en, så jeg tænkte på at køre det over mit media center (HTPC) som jeg er i gang med at bygge. Jeg fandt også en add-on til XBMC, og så var jeg kørende (troede jeg)??
DET HAKKER HELT VILD!! :(
Min HTPC er bygget op omkring et Asus at3ion-t bundkort (intel atom 330 cpu) Ikke den hurtigste cpu, men den kører 1080p film uden problemer, selv blu-ray iso æder den fint? Men netflix kan den altså ikke klare?
Jeg har søgt lidt på nettet, og har læst noget om at netflix kun bruger cpu kraft og ikke gpu kraft til streaming, og derfor er det meget krævende for en pc at streame deres hd materiale?? Er der nogen der kan bekræfte det, eller evt komme med forslag til hvad der kan være galt? Nogen andre der har erfaringer med netflix over HTPC??

mvh Janus.
Af troley
#175667
Hvordan kører det på din computer hvis du bare går ind på netflix.dk og streamer direkte derfra?
Jeg streamer direkte fra hjemmesiden på en asrock vision HT med 2,5 ghz i5 og en intel hd4000 grafikchip. Og alt kører super.
XBMC kan i nogle tilfælde hakke, hvis framerate og den slags er indstillet forkert i XBMC'ens menu.
Af netfors
#175668
troley skrev:Hvordan kører det på din computer hvis du bare går ind på netflix.dk og streamer direkte derfra?
Jeg streamer direkte fra hjemmesiden på en asrock vision HT med 2,5 ghz i5 og en intel hd4000 grafikchip. Og alt kører super.
XBMC kan i nogle tilfælde hakke, hvis framerate og den slags er indstillet forkert i XBMC'ens menu.
Jeg har prøvet at streame igennem xbmc, men også direkte som du siger. desværre med samme resultat? Jeg har tjekket indstillingerne i xbmc?
Din processor er også noget kraftigere end min. Når jeg prøver at streame på min anden comnputer er der ingen problemer? Det er en AMD Phenon x4 965 3,4 GHz. Så den har ingen problemer??
Jeg synes bare det er underligt at det kræver så meget processor kraft at streame netflix? Det gør jo desværre at hoved parten af HTPC'ere vil være ubrugelige til at køre netflix på? I hvert fald hvis man gerne vil have muligheden for HD materiale?? :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#175669
Netflix bruger Silverlight når man streamer fra netflix.dk og det er rigtig, at der ikek er særlig mange grafikchip - hvis nogen - der kan afkode det direkte i hardwaren. Derfor bruges i stedet CPU'en.

Har du opdateret din Silverlight fuldt ud eller kører du det direkte som et plug-in i XBMC? Jeg kan ikke helt tyde om du går ind via netflix.dk?
Af netfors
#175678
Jeg kører med silverlight ver 5.1 og windows 7 64 bit.
Jeg prøvede først at køre igennem xbcm plugin? Det hakkede rigtig meget, tror den kørte med ca. 5 fps eller der omkring. Lyden var til gengæld fin, så man kunne se at lyd billede kom mere og mere ud af sync?
Der efter prøvede jeg, som du nævner Rasmus, at køre direkte fra netflix.dk? Der var ikke den store forskel at spore, og efter ca. 1 min var lyd og billede meget ude af sync. Billedet kører som et slidshow, mens lyden kører perfekt?
:s
Af troley
#175873
Nu har jeg prøvet Netflix.dk på mit "gamle" mediecenter. En Asus Eeebox 1501 med 1,8 ghz dualcore, 2 gb ram... og her oplever jeg det samme som dig, netfors. Meget langsom gengivelse. Som om det hele kører slowmotion.
Det er Silverlight, der er ekstremt krævende, har jeg ladet mig fortælle.
Af netfors
#175878
Ja, jeg har også læst mig til at silverlight er synderen !:(
Nu tænker jeg så på at købe nyt bundkort / cpu? Men er noget i tvivl om hvor kraftigt det skal være, for at kunne køre netflix, og andre streaming services der bruger silverlight, flydende? Vil et asrock E350M1 bundkort (AMD E350 cpu) kunne klare det, eller skal jeg højere op?
http://www.asrock.com/mb/AMD/E350M1USB3/
Er der nogen der har erfaring med dette kort, eller evt andre kort med dette chipset / CPU?
Af trupfg
#175880
Nu kan det godt være et long-shot, men kan der evt. være en strømsparre-funktion der er slået til?

