Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
#99005
Hejsa
Jeg har både googlet, været inde på nalnets hjemmeside og spurgt I en anden trød her på siden, men har endnu ikke kunne finde et svar nogen steder.

Jeg flytter til Næsby her i August, så er der nogen der ved om og i fald de gør, så hvilke HD kanaler som Næsby Antennelaug i Odense udbyder?

Takker og beklager hvis det er det forkerte forum
Af FDP
#99026
Hejsa.

Jeg ville da skrive en mail til dem og spørge ad,

[email protected]

var lige inde på deres hjemmeside og kigge,og den er jo ikke supernem at finde rundt på,fandt en kanal oversigt men selvom man åbner den skal man nærmest bruge forstørrelsesglas,men kan se du også kan udskrive den,kunne jo give et bedre resultat. :-)
Af noxity
#99035
Efter have gennemgået deres hjemmeside, og set i kanaloversigten, så tror jeg ikke at de udbyder HD-kanaler. Ikke endnu ihvertfald.

Kan være der står mere på deres forum, men der skal du være kunde for at kunne komme ind.

Jeg tror de får signalet fra yousee, så hvis du ser på priserne så tror jeg også du har forklaringen på hvorfor der ikke er HD-tv (udover DR HD).

Yousee - 397 kr pr md.
NAL - 322 kr pr md.

Umiddelbart har du ikke mulighed for at tilkøbe digitale kanaler. Ikke endnu ihvertfald. Ved det er noget næsten alle antenneforeninger arbejder på i øjeblikket. Det går bare ikke lige hurtigt alle steder.
Af noxity
#99036
Men som der også er blevet sagt før. Prøv at kontakte NAL. Kan jo være der er mulighed for at købe et yousee-kort og den vej få adgang til bonus HD-kanalerne samt muligheden for program tilkøb.
Af S.G
#99050
Google man kommer man frem til at der er nogen der har HD kanaler gennem næsby. Men det var i 08 og 09.
Deres forum kan man ikke komme på da man skal være medlem, deres mail er der meget lange svartider på :(

Der må være nogen herinde der har nalnet?
Af FDP
#99053
Fandt også et TLF-Nummer til dem 70 13 03 39
Administration og bogholder: Tast 2

Mandag - torsdag 09:00 - 12:00.

Onsdag desuden 14:00 - 17:00
sådan lige det bedste bud tro jeg.
Af phytoplankton73
#99061
Hej, jeg bor i Næsby og har Nal-Nets store pakke

Desuden har jeg købt et CI modul til mit pana G20 og et youSee Plus kort (kr 30/måned) således jeg får youSee's ekstra HD-kanaler

Samlet har jeg følgende HD kanaler:
-DR HD
-TV3+ HD
-Kanal5 HD
-TV2 Sport HD
-Eurosport HD
-Eurosport 2 HD
-TV2 Film HD

For nyligt dukkede der desuden 2 midlertidige Fodbold VM HD kanaler op
-TV2 VM HD
-Canal 9 VM HD

Konklusion:
NALNET har kun DR HD
http://www.nal-medienet.dk/tvradio/fuldpakke.html

Man kan købe ekstra digitale kanaler igennem youSee Plus
http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Hvad_er ... _HDTV.aspx

NALNET's programpakker tæller som youSee's programpakker når det gælder bonus HD kanaler på youSee Plus
Af S.G
#99101
Dvs så vælger man en af de 3 pakker som nalnet har og betale for den. Oveni det vælger man så HD kanaler fra yousee og betale for dem oveni den anden pakke?

Mit tv (50ps8000) har dvb-c tuner, skal der så et modul til?
Af S.G
#99102
Hvis du har lyst må du gene give et kald og sætte ind i det evt ;) 20918608
Jeg kan ikke lige lure hvordan det foregår.....
Af S.G
#99103
noxity skrev:Efter have gennemgået deres hjemmeside, og set i kanaloversigten, så tror jeg ikke at de udbyder HD-kanaler. Ikke endnu ihvertfald.

Kan være der står mere på deres forum, men der skal du være kunde for at kunne komme ind.

Jeg tror de får signalet fra yousee, så hvis du ser på priserne så tror jeg også du har forklaringen på hvorfor der ikke er HD-tv (udover DR HD).

Yousee - 397 kr pr md.
NAL - 322 kr pr md.

Umiddelbart har du ikke mulighed for at tilkøbe digitale kanaler. Ikke endnu ihvertfald. Ved det er noget næsten alle antenneforeninger arbejder på i øjeblikket. Det går bare ikke lige hurtigt alle steder.
Jeg har Galnet i Odense nu. De har masser af HD kanaler ;) må da håbe de andre følger med.

Jeg ser lige om jeg kan få fat i ham makkeren der har HD kanaler ved nalnet gennem yousee, kan være han kan forklare mig hvordan det virker.. Lyder til at det er dyrt hvis man både skal betale til nalnet og yousee :(
Af noxity
#99107
Når du får NAL-net, skal du bare ind på yousee's hjemmeside og bestille Yousee plus.

Det dækker over et programkort som koster 30kr/md. For at bruge kortet skal du have et CA-modul (ca. 300kr).

Herefter har du adgang til Yousee Plus, og de bonus HD-kanaler som der henvises til i et tidligere indlæg.

Det eneste du skal have er kortet. Boks osv. er unødvendigt sålænge du køber et CA-modul.

Udover selve kortet har du måske mulighed for at vælge diverse pakker, såsom HD-pakken (79kr pr. md). Den vil give dig nogle flere HD-kanaler udover dem der fælger med som bonus ved Yousee Plus.
Af S.G
#99108
Så vil jeg fx have mellempakken fra nalnet, så skal jeg oveni det købe et CA modul og så har jeg HD kanaler?
Dvs mellempakke pris + de 30kr i måneden?
Af noxity
#99109
Ja, men du skal være opmærksom på at antallet af bonus HD-kanaler afhænger af hvilken pakke du har.

Mellempakken:
Kanal 5 HD + 3plus HD

Fuldpakken:
Kanal 5 HD + 3plus HD + TV2 Sport HD + TV2 Film HD + Europort HD + Eurosport 2 HD

Du kan købe et CA-modul ved yousee men det koster ca. 600kr. Hvis du kigger lidt ved andre net-shops så kan du finde et til 300kr.
Af S.G
#99110
Ligger HD kanalerne sp ved siden af de andre?
Dvs det bedste er faktsik at tage fuldpakken, for så får man flest hd kanaler?

Hvad med det yousee plus?