Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Samsung40d6505
#163978
Lindberg47 skrev:
evilguy skrev:
Lindberg47 skrev:Jeg har et Panasonic GT30 på en Yousee forbindelse i Aarhus.

Jeg kan ikke tilgå hbbtv på kanal 100, er det så fordi mit fjernsyn ikke har funktionen eller er det fordi man ikke kan her i Aarhus?

Hvordan løser jeg det?
Prøv lige at HBBTV virker på DR HD... Er du sikker på at dit TV har HBBTV?
På DR HD tror jeg heller ikke jeg har hbbtv. Der kommer i hvert fald intet ikon frem om at jeg kan trykke på den røde knap, og der sker intet når jeg trykker på den røde knap, eller de andre farvede knapper

Men kan det virkelig passe, at et dyrt og moderne Panasonic GT30-tv ikke understøtter dette format? Er der noget man kan gøre for at "unlocke" det?

Samsung´s nye modeller til 15 - 19000, der er kommet i april, kan heller ikke :-)
Af Lindberg47
#163983
Samsung40d6505 skrev:
Lindberg47 skrev:
evilguy skrev: Prøv lige at HBBTV virker på DR HD... Er du sikker på at dit TV har HBBTV?
På DR HD tror jeg heller ikke jeg har hbbtv. Der kommer i hvert fald intet ikon frem om at jeg kan trykke på den røde knap, og der sker intet når jeg trykker på den røde knap, eller de andre farvede knapper

Men kan det virkelig passe, at et dyrt og moderne Panasonic GT30-tv ikke understøtter dette format? Er der noget man kan gøre for at "unlocke" det?

Samsung´s nye modeller til 15 - 19000, der er kommet i april, kan heller ikke :-)
Amen, så er det jo tæt på spild af tid, at DR sidder og udvikler på denne teknologi...
Af DASO
#163984
Kan meddele at alle de nye 2012 Panasonic tv, med indbygget browser, understøtter HBB TV. Er testet på DVB-T og DVB-C

Der skal dog aktiveres "Datatjeneste Applikation" under Billede Indstillinger
:D :D
Af Lindberg47
#163986
DASO skrev:Kan meddele at alle de nye 2012 Panasonic tv, med indbygget browser, understøtter HBB TV. Er testet på DVB-T og DVB-C

Der skal dog aktiveres "Datatjeneste Applikation" under Billede Indstillinger
:D :D
Og dermed understøtter GT30, som er en 2011-model ikke HBB TV?
Af Samsung40d6505
#163989
Lindberg47 skrev:
evilguy skrev:
Lindberg47 skrev:Jeg har et Panasonic GT30 på en Yousee forbindelse i Aarhus.

Jeg kan ikke tilgå hbbtv på kanal 100, er det så fordi mit fjernsyn ikke har funktionen eller er det fordi man ikke kan her i Aarhus?

Hvordan løser jeg det?
Prøv lige at HBBTV virker på DR HD... Er du sikker på at dit TV har HBBTV?
På DR HD tror jeg heller ikke jeg har hbbtv. Der kommer i hvert fald intet ikon frem om at jeg kan trykke på den røde knap, og der sker intet når jeg trykker på den røde knap, eller de andre farvede knapper

Men kan det virkelig passe, at et dyrt og moderne Panasonic GT30-tv ikke understøtter dette format? Er der noget man kan gøre for at "unlocke" det?

Der en anden tråd omkring problemet

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... d-hbbtv-dr
Af Skærmtrolden
#164033
Det virker fint og nemt på XT50 - dog har jeg endnu ikke kunnet starte afspilning af en udsendelse - hver gang snurrer "vent" symbolet, nogle gange kort tid, andre gange længe, og så ryger jeg tilbage til oversigten. Skyldes det at det er en betatest, hvor der ikke er så meget kapacitet, så det er et spørgsmål om held for at kunne starte en udsendelse?
Af Samsung40d6505
#164034
Samsung har givet følgender svar på deres facebook side

"DR er i gang med at teste på DTT, så featuren skal vel bare slåes til?: Desværre er der ingen aftale mellem HBB-funktion og de nordiske lande, derfor vil det ikke fungerer som det skal.

Hvis og når er op til Danmarks tv-udbydere, så hvis du ønsker, kan du ringe til dem og se om de har noget info.
Det vil desværre ikke vare en softwareopdatering der vil løse HBB.