Både på min egen Macbook Pro og på min kærestes Windows 7 PC, er der indstillinger som gør computeren mere strømbesparende (mener det hedder noget med strømstyrring i Windows), men som til gengæld også medfører, at computeren ikke arbejder 100% igennem (netop for at spare strøm).

Jeg tænker, at hvis der er en lign. funktion på dit setup, som er slået til, kan det være at det forhindrer CPU'en i, at arbejde optimalt og dermed oplever du, at det hakker?
Af troley
#175883
Det er interesant med strømsparefunktionen. Jeg vil lige tjekke når jeg er tilbage ved maskinen, men jeg mener der er en slider, du kan trække mod "strømspare" og "ydeevne" - og jeg mener den er trukket så langt over mod ydeevne som muligt.

Netfors, nu ved jeg ikke hvor meget du vil smide efter det, men jeg tog springet og anskaffede mig sådan her:

http://www.asrock.com/nettop/Intel/Visi ... %20Series/

Den udmærker sig ved at være kraftig nok til alle streamningtjenester, også TV2 Play og Viaplay, der begge kører silverligt - og så har den samtidigt et ekstremt lavt strømforbrug. Har målt min til 20 watt under brug.
Af netfors
#175894
troley skrev:Det er interesant med strømsparefunktionen. Jeg vil lige tjekke når jeg er tilbage ved maskinen, men jeg mener der er en slider, du kan trække mod "strømspare" og "ydeevne" - og jeg mener den er trukket så langt over mod ydeevne som muligt.

Netfors, nu ved jeg ikke hvor meget du vil smide efter det, men jeg tog springet og anskaffede mig sådan her:

http://www.asrock.com/nettop/Intel/Visi ... %20Series/

Den udmærker sig ved at være kraftig nok til alle streamningtjenester, også TV2 Play og Viaplay, der begge kører silverligt - og så har den samtidigt et ekstremt lavt strømforbrug. Har målt min til 20 watt under brug.
Jeg skal tjekke strømspare funktionen, når jeg kommer hjem, tak for tippet, tror dog desværre ikke det hjælper O-O

mht til det link du sender "troley", jeg kiggede også selv på sådan en? Men da jeg havde næsten alt hvad jeg skulle bruge til min HTPC, besluttede jeg mig til selv at bygge en. Så jeg har lige inversteret i en hdd, og et antec kabinet? Den kører super godt alt video og lyd, undtagen silverlight??
Det asrock bundkort jeg henviste til tidligere, er mest for at holde prisen lidt nede? Men det kan godt være det er dumt at spare for meget? Heldigvis er det bundkort jeg har nu, et jeg har lånt?
Men ellers har jeg kigget på følgende:

http://www.asrock.com/mb/AMD/A75M-ITX/

Samt en AMD A4, A6 eller A8 cpu.

http://www.amd.com/uk/products/desktop/ ... s-pib.aspx
Den må da kunne klare silverlight???
;)
Af troley
#175902
Jeg må tilstå jeg ikke er så bekendt med AMD's processorer... jeg er mere Intel-mand :-)
Og her ved jeg at alle processorer i i-klassen kan køre Silverligt. Har både en i3 og i5, der kører det fint.

Men du kan evt finde den amd processor du vil købe på denne side, og se hvor højt den bencher:

Vælg: "Searchable cpu list" i foldegardinet og find modellen :-)

http://cpubenchmark.net/

En cpu, der bencher 2000 point og derover vil kunne klare det uden problemer. Det er i hvert fald min erfaring.
Af Helskov
#177112
Nu ved jeg ikke hvilke styresystem i kører med. Men kører i med windows 7 så husk at brug Aero theme. Bruges Aero theme ikke får man en masse tearing.