Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonysoccer
#147421
...jamen det gør jeg da gerne.

Det er da også noget underligt at Samsung tilbyder at man kan vælge en funktion, som ikke fungere optimalt med deres fjernsyn.
Af sonysoccer
#147422
...jamen det gør jeg da gerne.

Det er da også noget underligt at Samsung tilbyder at man kan vælge en funktion, som ikke fungere optimalt med deres fjernsyn.
Af superbeszzz
#147436
Har lige købt 8005 i 40" version. Det er nu slukket 2 gange af sig selv uden nogen form for apps.
Af MortenTKKristensen
#147453
Hej,

Ja det er jo beklageligt - som beskrevet går min mistanke på, at de programinformationer der bliver sendt ud hver dag (af YouSee) ikke når at blive opdateret af den indbyggede software, hvilket skaber en programfejl og TV'et efterfølgende slukker.

Problemet skulle IKKE være der i standard opstætningen, men er isoleret til ROVI kanalguiden som man selv vælger efterfølgende. Hvis man - som Samsung vil opfordre dig til hvis du kontakter dem, nulstiller fjensynet (EXIT knap holdt nede, 15 sek). Forsvinder fejlen jo også igen - men det kan jo ikke være en gyldig løsning på et spritnyt produkt!

Hvis du lige har sat fjernsynet til uden yderligere indstilninger, kan det være fejlen er et andet sted? Undersøg om fejlen er aperiodisk/tilfældig, eller sker det på faste tidspunkter? Er intervallet imellem fejlen nogenlunde ens? Er der noget der lugter varmt/røget ovenfor skærmen?

Held og lykke med processen :-)
Af superbeszzz
#147456
Jeg bruger ikke ROVI og min udbyder er WAOO!!
Af with
#147719
Mit helt nye tv 55 8005 har haft det en dag har også lige slukket af sig selv, kunne en af jer der har talt med samaung, ligge et nr og navn op så vi på en eller anden måde kan ligge lidt pres på samsung
Af MortenTKKristensen
#147720
Hej Tors,

I alle mine kommunikationer med Samsung Nordic (Support) har jeg snakket med en "Laura" - sidst fik jeg denne feedback:

"Hej Morten,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Mange tak for din tilbagemelding. Vi skal bringe dette videre til de
ansvarlige, kan dog desværre ikke sige noget om hvorvidt det kommer
i den næste opdatering.
Hav en god dag!


Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk"

Alternativt var min første kontakt og fejlmelding til en Sebastian Munnecke hos INFOCARE Service A/S - de repræsenterer Samsung Prestige Service, men da han jo "bare" er servicemand hos 3. part har han nok ingen indflydelse. Hans kontakter er: [email protected] , telefon +45 44 83 81 78

....så hermed givet videre :-)

Hold trykket oppe!!
Senest rettet af MortenTKKristensen 16. sep 2011, 00:06, rettet i alt 1 gang.
Af with
#147721
jeg tager fat i hende i morgen
Af with
#147722
Har sendt følgende til Samsung via deres hjemmeside

Mit helt nye tv som jeg fik igår, har en fejl. det slukker af sig selv. efter søgen på div forum kan jeg se at det er en kendt fejl på netop det tv. Hvordan kan Samsung leve med en kendt fejl og ikke gøre noget ved den på sit store flagskib af tv. Nu er det pt kun sket en gang for mig men jeg kan se på forummet at fejlen er kommet for og blive. Jeg sender lige Samsungs svar til en anden kunde om selv samme problem

I alle mine kommunikationer med Samsung Nordic (Support) har jeg snakket med en "Laura" - sidst fike jeg denne feedback:

"Hej Morten,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Mange tak for din tilbagemelding. Vi skal bringe dette videre til de
ansvarlige, kan dog desværre ikke sige noget om hvorvidt det kommer
i den næste opdatering.
Hav en god dag!


Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk"

Så hvad gør Samsung for at løse denne gennerelle fejl
Af surfingdino
#151046
TAK! Havde samme problem og det blev løst ved at skifte kanalguide.
Af sslarsen
#154078
ØV ØV.. Tændte mit 2 måneder gamle 55" D7005 LED, og efter 3 min så slukker det. Uanset hvad jeg gør. Har læst denne tråd, og har Samsung kanalguide.
Der er lige kommet 1 ny firmware, men af en eller anden grund kan jeg ikke opdatere da den ikke reagerer på OK for at opdatere fra 1015 til 1017.
Går jeg ind i SMART, så fryser den, og reagerer ikke på noget tryk på remote.
Lyder som samme fejl som alle I andre, men er fejlen nogensinde kommet frem?
#154569
Så skulle problemet med ROVI-kanalguiden være løst?!

Der er her til morgen (8. dec 2011) kommet en ny firmware opdatering (1018) til UE8005 serien. Jeg har installeret denne, og indtil videre kører alt fint, inklusve ROVI kanalguiden. Problemet med at skærmen der slukkede af sig selv forsvandt med firmware opdatering 1017, som kom i november.

Hvad er der så sket - det oplyser Samsung jo som sædvanlig ikke (for dårligt - gør alle andre i branchen), men jeg kan notere at SmartTV er blevet markant hurtigere i browser, respons i navigering samt en anelse hurtigere i LAN-delen når man er på nettet og sin NAS.
Det siger mig noget om at de buffer-problemer jeg mistænkte UE8005-serien for i September måned nu skulle være løst, man har fået fjernet nogle software flaskehalse og rettet det bedre til. Nu slukker TV-et i det mindste ikke efter 3 minutter eller restarter mit om natten.

At jeg så nu har brugt Samsung kanalguiden så meget at jeg foretrækker denne frem for ROVI - - det er jo så blevet en tilvænning ;-)

Glimrende at der bliver hørt på os, når vi brokker os :-)

GLÆDELIG JUL!
Af sslarsen
#155450
Hvor lyder det godt. Tog på ferie kort efter jeg konstaterede min skærm slukkede. Kunne ikke opgradere til 1017. Men sidder nu her i Spanien og læser dette, og ser at der til min 7005 er kommet en T-GAPDEUC-1019.2 den 17.dec. Så den ser jeg frem til at se om jeg kan opgradere til.
Men er der andre der har oplevet ikke at kunne klikke på OK, når der er fundet en fil til opgradering?