Kort fortalt er HBB stadig i det tidlige stadie og er under udvikling. Teknologien understøttes derfor ikke af Samsungs TV. Vi er selvfølgelig meget spændte på, hvordan fremtiden ser ud:) "
Af Samsung40d6505
#164036
Så det ser ud til at Samsung er stået fuldstændigt af

Fandt iøvrigt en artikel, der siger,

De broadcasters som deltar i projektet är ARMTV (Armenien), RTBF (Belgien), CyBC (Cypern), DR (Danmark), YLE (Finland), France Télévisions (Frankrike), RTE (Irland), RAI (Italien), HRT (Kroatien), RTCG (Montenegro), NPO (Nederländerna), NRK (Norge), TVP (Polen), TVR (Rumanien), Rozhlas (Slovakien), RTVSLO (Slovenien) RTVE (Spanien), Czech TV (Tjeckien), TRT (Turkiet), ARD and ZDF (Tyskland), NTU (Ukraina), MTV Magyar Radio (Ungern) samt ORF (Österrike).
Af lgowner
#164040
Samsung40d6505 skrev:Samsung har givet følgender svar på deres facebook side
som udgangspunkt er samsung ude på at dække deres fejl ind som andre er, så de vil ikke medvirke til at sige, de bare har fjernet det på nordiske skærme. de smider problemerne over på andre, og så mener samsung de har trukket frilod.

og når man ikke ved bedre, så sluger mange facebook brugere nok den forklaring råt. desværre for os der ved bedre.

men kommer LG først med officiel dansk understøttelse, så følger samsung sikkert efter meget hurtigt. (det er jo endnu et konkurrence parameter) Når LG kan, så kan de andre også :)
Af evilguy
#164041
Samsung40d6505 skrev:Samsung har givet følgender svar på deres facebook side

"DR er i gang med at teste på DTT, så featuren skal vel bare slåes til?: Desværre er der ingen aftale mellem HBB-funktion og de nordiske lande, derfor vil det ikke fungerer som det skal.

Hvis og når er op til Danmarks tv-udbydere, så hvis du ønsker, kan du ringe til dem og se om de har noget info.
Det vil desværre ikke vare en softwareopdatering der vil løse HBB.


Kort fortalt er HBB stadig i det tidlige stadie og er under udvikling. Teknologien understøttes derfor ikke af Samsungs TV. Vi er selvfølgelig meget spændte på, hvordan fremtiden ser ud:) "
Kort sagt: Samsung er ligeglade med deres kunder. I Tyskland er HBBTV aktiveret og det er den selv samme software danske TV benytter. HBBTV er ikke noget nyt der pludselig er faldet ned fra himlen - standarden har været på plads i flere år!!!
Af Samsung40d6505
#164050
http://www.tv-nyheterna.se/pub/viewArti ... leId=16054


" Just HbbTV underlättar för broadcasters då det är en öppen standard som innebär att det ser likadant ut hos alla tillverkare. Man behöver inte utveckla separata system för Samsung, LG, Sony och så vidare. "



Ja, Samsung lyver måske ligefrem overfor deres kunder på facebook
Af Samsung40d6505
#164205
Så sker der lidt fremskridt, selvom det er lidt volapyk for mig:

Se Facebook

Johanne Skriver
Meeen det fungerer jo fint i andre lande, endda på samsung fjernsyn. Og i Danmark virker det på andre tv mærker. Jeg gik og troede at samsung var forrest, men det er da vist slut. skuffende! Nogen der har prøvet at stille fjernsynet til landekode Tyskland?

Samsung Danmark Hej igen,
Vi var vist lidt på hurtige på tasterne, der skulle have stået: ...understøttes ikke af Samsungs TV i Norden. Det skyldes, at vi endnu ikke har fået den lokale konfiguration. Vi er ved at undesøge nærmere og kommer tilbage med mere info hurtigst muligt. I mellemtiden kan I prøve at indstille landekode til Tyskland, Schweiz eller Østrig.

Merete Bak
Hej igen. Skal jeg fabriksgendanne for at indstille landekode til Tyskland? God weekend :)

Samsung Danmark
Hej Merete,
Du skal ikke gendanne fabriksindstillingerne for ændre landekode, men du skal i indstillingerne lave en ny 'plug and play'. Alternativt kan du holde exit-knappen nede i 10-15 sekunder. Vi håber, at det lykkes:) God weekend til dig også!!

Thomas Kruse Til orientering så er det ikke muligt at vælge andet end nordiske lande uanset "ny plug and play" eller fabriksgendannelse på et UE40D7005...
Af Samsung40d6505
#167903
DRstreaming skrev:Jeg er ansvarlig for DRs hbbtv pilot projekt.
Spørgsmål og fejl kan sendes til vores [email protected] mrk hbbtv pilot.
STOR FEJL, samsung har ikke åbnet for det, og gør det engang i 2013/2014

Har I en dialog med Samsung ?
Af steen6400
#171354
Så er der hbbTV på Stofa :)

På min Sony EX524 kommer der et Stofa smartTV logo op ved skift til DR1 og når jeg trykker på den røde knap kommer jeg ind en menu hvor jeg kan vælge forskellige udsendelser. jeg kan dog ikke få det til at virke på min VT30Y.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7