Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#161416
Hej Folkens,
Jeg har prøvet at søge internettet tyndt og dette forum også.

Er der nogen som kan svare mig på om det er muligt at afspille en film med .srt undertekster via DLNA.
Mit TV er et Samsung UE468005

Min NAS (LaCie Wireless space) fungerer fint, jeg kan sagtens se film, men det er ikke muligt at få filmene til at blive vist på fjernsynet med undertekster.

Dette er kun muligt, hvis jeg lægger filmen på en USB stick og sætter den i TV'et.

Endvidere kan den heller ikke vise .mkv via DLNA, kan det være rigtigt?

Jeg ville sætte stor pris på input, hvis der er nogle af jer som har gode råd til hvordan jeg kan få undertekster på filmene, uden at skulle lægge dem på en USB stick hver gang, eller hardcode subtitles på.

På forhånd tak.
#161478
nbardram skrev:Hej Folkens,
Jeg har prøvet at søge internettet tyndt og dette forum også.

Er der nogen som kan svare mig på om det er muligt at afspille en film med .srt undertekster via DLNA.
Mit TV er et Samsung UE468005

Min NAS (LaCie Wireless space) fungerer fint, jeg kan sagtens se film, men det er ikke muligt at få filmene til at blive vist på fjernsynet med undertekster.

Dette er kun muligt, hvis jeg lægger filmen på en USB stick og sætter den i TV'et.

Endvidere kan den heller ikke vise .mkv via DLNA, kan det være rigtigt?

Jeg ville sætte stor pris på input, hvis der er nogle af jer som har gode råd til hvordan jeg kan få undertekster på filmene, uden at skulle lægge dem på en USB stick hver gang, eller hardcode subtitles på.

På forhånd tak.

Hvis dit Samsung tv sluttes til en ikke-Samsung DLNA-server, kan der
forekomme kompatibilitetsproblemer under videoafspilning.
Ved at slutte dit Samsung tv til et netværk via AllShare™ kan du anvende
Samsungs originale funktioner således:
–– Afspilning af forskellige videoformater (DivX, MP4, 3GPP, AVI, ASF, MKV
mv.)
–– Videominiaturefunktion
–– Bogmærkefunktion (til genoptagelse af videoafspilning)
–– Automatisk kapitelinddeling (scenenavigation)
–– Administration af digitalt indhold
–– Kompatibilitet med forskellige undertekstformater (SRT, SMI, SUB, TXT,
TTXT)
–– Søgning med filnavne
–– Og mange andre


Ovenstående er sakset fra manualen til UE468005 fra Samsungs hjemmeside...
Jeg har en synology NAS koblet på en switch på mit netværk og derfra til mit PS50C7005 og det kører mkv med srt tekst uden problemer så det kunne være at det var din NAS der er problemet.
Synology NAS er godt nok ikke ALL share godkendt så jeg kan ikke spole og lave kapitel inddeling som på USB men det køre fint... Bruger bare Pil højre og venstre til at hoppe i filmen... ::l Men det fungere fint for mig...

RETTELSE
Jeg havde ikke set at det var en trådløs NAS...
Det er ikke sikkert at den kører optimalt trådløs,brug altid kabel fra nas til netværk og kabel til afspiller,det er min erfaring med stor mediefiler
Af Chaui
#161484
Min Netgear Stora Kører også MKV filer samt .SRT filer uden problemer.

Det må være din NAS der trænger til en opdatering, eller også understøtter den ikke mkv filer.

Og som der siges, kør altid med kabel til dit TV og til din NAS.
Af nbardram
#161487
Tak for info :-)

Vil det sige dit fjernsyn sidder på via kabel i din switch, og det samme gør din NAS?
Browser man så film på en anden måde? Eller hvordan fandt du disken via TVet, hvis den ikke understøtter dlna?

Mvh. Nikolaj
Af nbardram
#161488
Tak begge to.
Hvordan finder fjernsynet enheden hvis de er kablet? Sker det bare automatisk.
Mit tv er som sagt på via trådløs, men min nas sidder kablet til routeren.
Af Chaui
#161513
Du burde kunne se din NAS så længe begge 2 er på netværket. og ja mit TV og NAS sidder med kabel i min Router.

Så længe enhederne er på samme netværk så skal de kunne se hinanden.
Af nbardram
#161527
Aha, så man kunne forestille sig at .srt ikke fungerer over DLNA, men at hvis mit TV også kom på netværket med kabel, så kunne det fungere den vej, istedet for gennem DLNA.
Af Madrick
#161826
Jeg sidder med det problem, at den gerne vil vise filmen over DLNA - altså en mkv-fil. Men den gider heller ikke tage underteksten med over - frustrerende... Kan man ikke gøre noget - det er ikke alle i husstanden som er så gode til engelsk, at de kan undvære undertekster.

Og jeg synes det er træls at skulle kopiere frem og tilbage heletiden til et usb-stik.
Af nbardram
#161837
Er det fra en netværks harddisk? I så fald hvilken?
Fordi hvis jeg kører allshare programmet fra samsung på computeren, så kan jeg godt.
Af HSKS
#161838
Jeg har en Synology NAS som sagt men jeg har slået alt til af diverse fil service tjenester.
DLNA/UPnP
Windows filservice
NFS service .
Og tekst filen skal ligge i samme mappe som filmen og hedde det samme.
På nær endelsene .mkv eller .avi og .srt
Og det har altid virket ved mig. :p
Ellers ved jeg ikke hvad det er andet end det er jeres NAS der ikke er så glad for at sende tekst filen med... :((
Af nbardram
#161842
HSKS skrev:Jeg har en Synology NAS som sagt men jeg har slået alt til af diverse fil service tjenester.
DLNA/UPnP
Windows filservice
NFS service .
Og tekst filen skal ligge i samme mappe som filmen og hedde det samme.
På nær endelsene .mkv eller .avi og .srt
Og det har altid virket ved mig. :p
Ellers ved jeg ikke hvad det er andet end det er jeres NAS der ikke er så glad for at sende tekst filen med... :((
Er dit tv på via wifi eller kabel?
Af HSKS
#161844
nbardram skrev:
HSKS skrev:Jeg har en Synology NAS som sagt men jeg har slået alt til af diverse fil service tjenester.
DLNA/UPnP
Windows filservice
NFS service .
Og tekst filen skal ligge i samme mappe som filmen og hedde det samme.
På nær endelsene .mkv eller .avi og .srt
Og det har altid virket ved mig. :p
Ellers ved jeg ikke hvad det er andet end det er jeres NAS der ikke er så glad for at sende tekst filen med... :((
Er dit tv på via wifi eller kabel?

Altid kabel... :)
Af Madrick
#161850
Jeg har en 2TB Verbatim Mediashare.
Jeg bruger Vuze til at dele det - jeg kan fint se filmen. Men underteksterne får jeg ikke med :/
Mit TV kører over Wifi - men kan ikke se det som en issue, nu hvor jeg kan se filmene - det er blot underteksterne jeg mangler :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#161854
Jeg har lige sat en Netgear ReadyNas til et D8005 og det spiller med SRT på mkv film via kablet netværk. Wireless burde dog også køre hvis det kun er SD, men med den hastighed SmartTV kører via kabel, så ville jeg ikke anbefale det.