Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#100257
Jeg har bøvlet lidt med undertekster og videofiler.
Nogen gange kommer de frem, og andre gange ikke. Jeg sørger for at filerne hedder det samme.

I får fx bøvlede jeg rigtig meget med at få en film til at tage underteksterne, og intet hjalp. Her i dag da jeg så tænder for filen, så starter underteksterne, uden jeg har gjort noget.

Er der noget trick jeg skal kende for at få den til at tage dem med det samme?
Af igel
#100260
Hej

På vores LG fjernsyn kan man, i de tilfælde, hvor programmet ikke er tekstet (f.eks. på TV2) trykke på 'Subtitle' på fjernbetjeningen. Så dukker der en dialogboks op, hvor du kan vælge danske undertekster.

I andre tilfælde, hvor vi har set et dansk program, hvor de ofte sjusker med sproget, så man dårligt kan forstå sit eget modersmål ;) , kan man søge efter undertekster på tekst-tv og i nogle tilfælde vælge den side (på TV2 side 399), og så kan man få teksten ad den vej. Man skal så lige huske at slå tekst-tv fra, når man vil videre til en anden kanal.

Venlig hilsen
Igel
Af thyme
#100267
Hej Igel. Den funktion kender jeg godt, det er det samme her ved tv. Men med videofiler er det lidt anderledes, der skal man trykke på en anden knap for at indstille undertekster. Men når den ikke "ser" underteksterne, så kan man ikke vælge de indstillinger.

Så man skal slukke og tænde filen flere gange, og lige pludselig så "ser" den srt filen og kører underteksterne, og så har man muligheden for at indstille placeringen og synkroniseringen af underteskterne.