Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troley
#175430
Hej alle :-)

I kølvandet på den seneste tids snak om Netflix er jeg kommet i tvivl om jeg gør klogt i at opgradere min firmware. Har et 60" D8005 fra Samsung, der kører med firmware 1013.
Jeg får at vide at tv'et skal opgraderes for at få Netflix app'en frem. Den nyeste firmware hedder 1025.1.
Mit spørgsmål er nu:
Er der nogen, der har erfaringer med denne firmware? Grunden til jeg kører med 10.13'eren er, at jeg fik tv'et leveret med 10.16. Men her oplevede jeg store problemer, som beskrevet i denne tråd:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... highlight=

Jeg fik skiftet bundkort til et med firmware 1013 og har kørt uden problemer siden. Så jeg ved ikke om jeg tør opgradere af frygt for at lignende skulle gentage sig.

Nogen erfaringer derude med 1025.1'eren?
Af Chaui
#175443
Samsung kommer vel hjem til dig og fixer det hvis ikke det virker ?

Har godt nok aldrig oplevet nogen problemer med min skærm, og har troligt opdateret hver gang, uden og vide det mindste om hvad den gør.
Af troley
#175445
Ja de vil sikkert gerne hjælpe. Det ville bare være rart at undgå :-)
Af steffenj
#175462
Jeg har heller ikke oplevet nogen problemer med min skærm og jeg har også opdateret den hvergang der er kommet ny firmware. Dog er det plasma modellen jeg har :)
Af T_skaaning
#175546
steffenj skrev:Jeg har heller ikke oplevet nogen problemer med min skærm og jeg har også opdateret den hvergang der er kommet ny firmware. Dog er det plasma modellen jeg har :)
Samme her - dog oplevede jeg, at når man opgraderer via usb, så nulstilles ens indstillinger, mens dette ikke er tilfældet, når man opgraderer via TV'ets online funktion..
Af pimp66
#175550
Jeg har D7005 og er på 1021. Hvor finder i 1025.1 hen..?
:)
Af troley
#175572
1025.1 er kun tilgængelig via USB:

http://www.samsung.com/dk/support/model ... nload=true

D-modellerne kan åbenbart kun opdateres til og med 1021 online. Åbenbart fordi der havde været problemer med 0022 og 0023 i online udgaven, så vidt jeg har forstået fra samsung.

Det jeg oplevede med tv'et da jeg købte de for et år siden var, at der på alle inputs opstod små pauser i billedet. Som om det frøs nogle millisekunder.

Så det er især dén fejl jeg vil høre om nogen oplever med 1025.1

Men anyway: Hvis jeg opgraderer... vil 10.13 så ikke være at finder under menupunktet "alternativ software"?
Af T_skaaning
#175577
For mit PS51D8005 gælder, at da jeg for nylig havde firmware 1020, så kunne den ikke finde nogen opgradering via dets online-funktion. Jeg downloadede og installerede så 1024 via usb (som var den nyeste på samsungs hjemmeside til dette tv), så da det var installeret prøvede jeg lige for sjovs skyld at søge efter ny softwareopgradering via tv'ets online-funktion igen, og så fandt det og installerede 1025...

Det er lidt mærkeligt.

Jeg kan personligt ikke se nogen forskel og har ikke oplevet nogen forskel på 1020, 1024 og 1025.

Nogen derude der ved, hvad forskellen eftersigende skulle være?
Af pimp66
#175663
Tak for hjælpen alle sammen ;)