Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#146668
SAMSUNG UE55D8005 slukker hvert 3. minut – Softwarefejl!
Jeg har nu ejet mit Samsung UE55D8005 LED-fjernsyn i knapt 3 uger og det er på alle måder en nydelse i billede, design, filmoplevelser, etc. - - MEN:

Jeg har lokaliseret en graverende software fejl som gør luksus-oplevelsen af dette fjernsyn noget begrænset: Hvis fjernsynet står tændt efter midnat, slukker skærmen efter 3 minutter. Herefter kan jeg tænde skærmen umiddelbart med det samme, se fjernsyn/film/whatever - - men skærmen slukker igen efter ca. 3 minutter. Fejlen går IKKE væk igen, heller ikke næste morgen, hvor der igen slukkes efter ca 3 minutter. Samsung Hotline anbefalede at jeg opdaterede firmware (ok...godtså!) nulstillede hele fjernsynet, og så virker alt perfekt igen!? Men så glemmes alle billedindstillinger, timere, etc jo også - - meget irriterende på et spritnyt fjernsyn til 18K+ kroner!!

Først troede jeg at det var strømforsyningen i fjernsynet der lavede en periodisk fejl, men nu har jeg lokaliseret fejlen ved at prøve mig frem igennem indstillings-menuerne via fjernbetjeningen:

(1) Vælges standard SAMSUNG som Kanal-guide, opstår fejlen IKKE og fjernsynet virker som normalt.
(2) Vælger jeg at bruge ROVI-ON-SCREEN som Kanal-guide - opstår fejlen!

Fejlen gøres endnu mere besværlig af at når først man har valgt ROVIO, kan man ikke liiiige slå tilbage til Samsung imens ROVIO applikationen ”opdaterer” og prøver at genstarte hvor den kom til!
Jeg har en fornemmelse af, at Kanal-guiden ”opdaterer” sine kanalinformationer fra YouSee hver dag omkring midnat – og at denne proces tager for lang tid for ROVIO at gennemføre og at denne applikation derfor laver en software fejl – og slukker fjernsynet! Som sagt har standard SAMSUNG-indstillingen ikke dette problem. Det er surt ikke at kunne bruge ROVIO som kanalguide – den er jo flottere og bedre…

Er der andre der har erfaring med dette problem? Evt på andre modeller/størrelser/serier fra Samsung?
Senest rettet af MortenTKKristensen 12. sep 2011, 22:47, rettet i alt 3 gange.
Af steffenj
#146675
Jeg har ogdå oplevet nogle underlige fejl når man skifter over og bruger den guide. Da jeg brugte den ville tv'et til tider ikke tænde. Andre gange genstartede tv'et bare og gik helt i bag sving. Efter jeg skiftede tilbage til Samsungs guide igen har det ikke været nogle problemer. Er dog bare på plasma modellen. :)
Af MortenTKKristensen
#146686
OK - glæder mig(?) at jeg ikke er den eneste....
Det må jo så være ROVI der skal rette fejlen her, forhåbentlig. Har sendt min fejlbeskrivelse til Samsung Nordic med håbet om at de giver det videre til næste firmware opdatering.

Flere derude med samme problem?

På forhånd tak :-)
Af Kimson
#147201
Hej
Har præcist samme skærm UE55D8005, og samme symptom. Har også installeret Rovi, og problemet kom derefter.
De første par dagen fra morgenstunden, men i dag her sidst på dagen. Mistænkte ogs PS, men den faste ftid pegede mere på SW. Havde også et par underlige oplevelser med at det afinstallerede Facebook og YouTube apps.
Har nu afinstalleret Rovi og håber det virker, har kørt 10 min nu, så....:-)
Er der en officiel anaerkendelse af problemet fra Samsungs side??
Vil savne Rovi, fordi Samsungs egen guide ikke viser billedet (har Yousee. Har du nogen ideer der?
mvh
Kim
Af MortenTKKristensen
#147210
Hej Kim,

Det var da ærgeligt - vi er åbenbart flere der har dette problem. Efter at jeg har slået ROVI-ON-SCREEN fra, har TV'et opført sig pænt/normalt. Jeg har dog ikke oplevet at nogle app's blevet slettet, så den er ny...

Der er forresten kommet en ny Firmware (v. 1015) her til eftermiddag, men Samsung opgiver ikke hvilke fejl der er rettet (ÆV!) ligesom det ellers er standard i PC-verdenen. Det kunne de godt tage at gøre...

Med venlig hilsen!
Af Kimson
#147212
Hej
Jeg installerede firmware v. 1015 i går (frigivet 6/9), men den løste desværre IKKE problemet med power-down og Rovi. Hvad den ellers løste er et godt, men desværre også for mig til dels ubesvaret spørgsmål. Dog ændrede den i smart-menuen, således kom der en app. der kan downloades 3-d demosekvenser fra YouTube.
mvh
Kim
Af MortenTKKristensen
#147213
Jubiii - 3D Youtube demo'er. Dem er der masser af i forvejen :-(

Mange tak, men jeg vil nu hellere have et fjernsyn der ikke slukker i tide og utide!!

Samsung - gør noget for os der betaler 18K+ kroner for jeres produkter!!
Af Chaui
#147229
Hvor siger du det Youtube 3D app er ? har installeret den nye update, synes bare ikke jeg ser noget nyt under smart tv.
Af MortenTKKristensen
#147232
Næh - jeg har også kigget efter den, men jeg har kun den standard Youtube app der hele tiden har været. Har dog HØRT om at den ville komme (annonceret på IFA messen), såh...måske?

Jeg har til gengæld fået (endnu) en video-app der hedder MuZu som viser Musikvideo'er af enhver art. Men den var fyldt med Nick & Jay videoer, så der er jo ingen værdi at hente der... ;-)
Af Kimson
#147256
Hej
Den 3D apps jeg mente er ny hedder 3D-explore, men det kan være den har været der hele tiden er jeg kommet i tvivl om??? Med den er det muligt at downloade en hel del musikvideoer, natur-demoer mm. i HD 3D. God til demonstration af den ret gode 3d-effekt.
I går fredag opdaterede TV-et til gengæld med en halv snes nye apss under Smart-funktionen bla. Facebook, Youtube, Poker etc.
mvh
Kim
Af Chaui
#147266
3D explore har været der siden juni tror jeg det var. Det vi tænker på som bliver nævnt længere oppe var Youtube 3D, som skulle komme any day.
Af sonysoccer
#147411
Jeg har samme problem og det glæder mig at jeg via dette forum kunne løse problemet - TAK!
Af sonysoccer
#147412
Jeg har samme problem og det glæder mig at jeg via dette forum kunne løse problemet - TAK!
Af MortenTKKristensen
#147414
Hej Finn,

Tak for tilmeldelsen - anbefaler at du (også) kontakter Samsung Nordic med dette problem, så vi forhåbentlig får fejlen rettet i næste version firmware. Vi er ved at være nogen stykker der gerne ser dette rettet på vores dyrt indkøbte fladskærme :-)

Med venlig hilsen!